Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Marcusk
Med tanke på att Seasonic agget som är både bättre samt ej behöver alla de adaptrar du tänker skaffa kostar bara 200kr mer, så hade jag definitivt satsat på den. Att köra 6st hårddiskar och 2 fläktar på en molex kontakt låter lite väl mycket, du slipper alla sådana problem med Seasonic agget. Du är dessutom mer framtidssäker om du t.ex. vill installera ett grafikkort i framtiden.
Enda fördelen med Pico PSUn är storleken, vilket inte spelar någon roll då du använder ett chassi med plats för ett ATX agg.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Antzo
Har ett seasonic 460w fläktlöst. Kan driva ett gtx680 om man så önskar, funderar du på att lägga till ett kraftigare grafikkort rekommenderar jag 460w, annars titta på lillebrorn som är snäppet billigare.
Strömmässigt inga problem med pico-psun. Tror processorns max är 65w, hänger på hur picons 150w är fördelade på 5v och 12v men skulle inte tro att det är några problem. Överkant om du kör alla hårddiskarna samtidigt (~10w/st)
Kraftigare grafikkort kommer jag inte lägga till i htpcn för då känns det som hela poängen med en tyst och sval htpc försvinner.
400w och 460w kostar lika mycket hos dustin därför tänkte jag ta 460w kan ju bli att man ska ha den till något kraftigare senare, samtidigt känns det som overkill för något som inte kommer upp i hälften vid full load.
Skulle det gå att göra som jag tänkt med pico tror jag kabeldragningen blir bättre iom att det bara blir en lång kabel medan seasonic kablarna blir fler och är onödigt långa för chassit, så jag tror det blir något skatbo trots modulära kablar.
Om jag använder pico tänkte jag fixa till så jag kan montera en eller två HDDs där atx agget skulle varit annars.