Permalänk
Medlem

Chieftec Smart 80+ bluff?

Såg precis reklamen för Chieftex Smart här på sidan och noterade avvikande symbol för 80+. De har samma symbol på sin hemsida men på NetonNet så anger de att den är 80+certifierad, någon som vet om detta stämmer? Känns som en fuling om inte annat. De har andra produkter med korrekt logga till i sortimentet också, verkar konstigt tycker jag.

Edit: Tonade ner rubriken lite, är ju troligen ingen bluff..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

står ju på hemsidan att den är 80+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

står ju på hemsidan att den är 80+ ?

Jo, det står 80+ men inte certifierat 80+. I den lilla symbolen de har står det 230V only också, jag undrar alltså om detta är en certifiering eller om de bara själva säger att de är bra. Det kanske bara är Netonnet som gjort fel som kallar dem certifierade.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Jo, det står 80+ men inte certifierat 80+. I den lilla symbolen de har står det 230V only också, jag undrar alltså om detta är en certifiering eller om de bara själva säger att de är bra. Det kanske bara är Netonnet som gjort fel som kallar dem certifierade.

80+ kräver att den klarar just det på både 230 och 115v, den enheten klarar förmodligen bara 230v och därför har dom gjort en fuling. Hade 80 PLUS varit apple hade chieftec nog varit stämda vid det här laget.

Visa signatur

Simlärare