Citat:
Ursprungligen inskrivet av
tulltull
Hej kära medlemmar!
Jag är på jakt efter nya fläktar till min NAS som står i vardagsrummet och för oljud. Chassit är ett Lian Li PC-Q08B med plats för en 120mm fläkt i taket och en 140mm fläkt i fronten.
Har tittat lite på Scythe Slip Stream 140mm 800rpm, men läste att dessa inte ska monteras horisontellt. Stämmer detta?
Tänkte därför höra om någon har erfarenheter av Noiseblocker? Tex av Black Silent Pro PK3 140mm eller av Black Silent XL1R 120mm?
Kan inte hitta så mycket svenska kommentarer & recensioner och vill därför starta en tråd för att höra vad Sweclockers medlemmar har att säga.
Tack på förhand!
Ha en härlig dag!
Stämmer som du säger, att Slipsream inte skall monteras horizontellt.
Men om jag förstod det rätt så är det 120mm fläkten som sitter i taket på chassit.
Då skall du köra med en kullagrad fläkt, annars slits den ut väldigt fort.

Noiseblocker gör fläktar i toppklass, som är kullagrade och du behöver inte oroa dej för att dom låter illa.
De kanske är lite svåra att få tag på.
Annars så har du
Gentle Typhoon 1150rpm 120mm som är kullagrad och tyst utan varvtalsreglering.
Om du tänker köra med fläktkontroll så kan du ta en med högre varvtal tex. 1850rpm. de finns hos dom stora e-butikerna.
140mm fläkten som sitter i fronten sitter vertikalt, och då kan du köra med en Slipstream 140mm 800rpm.
Asus P5Q-Premium / Core 2 Duo E8400 / Corsair XMS2 DDR2 1066MHz 2x2GB / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Corsair HX 520w / Xigmatek HDT-S1283 / Samsung SSD 830 64GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Antec Sonata Elite / BENQ FP241W 24# /
Fri frakt Inet
Chappy 80cc