Permalänk
Medlem

Funkar 600W till SLI?

Hade tänkt och uppgradera till gtx 560ti i SLI och då undrar jag om mitt OCZ ModXStream PRO 600W kommer att klara av det. Då jag kommer behöva köpa nytt moderkort så skulle jag helst undvika att även köpa ett nytt nätagg(för nu).

Permalänk
Medlem

Om du inte överklockat klarar du dig nog på 600W. Men vad jag vet brukar 650w rekommenderas, så tror det ska gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Om du inte överklockat klarar du dig nog på 600W. Men vad jag vet brukar 650w rekommenderas, så tror det ska gå.

Om du menar processorn så har jag överklockat den från 3.2 till 3.9 Ghz. Vad gäller grafikkorten så kommer dom ju vara fabriksöverklockade (560ti) utöver det kommer jag inte klocka dom högre.

Permalänk
Medlem

Du kommer ha en 100-150 watt till godo efter installationen,
Så länge du inte kör FPU stress test medans du har på furmark burn test, eller liknande, då ligger du nära gränsen. Men det kommer ju aldrig hända ändå

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Du kommer ha en 100-150 watt till godo efter installationen,
Så länge du inte kör FPU stress test medans du har på furmark burn test, eller liknande, då ligger du nära gränsen. Men det kommer ju aldrig hända ändå

är du säker på det? Vad kan hände om det skulle bli för lite, kommer någon del i min dator gå sönder eller är det väldigt liten risk för det(har läst att datorn kommer crasha ofta isf)?

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att vänta på lite nya grafikkort? GTX 670 kommer i maj. 600W är på gränsen nästan sedan blir du tvungen att köpa nytt nätagg och moderkort om det inte räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är det inte bättre att vänta på lite nya grafikkort? GTX 670 kommer i maj. 600W är på gränsen nästan sedan blir du tvungen att köpa nytt nätagg och moderkort om det inte räcker.

Hur mkt kommer den kosta och hur mkt bättre/sämre kommer den att vara prestanda messigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

är du säker på det? Vad kan hände om det skulle bli för lite, kommer någon del i min dator gå sönder eller är det väldigt liten risk för det(har läst att datorn kommer crasha ofta isf)?

Nej.
Bara nej

Kan garantera dig att ditt nätagg har någon form av overcurrentprotection vilket hindrar strömförsörjningen att bli för varm vid överbelastning vilket i sin tur räddar dig i mer eller minsta alla väder!

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Nej.
Bara nej

Kan garantera dig att ditt nätagg har någon form av overcurrentprotection vilket hindrar strömförsörjningen att bli för varm vid överbelastning vilket i sin tur räddar dig i mer eller minsta alla väder!

Okej, tack! Skönt att veta

Permalänk
Medlem

Klart det räcker, med råga. Alla som säger något annat eller att det är på gränsen bara svamlar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ditt nätagg har inte kontakter nog för att kunna koppla in 2 GTX 560 utan att du använder adaptrar. Själv tror jag att du skulle kunna driva systemet med det agget även om du skulle göra lättare överklockning. Här så drar ett SLI system 500 Watt mätt från väggen http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Ditt nätagg har inte kontakter nog för att kunna koppla in 2 GTX 560 utan att du använder adaptrar. Själv tror jag att du skulle kunna driva systemet med det agget även om du skulle göra lättare överklockning. Här så drar ett SLI system 500 Watt mätt från väggen http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Precis, de drar 500 watt direkt från väggen vilket betyder att de drar cirka 450 watt från nätagget. TS kan lugnt även överklocka processorn om han vill det, inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren allihop!

Skrivet av Dew87:

Ditt nätagg har inte kontakter nog för att kunna koppla in 2 GTX 560 utan att du använder adaptrar. Själv tror jag att du skulle kunna driva systemet med det agget även om du skulle göra lättare överklockning. Här så drar ett SLI system 500 Watt mätt från väggen http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870...

Hur smart är det att använda adaptrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Hur smart är det att använda adaptrar?

Vet ej hur bra det är att köra med adaptrar men jag har för mig att folk inte rekommenderar det. En vän kör med mitt gamla gamla Radeon HD 4870 som kräver 2 PCI-E 6 PIN kontakter som båda körs via adaptrar från hans gamla 400 Wattare vilket fungerar för honom. Vet inte hur mycket detta säger generellt dock

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Vet ej hur bra det är att köra med adaptrar men jag har för mig att folk inte rekommenderar det. En vän kör med mitt gamla gamla Radeon HD 4870 som kräver 2 PCI-E 6 PIN kontakter som båda körs via adaptrar från hans gamla 400 Wattare vilket fungerar för honom. Vet inte hur mycket detta säger generellt dock

Okej, tack för upplysningen