Distanser till moderkortet "Bitfenix Merc Alpha"

Permalänk
Medlem

Distanser till moderkortet "Bitfenix Merc Alpha"

tjenare! håller på att bygga ihop en dator nu där jag använder ett Bitfenix Merc Alpha! man skall montera distanser från moderkortsplåten och moderkortet då man lider mindre risk att kortsluta det. (?) men vet inte vars! är det någon här som har erfarenhet av detta chassie eller liknande som kan hjälpa mig?

hjälp uppskattas!

Permalänk
Avstängd

what ? Du skruvar i dem på moderkortsplåten helt enkelt...jesus...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

"då man lider mindre risk att kortsluta det" riskerar menar du?
Ja som ovan skrev, du skruvar fast distanserna på moderkortsplåten. Var VÄLDIGT noga med att inte skruva dit en distans där det inte finns något skruvhål i moderkortet, det skiljer är olika på olika modeller av moderkort.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke964:

tjenare! håller på att bygga ihop en dator nu där jag använder ett Bitfenix Merc Alpha! man skall montera distanser från moderkortsplåten och moderkortet då man lider mindre risk att kortsluta det. (?) men vet inte vars! är det någon här som har erfarenhet av detta chassie eller liknande som kan hjälpa mig?

hjälp uppskattas!

de ska vara håll för distanserna på chasi insidan. Titta på moderkortet, och försök att sätta distanserna så att hållen på moderkortet får var sin distans!

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

de ska vara håll för distanserna på chasi insidan. Titta på moderkortet, och försök att sätta distanserna så att hållen på moderkortet får var sin distans!

Inte försök, utan se till att varje hål på moderkortet får en egen distans.
Det ska vara lika många distanser som det är skruvhål i moderkortet, varken mer eller mindre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.