Erfarenheter av Fractal design node 605?

Permalänk

Erfarenheter av Fractal design node 605?

Tjenare.

Har blivit väldigt sugen på ett fractal deisgn node 605 htpc chassi. vad har ni för erfarenheter som använder detta eller vet tillräckligt för att kunna svara?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757504

Har just nu ett lascala 17b och kan inte påstå att jag är speciellt nöjd. Men man får ju vad man betalar för också. efter har kikat på hur lådan ser ut och recensioner så verkar det riktigt fint.

Permalänk

Erfarenheter: Stort. För stort för HTPC (Enligt mig) Men så snyggt!

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Erfarenheter: Stort. För stort för HTPC (Enligt mig) Men så snyggt!

Storleksmässigt funkar de perfekt för mig. har de i tvbänken. lascala chassiet är ändå 10 cm djupare än node 605

Permalänk

Japp, det är samma storlek som min receiver (men inte like djupt) så storleken är väl "fullsize hifi". Inga problem att bygga i när jag väl listat ut hur fan fästet för slim-BRen funkade och så stabilt att TVen kunde stå på den ett par veckor. Det jag gillar är att de lagt i princip allt krut på fronten som är snygg och att ODDen sitter bakom en lucka eftersom 1) de låter som fan och 2) de har en irriterande LED.

Permalänk

låter ju kanon. med tankne på vad man har läst och sett nu så verkar de inte vara ås mycket att tveka på

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Technofreak_:

låter ju kanon. med tankne på vad man har läst och sett nu så verkar de inte vara ås mycket att tveka på

Ska du använda dig av en optisk läsare bör du dock ha i åtanke att endast mATX-moderkort går att använda. Är optiska läsare inte något du använder fungerar fullstora ATX-moderkort.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Ska du använda dig av en optisk läsare bör du dock ha i åtanke att endast mATX-moderkort går att använda. Är optiska läsare inte något du använder fungerar fullstora ATX-moderkort.

jo läste de. men tack för att du tog upp de iaf:)