paracord sleeve till nättagg.

Permalänk

paracord sleeve till nättagg.

hejsan jag undra om det är någon som har någon erfarenhet av paracord sleeve då jag nyss har beställt massa saker ifrån djungelapa.se?.hör av er till mig om ni vet några bra guider etc.

mvh Kim Aarås Lindell

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Jag håller på att sleeva ett nätagg med paracord från Djungelapa och jag gillar det!

Älskar att det är så mjukt och enkelt, inte hårt som plast-sleeve är om du förstår vad jag menar.

Vad jag älskar ännu mer är att du kan sleeva utan krympslang om du skulle vilja det. Jag personligen tycker det blir sjukt snyggt.
Här är en liten guide som visar ganska bra, följ den om du vill sleeva utan krympslang.

Dock kan du få igenom sladden genom att bara tejpa toppen på stiftet för att inte riva upp paracorden, du behöver inte ha den metallgrejen han har.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hmmm...

Kan nån förklara varför just paracord?
Varför inte ta ex Dacron, Spectra, HMA eller Vectran?
Verkar lite onödigt att ta en lina med en kärna för att sen dra ut?
Varför inte ta en lina som inte har en kärna från början, ex de jag nämde ovan?

Bara undrar...

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är paracord både en väldigt tättrådad och billig lina. Man betalar ju i princip 5-10kr/m vilket är snorbilligt

Om jag får låna din tråd lite

Någon som vet var jag kan köpa kablar till modulära nätagg? Vill ju inte pajja de medföljande kablarna och spräcka garantin.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Vad jag har hört så är paracord både en väldigt tättrådad och billig lina. Man betalar ju i princip 5-10kr/m vilket är snorbilligt

De linorna som jag namngav ovan är minst lika täta, sen tycker jag att 5-10 kr/m är överpris

http://www.paragear.com/templates/parachutes.asp?group=32&lev...
TYPE III är de som ni köper.
Är ganska övertygad om att man även kan använda TYPE IIA sleeving, Dvs tomt skal.
Annars finns det så klart dacron, spectra osv.

Permalänk

tack för alla svaren. det jag störde mig på är krympslangen. den fäster inte som den ska. finns det olika som är bra och dåliga?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Ursäkta mig men jag lånar tråden lite.
Någon som kanske vet var man kan få tag på ett liknande verktyg som han använder i klippet??
För att trä på sleeven bättre och att slippa tejpa.
För det funkar inte för mig. Det bara hakar i sig.

Mvh Mattias

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)