Sidan 4 av 8 123 4 567 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-03-08, 08:54   #91

Dangerdan

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 1kolli Visa inlägg
Nu var det gjort!
Bytte fläkten igår kväll och stressade datorn idag.
Jag kör fläkten på 100% (700rpm) hela tiden och den är mycket tystare än APn är i båda lägena, men skyfflar enligt specen mer luft än APn på det lägre varvet (700rpm) 100CFM vs 80CFM
Körde även en liten stresstest på datorn, CPU och GPU samtidigt med OCCT i 15 min, temperaturerna höll sig inom ramen för vad som är OK.
55 grader för CPUn (2500K) och 82 grader för GPUn, 6970 med referenskyl.

Btw, jag knipsade självklart av kablarna för LEDsen på fläken, sån skit kan man inte ha
Tack för detta 1kolli. Mycket bra läsning.
Bra ide! Har helt glömt av det. Ska knipsa av LEDsen på min Phbyan i helgen
<<Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E, CpU: Intel i5 2500, MB: Asus Maximus IV Gene-Z, Grafik: Asus DCII GTX 670, Minne: Corsair 8Gig 1600MHz, PSU: FD Newton 650, SSD: Intel 320 160gig HDD: Samsung F3 1Gig, CD/DVD: SlotIn Drive>>
<<Lur: Samsung Galaxy S4>>
Dangerdan är uppkopplad nu
2012-03-08, 08:59   #92

Dangerdan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fnosk Visa inlägg
Tack för det!

Så vem tar nu på sig att jämföra Phobya G-Silent 18 med Silverstone FN181-BL?
För nu så kan du ha dessa videos att titta på i alla fall. Jag kommer inte kunna att köpa mig Silverstone fläkten direkt
men jag kommer definitivt göra det framöver så snart "byggar fingrarna" börjar skrika igen

http://www.youtube.com/watch?v=phkQB...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=iS2OgIR5oDE
<<Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E, CpU: Intel i5 2500, MB: Asus Maximus IV Gene-Z, Grafik: Asus DCII GTX 670, Minne: Corsair 8Gig 1600MHz, PSU: FD Newton 650, SSD: Intel 320 160gig HDD: Samsung F3 1Gig, CD/DVD: SlotIn Drive>>
2012-04-02, 20:10   #93

skocke

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: dec 2008

Citat:
Nu var det gjort!
Bytte fläkten igår kväll och stressade datorn idag.
Jag kör fläkten på 100% (700rpm) hela tiden och den är mycket tystare än APn är i båda lägena, men skyfflar enligt specen mer luft än APn på det lägre varvet (700rpm) 100CFM vs 80CFM
Körde även en liten stresstest på datorn, CPU och GPU samtidigt med OCCT i 15 min, temperaturerna höll sig inom ramen för vad som är OK.
55 grader för CPUn (2500K) och 82 grader för GPUn, 6970 med referenskyl.

Btw, jag knipsade självklart av kablarna för LEDsen på fläken, sån skit kan man inte ha
Ska montera min Phobya G-silent 18 ikväll har jag tänkt, är dock måttligt intresserad av de röda dioderna. Hur gjorde ni som knipsat bort LEDsen? Knipsade ni av ena eller båda sladdarna som går till varje diod? Läst lite hastigt på internet att man bara ska knipsa av en, men det kan ju vara skitsnack. Eller Kanske ni drog loss dioden ut hålet och bara tejpade fast den utanpå ramen så den inte syns?

Gissar att det kvittar och fläkten kommer fungera hur som helst men tänkte bara kolla med någon innan, vill inte riskera att förstöra fläkten i onödan =)
2012-04-03, 05:40   #94

1kolli

Medlem

1kollis avatar

Plats: Lastbryggan

Registrerad: okt 2010

Jag klippte bara en sladd på varje diod och lät dioden sitta kvar, detta påverkar inte fläkten något alls förutom att man slipper det störande ljuset =)
2012-04-03, 21:59   #95

skocke

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: dec 2008

Citat:
Jag klippte bara en sladd på varje diod och lät dioden sitta kvar, detta påverkar inte fläkten något alls förutom att man slipper det störande ljuset =)
Tack, som jag trodde då. Fläkten sitter i nu och visst är den tystare än silverstonefläkten som satt där innan. Inte ljudlös vid 700rpm men jag känner mig nöjd med bytet så här långt iaf.
2012-04-19, 16:48   #96

Ninotramp

Medlem

Ninotramps avatar

Plats: Hyltebruk

Registrerad: sep 2007

Vad tror ni om detta? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1706626/matx-tyst ------Notera SLI

Vet inte så mycket om CPUfläkten men bequiet! är tysta grejer vad jag hört. Får den plats?

Systemet ska vara tyst på idle. Har även kollat in Phobya fläkten. Verkar kanonbra.

Bra tråd förövrigt.
2012-04-19, 17:46   #97

1kolli

Medlem

1kollis avatar

Borde funka ganska bra. Att få CPUn tyst i ett tj08 är inga problem, 580 i SLI kan däremot bli trixit. Dom lär inte bli överhettade men i load kan dom nog stiga en hel del i temp.
Återkom när du testat
2012-04-20, 00:54   #98

Ninotramp

Medlem

Ninotramps avatar

Citat:
Borde funka ganska bra. Att få CPUn tyst i ett tj08 är inga problem, 580 i SLI kan däremot bli trixit. Dom lär inte bli överhettade men i load kan dom nog stiga en hel del i temp.
Återkom när du testat
I load bryr jag mig inte något om hur det låter för då har jag slutna hörlurar och hög volym. Det är idle som är viktigast. Men funderar på om jag verkligen behöver SLI. Kommer spela Diablo III men fan lirar ju inte BF3..

Jo blir nog till att beställa snart.. Vill helst ha ett lightning kort så kanske får bli ett 680 version 3 skulle väl släppas snart på deras kylare (MSI).

Tack för svar.
2012-04-20, 01:33   #99

Slabb^

Medlem

Registrerad: jul 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninotramp Visa inlägg
Vad tror ni om detta? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1706626/matx-tyst ------Notera SLI

Vet inte så mycket om CPUfläkten men bequiet! är tysta grejer vad jag hört. Får den plats?

Systemet ska vara tyst på idle. Har även kollat in Phobya fläkten. Verkar kanonbra.

Bra tråd förövrigt.
Skippa 2500K'n!

Du får en 2700k för ett par riksdaler extra, CDON har rea;
http://cdon.se/hemelektronik/intel_c...5_box-16991205
2080 med Swec-rabatten!
Slabb^ är uppkopplad nu
2012-04-20, 07:50   #100

Fnosk

Medlem

Fnosks avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jan 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ninotramp Visa inlägg

Bra tråd förövrigt.
Jag har ett TJ08-E med ett singel Gigabyte GTX580 med Windforce x3-kylaren. Skulle aldrig komma på tanken att trycka in ytterligare ett GTX580 i detta chassi, undantaget om man ska köra dem vattenkylda.

Vad planerar du att ha för diskar? Om du ska köra 3,5-tummare bör du passa så att kontakter och kablar till dessa inte tar i den stora CPU-kylaren.

Plöj igenom denna tråd för att se hur olika kombinationer funkar: http://www.overclock.net/t/1068487/s...-e-owners-club

Senast redigerad av Fnosk 2012-04-20 klockan 08:21.
2012-04-20, 10:58   #101

Ninotramp

Medlem

Ninotramps avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Slabb^ Visa inlägg
Skippa 2500K'n!

Du får en 2700k för ett par riksdaler extra, CDON har rea;
http://cdon.se/hemelektronik/intel_c...5_box-16991205
2080 med Swec-rabatten!
Såg detta igår helt underbart! Tack. Hoppas dom inte tar slut för jag beställer inte just nu.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fnosk Visa inlägg
Jag har ett TJ08-E med ett singel Gigabyte GTX580 med Windforce x3-kylaren. Skulle aldrig komma på tanken att trycka in ytterligare ett GTX580 i detta chassi, undantaget om man ska köra dem vattenkylda.

Vad planerar du att ha för diskar? Om du ska köra 3,5-tummare bör du passa så att kontakter och kablar till dessa inte tar i den stora CPU-kylaren.

Plöj igenom denna tråd för att se hur olika kombinationer funkar: http://www.overclock.net/t/1068487/s...-e-owners-club
Börjar med SSD nu i början sen ska jag försöka trycka in en green disk för lagring. Ska kolla länken har inte kollar in den innan tack så mycket.
2012-05-22, 14:51   #102

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Phobya G-Silent 18 finns ju även i helsvart (och helvitt), till lägre pris och utan lysdioder. Någon som testat? Antar att fläkten har exakt samma egenskaper som den lysdiodprydda varianten?

http://www.inet.se/produkt/5321965/p...rpm-slim-svart
2012-05-22, 14:55   #103

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Phobya G-Silent 18 finns ju även i helsvart (och helvitt), till lägre pris och utan lysdioder. Någon som testat? Antar att fläkten har exakt samma egenskaper som den lysdiodprydda varianten?

Den svarta och vita är en tunnare sämre modell.
Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green
Marcusk är inte uppkopplad
2012-05-22, 15:06   #104

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marcusk Visa inlägg
Den svarta och vita är en tunnare sämre modell.
Ajfan. Beställde en svart för 5 minuter sedan, då jag såg att det bara fanns en kvar i lager.

Edit: Ok, hade jag haft ögon att läsa med så hade jag sett tillägget "Slim" i beteckningen. Den är alltså 25mm djup kontra 32mm för den röda lysdiodsnurran.
2012-05-22, 15:19   #105

Julanta

Medlem

Julantas avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: dec 2011

Citat:

Har en sån hemma, skulle in i mitt TJ08 men blev aldrig av, tycker inte AP fläkten låter värst mycket. Inte om man jämför med allt annat om låter i datorn vid load. Och vid idle så är den tyst nog för mig iafall, har den på lägsta läget och den snurrar i ca 60% då. Styrs via Asus fläkt program.

Klistrade även på silverstones ljuddämpande matta, någon som har det och märkte någon direkt skillnad? Iofs värd det ändån eftersom det chassit känns lite robustare i plåten med de på.

Kan även säga att det går att få in en Scythe Himuro i 5,25" platserna. Trångt men det går. Har den och 3 SSDs och en 5,25" slim där uppe.. Trångt men möjligt.
Julanta är inte uppkopplad
2012-05-22, 17:27   #106

1kolli

Medlem

1kollis avatar

Citat:
Ajfan. Beställde en svart för 5 minuter sedan, då jag såg att det bara fanns en kvar i lager.

Edit: Ok, hade jag haft ögon att läsa med så hade jag sett tillägget "Slim" i beteckningen. Den är alltså 25mm djup kontra 32mm för den röda lysdiodsnurran.
Be dom makulera ordern, och bestäl en 180*32
Jag tycker det är väldigt stor skillnad mellan silverstones AP fläkt i hur mycket ljud den alstrar jämfört med andra fläktar som inte ska tvinga luften i en viss riktning.
APn flyttar dock massor med luft och kyler datorn väldigt bra.
2012-05-22, 17:33   #107

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Citat:
Be dom makulera ordern, och bestäl en 180*32
Jag tycker det är väldigt stor skillnad mellan silverstones AP fläkt i hur mycket ljud den alstrar jämfört med andra fläktar som inte ska tvinga luften i en viss riktning.
APn flyttar dock massor med luft och kyler datorn väldigt bra.
Då Inet inte verkar ha varianten med 32mm så beställde jag en sådan från annat ställe (vilket för övrigt inte var helt lätt att hitta då coolingstuff.se väl ska lägga ned (?), och fick till slut bli tveksamma aquatuning.se/de). Får väl om inte annat använda den slimmade rackaren som bordsfläkt.

I mitt fall vore det förmodligen sämre med riktad luftstråle, men får ju se.
2012-05-22, 17:35   #108

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Citat:
Då Inet inte verkar ha varianten med 32mm så beställde jag en sådan från annat ställe (vilket för övrigt inte var helt lätt att hitta då coolingstuff.se väl ska lägga ned (?), och fick till slut bli tveksamma aquatuning.se/de). Får väl om inte annat använda den slimmade rackaren som bordsfläkt.

I mitt fall vore det förmodligen sämre med riktad luftstråle, men får ju se.
Coolingstuff ska inte lägga ner, det är Djungelapa som gör det. Aquatuning är en välkänd populär sida, du behöver inte vara tveksam om de.
Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green
2012-05-22, 17:36   #109

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Julanta Visa inlägg
Har en sån hemma, skulle in i mitt TJ08 men blev aldrig av, tycker inte AP fläkten låter värst mycket. Inte om man jämför med allt annat om låter i datorn vid load. Och vid idle så är den tyst nog för mig iafall, har den på lägsta läget och den snurrar i ca 60% då. Styrs via Asus fläkt program.

Klistrade även på silverstones ljuddämpande matta, någon som har det och märkte någon direkt skillnad? Iofs värd det ändån eftersom det chassit känns lite robustare i plåten med de på.

Kan även säga att det går att få in en Scythe Himuro i 5,25" platserna. Trångt men det går. Har den och 3 SSDs och en 5,25" slim där uppe.. Trångt men möjligt.
Det verkar som de flesta ljuddämpningsmattor bara dämpar vibrationer, vilket är synd. Jag använde någon specialmatta för 10 år sedan, som jag inte minns namnet på och knappast finns att köpa längre, som även dämpade ljud väldigt bra. Hade varit trevligt att hitta något liknande...
2012-05-22, 17:38   #110

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marcusk Visa inlägg
Coolingstuff ska inte lägga ner, det är Djungelapa som gör det. Aquatuning är en välkänd populär sida, du behöver inte vara tveksam om de.
Ok, tack för infon!

Aquatuning känns tveksamma pga deras totala språksörja - vild soppa av tyska/engelska/svenska och grammatiska felaktigheter. Ger ett pinsamt uttryck.
2012-05-22, 17:41   #111

Marcusk

Medlem

Marcusks avatar

Citat:
Ok, tack för infon!

Aquatuning känns tveksamma pga deras totala språksörja - vild soppa av tyska/engelska/svenska och grammatiska felaktigheter. Ger ett pinsamt uttryck.
Det är ett tyskt bolag så det är inte så konstigt att de har några problem med språket. Allt skickas också från tyskland men man får det ändå ganska fort, 3-5 dagar.
2012-05-22, 17:48   #112

Blackbane78

Medlem

Blackbane78s avatar

Plats: Borås

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dangerdan Visa inlägg
Jag kommer att ta bort buren helt då jag enbart använder 1 ssd och 1 HD. De som har gjort det visar också på en mycket sval HD.
Kommer att återkomma så snart jag fått hem chassit och sedan monterat om allt från min FD mini. Ska ge lite uppdateringar på ljud i olika uppsättningar.
Jag hade HDD+SSD under buren dock märkte jag att HDD rätt snabbt kom upp i 45°C+ så jag satte den i buren ändå.
Kunde dock inte koppla in usb 3.0 då men USB 2.0 duger för mig i fronten.

Nu till 180mm fläkten, kör den rakt på +12V och lägsta läget.
Den är faktiskt väldigt tyst, dock har dammfiltret en tendens att börja vibrera ibland.
Testade även att köra fläkten på +7V och hörde ingen skilldnad.

Skall du inte sitta med chassiet i huvudhöjd så är garanterat fläkten tyst nog.
Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 16Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:ASUS GTX780 DC2OC@ 1100/6048Hårddiskar:Samsung SSD 840 EVO 250GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 24" LED VG248QE 144Hz Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP Gigabyte GTX 670 WFx3 (64GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M
Blackbane78 är uppkopplad nu
2012-05-30, 01:25   #113

Rookye

Medlem

Plats: Skärholmen

Registrerad: aug 2009

Kan man köra SLI i TJ08-E? tänker då på 670x2 referens..
Rookye är inte uppkopplad
2012-05-30, 01:53   #114

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: nov 2010

Har själv en tj08-e och funderar till att byta ut till Phobyan för att ha den i fronten.
Dock en sak jag stör mig på är mitt nätagg som låter rätt mycket.

Kör på ett OCZ ZT series 750w då det är kort (150mm) och jag har en bluray spelare i fronten också som gör att jag inte kan ha så långa nätagg..
Tänkte höra om någon vet ett nätagg på relativt hög grad som inte är längre än 150mm så jag kan ha kvar bluray läsaren?
Lite surt när man fixar så allt är tyst i datorn förutom nätagget..
Troberg är uppkopplad nu
2012-05-30, 01:57   #115

Phukkitt

Hedersmedlem

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rookye Visa inlägg
Kan man köra SLI i TJ08-E? tänker då på 670x2 referens..
Har sett folk köra andra SLI/Crossfire-varianter med referenskort, eftersom den blåser ut luften där bak ska det nog inte vara något större problem.

Däremot verkar ju referenskylaren till just 670 vara ganska högljudd, citerar från Swec-recensionen:
"Att Nvidia tagit genvägar med Geforce GTX 670 syns direkt på ljudnivån, då den medföljande kylaren låter rejält under belastning. Värdet är märkbart högre än Geforce GTX 680, trots en teoretiskt mer lättkyld krets. Noterbart är också att referenskylaren har en otrevlig ljudkaraktär, vilket är svårt att fånga i siffror. Redan vid vila hörs ett irriterande, rasslande, ljud, som bara förstärks vid högre varvtal. Både referensmodellen och Zotacs variant lider dessutom av så kallat "coil whine", vilket kan vara en irritationsfaktor för många."

http://www.sweclockers.com/recension...force-gtx-670/
2012-05-30, 02:23   #116

Rookye

Medlem

Plats: Skärholmen

Registrerad: aug 2009

Hmm ok men kommer nog fler märken med referenskort och kan lika gärna köra på 680..

Btw någon som orkar förklara vad coilwhine är?
Rookye är inte uppkopplad
2012-05-30, 02:44   #117

era909

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Har själv en tj08-e och funderar till att byta ut till Phobyan för att ha den i fronten.
Dock en sak jag stör mig på är mitt nätagg som låter rätt mycket.

Kör på ett OCZ ZT series 750w då det är kort (150mm) och jag har en bluray spelare i fronten också som gör att jag inte kan ha så långa nätagg..
Tänkte höra om någon vet ett nätagg på relativt hög grad som inte är längre än 150mm så jag kan ha kvar bluray läsaren?
Lite surt när man fixar så allt är tyst i datorn förutom nätagget..
Svårt att hitta så små nätagg med bra prestanda. http://www.inet.se/produkt/6909706/b...730w-80-bronze är litet men hurvida det är tyst vet jag inte.

Har du en cm extra över finns ju Corsairs AX serie som ska vara tysta och av bra kvalitet.
i7 920 @ 3.82GHz | NH-D14 | ASUS P6T Deluxe V2 | Gigabyte GTX680 OC | 6GB Corsair Dominator | Samsung 840 250GB | Corsair Force 120GB | 3x2TB | Silverstone Fortress Tower 02 | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown | Logitech G400
era909 är uppkopplad nu Folding
2012-05-30, 12:55   #118

Phukkitt

Hedersmedlem

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rookye Visa inlägg
Hmm ok men kommer nog fler märken med referenskort och kan lika gärna köra på 680..

Btw någon som orkar förklara vad coilwhine är?
Svårt att sätta i ord, coil whine kan låta olika från fall till fall. Det är iaf oftast ett ganska lågt pipande ljud med hög diskant, ibland som ett tjut, ibland mer skrapande. Det uppstår av att spolarna vibrerar, så lämplig benämning på svenska är "spoltjut". Prova att söka runt på youtube efter "coil whine" så finns det massor med folk som spelat in hur det låter.
2012-05-30, 13:13   #119

Dangerdan

Medlem

Tjena på Er igen
Ser att ni tagit upp tråden vilket är kul!
Tänkte bara ge Er alla lite tips, för framtiden med lådan. Jag har jobbat ganska mycket med den på senaste!
Nedan kommer länkar till de prylar jag köpt för att göra denna låda till det bästa jag haft under mina 17 år med datorer.

Ny 180 mm fläkt då:
http://www.coolingstuff.se/p/560/pho...ent-18-red-led (tagit bort led:s också, ogillar ljuset)
Måste vara denna då den är 32mm tjock och har lägst ljudnivå

Speciallucka från Silverstone själva:
http://www.silverstonetek.com/produc...id=326&area=en
I denna sitter nu också nedan:
http://www.mycom.se/product_info.php?products_id=91581
Samt att jag även har min SSD sittande i i luckan då den är byggd med 4st platser för ssd, riktigt bra!

Sen körde jag även på detta runt båda sidorna och i taket:
https://www.inet.se/produkt/6901508/...-foam-sst-sf01

Och det sista är att jag på den andra 5,25 platsen satt min 3,5 HDD i denna:
https://www.inet.se/produkt/6308649/...k-stabilizer-2

Senast redigerad av Dangerdan 2012-05-30 klockan 13:32.
2012-05-30, 13:18   #120

Dangerdan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dangerdan Visa inlägg
Tjena på Er igen
Ser att ni tagit upp tråden vilket är kul!
Tänkte bara ge Er alla lite tips, för framtiden med lådan. Jag har jobbat ganska mycket med den på senaste!
Nedan kommer länkar till de prylar jag köpt för att göra denna låda till det bästa jag haft under mina 17 år med datorer.

Ny 180 mm fläkt då:
http://www.coolingstuff.se/p/560/pho...ent-18-red-led (tagit bort led:s också, ogillar ljuset)

Speciallucka från Silverstone själva:
http://www.silverstonetek.com/produc...id=326&area=en
I denna sitter nu också nedan:
http://www.mycom.se/product_info.php?products_id=91581
Samt att jag även har min SSD sittande i i luckan då den är byggd med 4st platser för ssd, riktigt bra!

Sen körde jag även på detta runt båda sidorna och i taket:
https://www.inet.se/produkt/6901508/...-foam-sst-sf01

Och det sista är att jag på den andra 5,25 platsen satt min 3,5 HDD i denna:
https://www.inet.se/produkt/6308649/...k-stabilizer-2
Allt som allt så kan jag säga att denna burk är sjukt tyst och kyler mina komponenter riktigt bra. Mitt Gainward 680 Phantom går aldrig över 65C på 35% hastighet i BF3 på Ultra och då är även det nästa ljudlöst.

Någon skriver om att HDD skulle bli varm för att den sitter där upp och för min del går den aldrig över 30C så jag förstår inte hur det kan vara ett problem. Normalt ligger den mellan 28 och 29C men när jag lirar tungt så går den till 30C.

Senast redigerad av Dangerdan 2012-05-30 klockan 13:34.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb