Verktyg Visningsval
2012-06-26, 22:48   #1

Sn0bb3n

Medlem

Registrerad: okt 2011

Corsair TX 750W, fläkten snurrar bara när datorn är AV-slagen!?!

Tja

Har ett gammalt Corsair tx 750W nätagg. som jag tänkt att använda till min HTPC. Dock så har beter det sig jävligt konstig för att när datorn är igång så går inte fläkten i det men när jag stänger av datorn så börjar den snurra. Det luktar inte bränt och datorn fungerar som vanligt, har dock bara installerat Win7 och program.

Någon som har varit med om något liknande eller vet om jag kan fixa det själv? Funderar på att koppla fläkten till moderkortet direkt men det känns inte så jävla säkert, det kan ju vara något annat fel i agget...

Senast redigerad av Sn0bb3n 2012-06-27 klockan 21:21.
Sn0bb3n är inte uppkopplad
2012-06-27, 10:22   #2

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Västernorrland

Registrerad: dec 2005

Det ska definitivt inte fungera så. Det finns exempel på nätagg där fläkten startar även i avstängt läge om agget är överhettat men dels kan jag inte minnas att TX tillhör dem och eftersom fläkten inte går alls vid drift måste fläktkontrollern vara trasig. Byt agget. TX-serien har 5 års garanti.
2012-06-27, 12:06   #3

Sn0bb3n

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg
Det ska definitivt inte fungera så. Det finns exempel på nätagg där fläkten startar även i avstängt läge om agget är överhettat men dels kan jag inte minnas att TX tillhör dem och eftersom fläkten inte går alls vid drift måste fläktkontrollern vara trasig. Byt agget. TX-serien har 5 års garanti.

Haha fan då! Jag som har öppnat skiten, har inget kvitto kvar så jag trodde att garantin borta men är det 5 års garanti så skulle jag ju kunnat skicka tillbaka det till Corsair. Har dock ett annat corsair agg som jag kanske kan sno etiketten ifrån...
Sn0bb3n är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb