|
Glapp i ström kabel corsair tx 650w
Har ett corsair tx 650w tror det är kablen som glappar, rör man på den lite stängs datorn av. Är det farligt för den att stängas av genom att strömkabeln rycker? Sätter dock bara i den lite och små pillar så funkar det. Men nu startade jag datorn och musen var död. Tror ni det har med det att göra? Tangentbord osv funkar som vanligt. Kan dock på bero andra saker. En sak till var att när jag startade datorn kommer det upp gigabyte sak överklocknings osv som frågar om den ska få adminstrationsrättigheter. Jag tar nej och skärmen blir svart, jag ser skrivbordet som normalt innan jag trycker ja eller nej. Det blir svart när jag tog nej. Tog CTRL+ALT+DELETE och fick upp där man kan starta aktivitetshanteraren osv. Gick bra men sen blev skärmen svart igen men lyckades starta om datorn. Kopplade sen ut den gamla musen efter omstarten och tog den andra och allting funkade bra. Vad orsakade problemet? Har musen kortslutits? Är det skadligt för datorn att stängas av med strömkabeln? Hänt ett par gånger innan när jag varit där och pillat och råkat komma åt den. Har andra strömkablar men orkar inte byta. Och varför blev skärmen svart? Kan tillägga att jag alltid har två möss inkopplade. En trådlös och en med sladd. Den med sladd funkar inte. Jag har windows på SSD. Kan den tagit stryk? Hade även BF3 igång medans allt hände spotify+firefox med lite flickar. Har en AMD FX 8120 stock, radeon 6870, corsair tx 650w, gigabyte ud3 990fx-a och 8gb minne.
EDIT: Musen funkar nu. Förstår inte vad problemet är.