nätagget som börjar bete sig?

Permalänk
Medlem

nätagget som börjar bete sig?

Hej!

Jag har haft en massa jävla problem med min dator det senaste halvåret och jag börjar tröttna som fan.
Tänkte att det är väl dags att ta tag i det ordentligt och felsöka skiten ur den.

Har haft problem med RAM och Hårddiskar men även detta problem.

Datorn bootar om ibland av sig självt och jag kan inte se någon tydlig info om varför den skulle göra det.
Det kan också vägra boota ibland (kanske har börjat bli bättre nu när jag skiftat RAM men är inte 100%)
Fläktarna kan vägra starta vid boot så att datorn bara hänger i något sorts mellanläge där den låter som om den ska starta men den aldrig gör det.

Jag börjar misstänka min PSU men är inte säker på hur jag ska kolla om det är den, det är en KINGWIN modulärt med "max total power 800w" ABT-800M

Resten av prylarna ligger i signaturen förutom RAMet då, inväntar svar från inet på deras felsökning. Har ett "vanligt" Corsair 4gb, är inte helt hundra på hastighet och liknande men vet inte om det borde spela roll nu?

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

helvete.
Har du provat nätagget i ett annat system?

Fan också, det är mycket möjligt att det är moderkortet annars..

Har du lust att informera om exakt vilka fläktar som drar igång när det "bara halvt startar" och lite mer felbesörivningsinfo?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!