Jag hat ett Cosmos II ja och det är det bästa chassi jag införskaffat, dock har jag krav på plats för väldigt många hårddiskar så det lämpar sig bra för mig, arbetsytan är underbar och många smarta lösningar, innan detta hade jag två ihopbultade Antec DF-85' det såg förskräckligt ut, det lät förskräckligt men vat tvunget för att rymma det jag använde, jag köpte DF-8torna på grund av att det var ett av få på lager i svenska butiker med lämplig mängd hårddisk platser, ångrar dem skarpt men nu står dem gömda med min filserver i sig istället

men det är absolut inget chassi för vem som, jag rekkomenderar inget att köpa det utan att ha tittat på det i verkligheten, får tillägga att hantagen i toppen är ett måste på den bjässen för att förflytta den då den fullastad som mitt är väger närmare 50KG. (flyttar den en gång i månaden för invändig rengöring).
Personligen tycker jag väldigt bra om utseendet men det är en smaksak, jag tycker det är stilrent.
Dock skulle jag vilja lacka om det då jag verkligen hatar den typen av behandling/färg. vet inte vad det heter men det suger åt sig fett från fingrar eller vad som rör mot. Blir ett framtida projekt
Dock gör det inget vilket vi tycker är snyggast då det är upp till trådskaparen att bedömma.
Båda är bra chassin och har sina för/nackdelar.
Sen vet jag inte om jag vill kalla Cosmos II för ett "vanligt" chassi så extremt många kan jag inte tänka mig har det. Förvissa är det du nämner säkert ovanligare, men hur pass vanligt ett chassi är har inte med saken att göra i det här fallet.