Citat:
Ursprungligen inskrivet av oRRen
Körde mina i 125 utan kylning, gick rätt bra, men gav "fasta" artefakter på alla texturer efter ett halvårs körning ca. Har ett av dem kvar + ett sprillans (kolsvart, sexigt) V2 + ett righteous 3D Voodoo 1. Alla ligger & vilar i väntan på att ramas in, de korten har fraggat mkt i sina dagar. Funderar även på att ha en egen tron för mitt asuscom interna ISDN-modem, ping-kungen no1. Rätt inställt gav det <50 ping i CS betorna/TFC, klådde dåtidens adsl med marginal.
(Och ett V3 3000, men det är ju inte lika häftigt)
yep, därför skulle man ha fet kylning.
Men idag så skulle jag starta burken, installerade win98se och drivrutinerna jag hade kvar på en skiva... en av korten är död verkar det som
Blir å felsöka under helgen.
Det komiska var att jag "uppgradera" från voodoo2 kortet till en PowerVR4000 Kyro1 64MB bla bla i tron på att den skulle vara mycket bätre.
Grafiken var ett riktigt smet, hacka i varenda spel när lite ljuseffekter som eldsflammor från vapen i FPS spel, överklocka? MAX 115MHz sen var det tvärstopp.
Kortet krävde visst extremt av CPU:n, men då var jag tillbaka med voodoo2.
Sen köpte jag nya Voodoo kort så fort dom kom ut, 3->4->5 men tyvärr såldes dom vart efter.. tänkte köpa Voodoo5 6000 men konstigt nog kom den aldrig tack vare nVIDIA som köpte över 3Dfx
Nej, om någon grafikkort har någon betydelse i spelvärden så är det Voodoo1 & 2