Intel i7-4930K + Corsair CX750M = sant?

Permalänk
Medlem

Intel i7-4930K + Corsair CX750M = sant?

Undrar ifall nätagget Corsair CX750M kan användas med CPU'n Intel Core i7-4930K?

Intel Core i7-4930K ingår i familjen Haswell va? Om det är sant så ska nätagget kunna användas enligt en FAQ på Corsair's hemsida (se länk).

Och när jag ändå skriver så vill jag passa på att fråga vilket moderkort man kan tänkas använda till den processorn. SÅ billigt som möjligt men ändå med god överklockningsförmåga, 3-4 st SATA 6GB/s, 2-way SLI (båda i 16x), bra ljudkort etc. (ja, jag vet att detta inte är köprådsforumen men jag tänkte göra de lätt för mig och bara skriva ett inlägg ist. för två ^^).

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om du redan har en 4930k, så snåla inte med nätagget
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Om du redan har en 4930k, så snåla inte med nätagget

Har redan det nätagget och processorn. Saknar moderkortet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TTOI:

Undrar ifall nätagget Corsair CX750M kan användas med CPU'n Intel Core i7-4930K?

Intel Core i7-4930K ingår i familjen Haswell va? Om det är sant så ska nätagget kunna användas enligt en FAQ på Corsair's hemsida (se länk).

Och när jag ändå skriver så vill jag passa på att fråga vilket moderkort man kan tänkas använda till den processorn. SÅ billigt som möjligt men ändå med god överklockningsförmåga, 3-4 st SATA 6GB/s, 2-way SLI (båda i 16x), bra ljudkort etc. (ja, jag vet att detta inte är köprådsforumen men jag tänkte göra de lätt för mig och bara skriva ett inlägg ist. för två ^^).

Tack på förhand.

4930k tillhör Ivy Bridge-E.
Nätagget fungerar fint då moderkorten till LGA2011 använder samma standard som Nätaggen.
Känns som extremt dum kombination, köp ett riktigt nätagg istället om du pungar ut så mycket på CPU.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TTOI:

Undrar ifall nätagget Corsair CX750M kan användas med CPU'n Intel Core i7-4930K?

Intel Core i7-4930K ingår i familjen Haswell va? Om det är sant så ska nätagget kunna användas enligt en FAQ på Corsair's hemsida (se länk).

Och när jag ändå skriver så vill jag passa på att fråga vilket moderkort man kan tänkas använda till den processorn. SÅ billigt som möjligt men ändå med god överklockningsförmåga, 3-4 st SATA 6GB/s, 2-way SLI (båda i 16x), bra ljudkort etc. (ja, jag vet att detta inte är köprådsforumen men jag tänkte göra de lätt för mig och bara skriva ett inlägg ist. för två ^^).

Tack på förhand.

Du har en proccesor för 4800:- men du tänkte ha nätagg i CX serien? bara undrar.

Moderkort X79 billigaste är 1500kronor typ.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

4930k tillhör Ivy Bridge-E.
Nätagget fungerar fint då moderkorten till LGA2011 använder samma standard som Nätaggen.
Känns som extremt dum kombination, köp ett riktigt nätagg istället om du pungar ut så mycket på CPU.

Har redan de nätagget och CPU. Saknar moderkort bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du har en proccesor för 4800:- men du tänkte ha nätagg i CX serien? bara undrar.

Moderkort X79 billigaste är 1500kronor typ.

Har redan nätagget + CPU'n. Saknar moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTOI:

Har redan det nätagget och processorn. Saknar moderkortet.

Sälj agget och köp ett rejält! men ja, det borde funka med ett CX750. Inget jag skulle rekommendera dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Sälj agget och köp ett rejält! men ja, det borde funka med ett CX750. Inget jag skulle rekommendera dock.

Varför inte?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TTOI:

Intel Core i7-4930K ingår i familjen Haswell va?

Man skulle kunna tro det, då den börjar på 4, men enligt Intels logik tillhör alla CPU:er som börjar på 4 Haswell, utom de som börjar på 48 eller 49, för de tillhör Ivy Bridge-E. På samma sätt tillhör alla som börjar på 3 Ivy Bridge, utom de som börjar på 38 eller 39, för de tillhör Sandy Bridge-E.

Skrivet av TTOI:

Varför inte?

Budgetagg. En 4930K förtjänar bättre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man skulle kunna tro det, då den börjar på 4, men enligt Intels logik tillhör alla CPU:er som börjar på 4 Haswell, utom de som börjar på 48 eller 49, för de tillhör Ivy Bridge-E. På samma sätt tillhör alla som börjar på 3 Ivy Bridge, utom de som börjar på 38 eller 39, för de tillhör Sandy Bridge-E.

Budgetagg. En 4930K förtjänar bättre.

Tack för svar och tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTOI:

Undrar ifall nätagget Corsair CX750M kan användas med CPU'n Intel Core i7-4930K?

Intel Core i7-4930K ingår i familjen Haswell va? Om det är sant så ska nätagget kunna användas enligt en FAQ på Corsair's hemsida (se länk).

Och när jag ändå skriver så vill jag passa på att fråga vilket moderkort man kan tänkas använda till den processorn. SÅ billigt som möjligt men ändå med god överklockningsförmåga, 3-4 st SATA 6GB/s, 2-way SLI (båda i 16x), bra ljudkort etc. (ja, jag vet att detta inte är köprådsforumen men jag tänkte göra de lätt för mig och bara skriva ett inlägg ist. för två ^^).

Tack på förhand.

Du kommer inte kunna bygga ett system balanserad med ett dåligt budgetagg och typ värsta processorn på marknaden.
Lite som att du har köpt en ferrarri för en miljon men har en växellåda från en ford från -75.

Med datortermer så kommer du inte kunna ha två kraftiga grafikkort med det nätagget, inte heller överklocka systemet.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du kommer inte kunna bygga ett system balanserad med ett dåligt budgetagg och typ värsta processorn på marknaden.
Lite som att du har köpt en ferrarri för en miljon men har en växellåda från en ford från -75.

Rent tekniskt spelar det ingen roll så länge man håller sig inom nätaggets gränsen, så det är mer en princip/smaksak.

EDIT: kör 1 GPU atm och blir ett andra kort aktuellt så givetvis byts nätagget.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TTOI:

Rent tekniskt spelar det ingen roll så länge man håller sig inom nätaggets gränsen, så det är mer en princip/smaksak.

Dock så känns det riktigt idiotiskt att göra det du gör.

Skulle aldrig göra det du gör.

Du skriver 2-WAY SLI , överklockingsförmåga på ett CX750 nä du du får nog ta byta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dock så känns det riktigt idiotiskt att göra det du gör.

Skulle aldrig göra det du gör.

Du skriver 2-WAY SLI , överklockingsförmåga på ett CX750 nä du du får nog ta byta.

Fel av mig; jag skulle varit mer specifik gällande min setup. Kör 1 gpu atm och givetvis får nätagget stryka på foten när ett andra grafikkort blir aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTOI:

Rent tekniskt spelar det ingen roll så länge man håller sig inom nätaggets gränsen, så det är mer en princip/smaksak.

EDIT: kör 1 GPU atm och blir ett andra kort aktuellt så givetvis byts nätagget.

Självklart, så länge du inte kör snabbare än 110 så fungerar ju ford-lådan också

Det är självklart bra i framtidsynpunkt, men det är väl inte jätteeffektivt kanske

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TTOI:

Rent tekniskt spelar det ingen roll så länge man håller sig inom nätaggets gränsen, så det är mer en princip/smaksak.

Rent praktiskt kan det spela roll om nätagget till exempel bestämmer sig för att smälla och ta med sig en Ivy Bridge-E och ett X79-moderkort i döden.

Jag har en sketen 2600K och en billig Z68-bräda, men ändå ett bra nätagg. Bygger man en så fin dator som du gör är det verkligen värt det.

Nu är nog inte CX750 helt värdelöst, men en dator i den klassen förtjänar ett bättre nätagg.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kör på bara, Sweclockers är vad det är idag. Mycket "vet bäst"-folk.

Ett CX750 är inte på långa vägar ett "farligt" eller direkt dåligt agg som t.ex vissa riktiga "fiasko"-agg.(Ace of sweden...)

Har svårt att tro att ett CX750 skulle vara sämre än ett CX430.
Den är begåvad med samma säkerhetstänk som de flesta andra nätagg;
Over-voltage, under-voltage protection and over-power protection and short circuit protection

Ett CX430 får helt OK betyg av nätaggs-gurun Jonny.

Har du redan detta agg liggandes, så kör på.
Jag förstår delvis tankarna i tråden, kombinera en high-end CPU med ett low-end instegsagg går inte riktigt hand i hand.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Falcon:

Kör på bara, Sweclockers är vad det är idag. Mycket "vet bäst"-folk.

Ett CX750 är inte på långa vägar ett "farligt" eller direkt dåligt agg som t.ex vissa riktiga "fiasko"-agg.(Ace of sweden...)

Har svårt att tro att ett CX750 skulle vara sämre än ett CX430.
Ett CX430 får helt OK betyg av nätaggs-gurun Jonny.

Har du redan detta agg liggandes, så kör på.
Jag förstår delvis tankarna i tråden, kombinera en high-end CPU med ett low-end instegsagg går inte riktigt hand i hand.

Det är inte så bra att avfärda folk bara för att man inte riktigt förstår vad de menar.

CX-serien håller inte så värst hög kvalitet och om man kör en 4930K med ett 780 Ti så är det inte helt dumt TT byta. Speciellt inte när ett grafikkort till verkar vara planerat. Effekthets i all ära men då förutsätter man att alla nätagg håller samma kvalitet, så är inte fallet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är man redan uppe i de pengarna så skulle jag verkligen köpa ett cooler master vanguard som är ett seasonic bygge. Eller motsvarande kvalitéts nätaggregat.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är inte så bra att avfärda folk bara för att man inte riktigt förstår vad de menar.

CX-serien håller inte så värst hög kvalitet och om man kör en 4930K med ett 780 Ti så är det inte helt dumt TT byta. Speciellt inte när ett grafikkort till verkar vara planerat. Effekthets i all ära men då förutsätter man att alla nätagg håller samma kvalitet, så är inte fallet.

Avfärda? Jag är fullt medveten om att CX-serien är budget och att Corsair idag inte alls är vad de en gång var.

Det skriver jag ju också. Och TS är medveten om detta, då han vid uppgradering av GPU kommer skaffa sig ett bättre nätagg.
Men varför kasta eller sälja agget nu när han bara ska driva en GPU...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Falcon:

Avfärda? Jag är fullt medveten om att CX-serien är budget och att Corsair idag inte alls är vad de en gång var.

Det skriver jag ju också. Och TS är medveten om detta, då han vid uppgradering av GPU kommer skaffa sig ett bättre nätagg.
Men varför kasta eller sälja agget nu när han bara ska driva en GPU...

Corsair är bättre nu än vad det va förut så vet inte vad du pratar om.
Men att använda ett CX750M på ett 780ti tex och den 12V nej aldrig i livet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vilka ord-kombinationer ni skapar här.

Permalänk
Medlem

Som man frågar får man svar, dessvärre. För att besvara din första fråga:
Ja, för att hålla nere kostnaderna fungerar det utmärkt att köra med det Agget. Om du börjar att uppgradera med fler grafikkort etc så får du väl ta en funderare på om du vill byta då. I min erfarenhet så klarar CX-serien väldigt mycket, men med flerkortslösningar och överklockning kan ju 750W bli lite i klenaste laget. Låt mig uttrycka mig såhär: Om du har 1000:- att lägga på datorn utöver ett moderkort och du väljer mellan att byta ut ditt CX750 eller köpa en SSD, så köp SSDn! Jag ser inte ett byte av agg som någon nödvändighet för dig idag.

Din andra fråga, om ett bra moderkort till den processorn som du råkar ha liggandes hemma, så är jag rädd att du får fråga igen i köprådsdelen med bara den frågan. Jag har tyvärr inget bra svar och diskussionen här verkar ha kört fast kring vilket agg du råkar ha liggandes hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ett CX750 är inte på långa vägar ett "farligt" eller direkt dåligt agg som t.ex vissa riktiga "fiasko"-agg.(Ace of sweden...)

Har svårt att tro att ett CX750 skulle vara sämre än ett CX430.
Den är begåvad med samma säkerhetstänk som de flesta andra nätagg;
Over-voltage, under-voltage protection and over-power protection and short circuit protection

Ett CX430 får helt OK betyg av nätaggs-gurun Jonny.
)

Ja CX aggen är bättre än dom absolut sämsta ace nätaggen som saknar skyddskretsar och så vidare.
MEN detta betyder ju inte att CX är bra för det för det använder sig ju fortfarande av ungefär samma skräp kondingar som Ace aggen gjorde.
Sen VAD för sorts skyddsskretsar sitter det i CX? är det exakt samma som sitter i bättre nätagg? heller är det en skyddskrets som "ska" göra samma sak men för ett lägre pris och då kanske vid övervolt tar 5 gånger (heller ännu mer) så lång tid på sig att bryta strömmen (hinner den då skydda allt i datorn med en säkerhets marginal?)?
MItt svar är att NEJ det sitter inte lika bra skyddskretsar i dessa budget/skräp nätagg.

Skrivet av tvelander:

Corsair är bättre nu än vad det va förut så vet inte vad du pratar om.

Talar vi om CX serien så kan jag hålla med då Corsair med "M" (dvs modulära CX serien) började använda något bättre kondingar (fortfarande riktigt dåliga dock) och att dessa nätagg mäter bra (bättre än icke modulära CX) i tester (när dom är NYA).
Men hur dessa nätagg mäter efter 1-2år (dvs när kondingarna har börjat att tappa orken) finns inga tester på.

I övriga serier så har Corsair dock gått bakåt heller i bästa fall stått still tex RM serien som använder sig av ok kondingar (men det finns bättre) dom mäter ok (det finns andra som mäter bättre) dom hade problem med fläkt kurvor (som gjorde att det blev för varmt och dog ska dock vara fixat nu) och det finns gott om andra nätagg som har bättre kondingar,mäter bättre för MINDRE pengar.
AX,AXi serien är lite annorlunda med dom mäter oftas ungefär lika bra som dom bästa dom har bra kondingar MEN dom är betydligt dyrare än många andra nätagg med samma/bättre kvalitet.

Sen är det samma sak med tex CX serien det finns gott om andra nätagg (tex xfx) som har dom bästa kondingarna som finns och mäter bättre för billigare pris än CX.

Överlag så VAR Corsair riktigt bra när dom började med nätagg sen efter det har dom blivit sämre och sämre allt eftersom.

Så Corsair ett bra företag?
Ja och nej när det gäller minnen/kundservice så är dom faktiskt riktigt bra men nätagg så i bästa fall ok MEN då är det enbart dom dyrare (överpsrissatta) nätaggen vi talar om.
Chassi ska ju även dom vara bra inget jag har använt själv dock.
När det gäller annan kringutrustning (tbord/möss/hörlurar/etc) så vet jag inte alls om Corsair är nåt att ha heller inte.

Sen till TTOI hur gammalt är ditt CX nätagg? är det över 6mån så börjar risken för konding problem att börja är det 1år så är den risken större är det 2+ år så är risken ganska stor 3år så lever du på lånad tid och varje dag det INTE dör är en bonus.
1-2år är ganska vanligt att CX nätagg säger upp sig vid 2-3år så börjar det bli väldigt vanligt.

Så frågan DU behöver ställa till dig själv är!
Har jag råd att köpa ny cpu/gpu(och då INTE till sli)/minne/moderkort/ssd/hd OM nätagget dör?
För dör KOMMER det att göra frågan är bara NÄR och tack vare att det används skräp kondingar med väldigt ojämn kvalitet så är den frågan omöjlig att svara på.
Tex så kan ditt nätagg hålla i 8år men hade du tagit det som låg brevid/över/under det så kan det ha dött efter 6mån.
Och JA det är inget ovanligt att CX nätagg har dödat andra komponenter i datorn när det har dött så återigen.

Har jag råd att köpa ny cpu/gpu/minne/moderkort/ssd/hd OM nätagget dör?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Corsair är bättre nu än vad det va förut så vet inte vad du pratar om.

Förr om åren så visste man vad man fick när man köpte Corsair, man behövde inte tänka på om de tryckt in "budget" grejer.
Med lanseringen av CX-serien och andra "budget"-grejer, tycker inte längre jag att de är premium.
De försökte sig på en "fuling" med CX-serien, försökte leva gott på sitt tidigare rykte, tills någon kollade över komponentvalen...

Visst har de bra och dyra agg i high-end segmentet, med premium komponenter, absolut. Säger inget annat.
Men tidigare var Corsair synonymt med premium. Nu gäller det att läsa på innan.

Jag tror nog du förstod vad jag menade, men det man inte har i huvet får man ha i plånboken...

Permalänk
Medlem

Min stora fråga e varför köpa det billigaste x79 mobot? jävligt synd på en sån fin professor!
Nu vet jag inte va du ska använda burken till? rendering/encodning/redegering?
Ska du spela så tycker jag att du säljer prollen. du får en bra slant för den o köper antingen en i5 4670k eller en i7 4770k ist

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Falcon:

Förr om åren så visste man vad man fick när man köpte Corsair, man behövde inte tänka på om de tryckt in "budget" grejer.
Med lanseringen av CX-serien och andra "budget"-grejer, tycker inte längre jag att de är premium.
De försökte sig på en "fuling" med CX-serien, försökte leva gott på sitt tidigare rykte, tills någon kollade över komponentvalen...

Visst har de bra och dyra agg i high-end segmentet, med premium komponenter, absolut. Säger inget annat.
Men tidigare var Corsair synonymt med premium. Nu gäller det att läsa på innan.

Jag tror nog du förstod vad jag menade, men det man inte har i huvet får man ha i plånboken...

Mm förstog, dock längesen jag köpte budget saker till mig själv.
Dock har jag byggt på andra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Rekommenderas inte. Själv byter jag strax ut min CX750M.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Jag lämnade Corsair efter att flera agg frekvens-pipit. Har nu haft ett Seasonic i två år, vilken skillnad!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1064181

Visa signatur