Gamla actionfigurer från tidigt 90-tal inpå 2000? vet ni vilka jag menar

Permalänk
Avstängd

Gamla actionfigurer från tidigt 90-tal inpå 2000? vet ni vilka jag menar

Jag vet inte om kategorin är rätt men retro är det ju iallafall för min del

Söker figurer från tidigt 90 sent 90 tal som var i detta stuk med dessa vapenstuken i plast

*EDIT* Hittat mer som liknar det jag söker
http://s441.photobucket.com/user/byrnesry/media/Customs/IMAG1...

Någon som vet vilka jag pratar om tro? Det jag minns var att deras ansikten var lite skumma typ som ett långt skägg fast endå inte(?)
likt detta i skäggform fast endå INTE ... på något vis då det inte var skägg utan mer masker av någon form

tror även maskerna fanns i olika färger typ grå och ah ni fattar mer färger helt enkelt

Figurerna eller actionseten jag pratar om gick att köpa i storpack också då fick man tex en bil med vapen till eller tex en fästning med saker
Har försökt googla men ger ingenting i princip

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte G.I Joe du tänker på?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Kan det vara Police Force? De flesta har inte masker, men jag har kvar ett par figurer ur serien som hade vad som ser ut som ett tygstycke framför ansiktet vilket på sätt och vis liknar Davy Jones 'skägg'. De med masker var terroristerna tror jag, hittade dock ingen bild på det. Police Force var ju faktiskt väldigt populära och kunde köpas i storpack med fordon precis som du beskriver. Kommer ihåg hur jag sparat veckopengen i några månader för att köpa en enorm helikopter som kunde lastas med både figurer och fordon, den lyckan var obeskrivlig!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Action Force ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Kan det vara Police Force? De flesta har inte masker, men jag har kvar ett par figurer ur serien som hade vad som ser ut som ett tygstycke framför ansiktet vilket på sätt och vis liknar Davy Jones 'skägg'. De med masker var terroristerna tror jag, hittade dock ingen bild på det. Police Force var ju faktiskt väldigt populära och kunde köpas i storpack med fordon precis som du beskriver. Kommer ihåg hur jag sparat veckopengen i några månader för att köpa en enorm helikopter som kunde lastas med både figurer och fordon, den lyckan var obeskrivlig!
http://acimg.auctivacommerce.com/imgdata/0/1/9/3/9/7/webimg/3...

Fanns även Army Force vilket jag hade när jag var yngre. Det kom från samma tillverkare som Police Force men med militära figurer istället.

Detta var en riktigt skön nostalgitripp.

Permalänk
Medlem

Slår också ett förslag för "Action Force". På baksidan av förpackningarna fanns det små avatarbilder av alla andra mercenaries som ingick i serien, och särskilt på en del "fejkvarianter" kunde midjan ibland gå sönder på dem, för det var ju bara en liten krok som höll en (ibland rätt så känslig) gummisnodd.

[edit] ...Eller blandar jag ihop?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

M.A.S.K
He-man
Dinoriders
Star wars

Permalänk

M.A.S.K, He-Man och G.I joe är från 80-talet
Nu är he-man helt fel kategori.
Men dom två andra således figurerna löst, aldrig med fordon eller byggnader.
Sjuka priser på leksakerna på den tiden, 40-60kr per G.I Joe figur beroende på utrustning.
Med tanke på hur mycket godis man fick för den pengen så är det väl 200kr idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

M.A.S.K, He-Man och G.I joe är från 80-talet
Nu är he-man helt fel kategori.
Men dom två andra således figurerna löst, aldrig med fordon eller byggnader.
Sjuka priser på leksakerna på den tiden, 40-60kr per G.I Joe figur beroende på utrustning.
Med tanke på hur mycket godis man fick för den pengen så är det väl 200kr idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visst såldes MASK-bilar tillsammans med gubbar... Jag har några fordon i garderoben med matchande gubbar och jag har inget minne av att jag skulle fått dessa separat.

MASK hade för övrigt coolast fordon av alla actionfigurer.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Visst såldes MASK-bilar tillsammans med gubbar... Jag har några fordon i garderoben med matchande gubbar och jag har inget minne av att jag skulle fått dessa separat.

MASK hade för övrigt coolast fordon av alla actionfigurer.

/Hulle.

Jo jag kom på det också, tyvärr bodde jag i en håla där fordonen inte fanns att köpa, inte ens alla huvudkaraktärer.
G. I. Joe t ex så var det bara dom mindre kända figurerna som fanns i hyllorna, inga fordon alls.

Snacka om att få en förstörd barndom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB