Permalänk
Medlem

Jonsbo CTC JB-W1

Hej!

Har någon här erfarenhet av detta chassi? http://www.inet.se/produkt/6909925/jonsbo-ctc-jb-w1-svart-mit...

Funderar nämligen på att uppgradera från mitt Node 304 då jag inte riktigt blev nöjd med bygget för olika anledningar. Hur är kvalitén på detta chassi? Jag undrar även om ni tror att man kan klämma in en H100 i toppen av chassit? Finns plats för 2st 120mm fans i toppen men jag är rädd för att hårddiskvaggan inte kommer gå att använda om man sätter in en H100.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Har någon här erfarenhet av detta chassi? http://www.inet.se/produkt/6909925/jonsbo-ctc-jb-w1-svart-mit...

Funderar nämligen på att uppgradera från mitt Node 304 då jag inte riktigt blev nöjd med bygget för olika anledningar. Hur är kvalitén på detta chassi? Jag undrar även om ni tror att man kan klämma in en H100 i toppen av chassit? Finns plats för 2st 120mm fans i toppen men jag är rädd för att hårddiskvaggan inte kommer gå att använda om man sätter in en H100.

Jag gillar Jonsbos chassin, basen på just W1 är ju stål medans utsidan är aluminium. W1 är ungefär som ett Prodigy men med lite finare utsida. En H100 borde få plats utan problem.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Har någon här erfarenhet av detta chassi? http://www.inet.se/produkt/6909925/jonsbo-ctc-jb-w1-svart-mit...

Funderar nämligen på att uppgradera från mitt Node 304 då jag inte riktigt blev nöjd med bygget för olika anledningar. Hur är kvalitén på detta chassi? Jag undrar även om ni tror att man kan klämma in en H100 i toppen av chassit? Finns plats för 2st 120mm fans i toppen men jag är rädd för att hårddiskvaggan inte kommer gå att använda om man sätter in en H100.

Jag fick hem chassit igår. Väldigt trevligt chassi som andas kvalité.
Ska du köra PnP på H100 kan det möjligtvis bli trångt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsorling:

Jag fick hem chassit igår. Väldigt trevligt chassi som andas kvalité.
Ska du köra PnP på H100 kan det möjligtvis bli trångt.

Nej, planerar endast en pull config. Trevligt att det håller hög kvalité. Blir att köpa ett sånt chassi då.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag har också detta chassi och endast positiva saker att säga om det!
När jag köpte det gick det lös på ca 1300:- men nu kostar det ynka 990:- vilket det lätt är värt!

Permalänk
Medlem

Kinesisk kopia på Ncase M1!
Glo på www.ncase.com där man kan beställa M1 under en begränsad tid inför andra omgången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anosh:

Kinesisk kopia på Ncase M1!
Glo på www.ncase.com där man kan beställa M1 under en begränsad tid inför andra omgången...

Hur är det en kopia menar du? Ser då inga likheter förutom att frontpanelen är snarlik. Ncase m1 kommer att kosta dig en bit över 2000 spänn totalt. Ärligt talat föredrar jag Jonsbo W1 framför Ncase. Jonsbochassit är inte överdrivet stort, väldigt mycket mer framtidssäkert och tåligare konstruktion. Dessutom är det högst troligt ett svalare chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blooh:

Hur är det en kopia menar du? Ser då inga likheter förutom att frontpanelen är snarlik. Ncase m1 kommer att kosta dig en bit över 2000 spänn totalt. Ärligt talat föredrar jag Jonsbo W1 framför Ncase. Jonsbochassit är inte överdrivet stort, väldigt mycket mer framtidssäkert och tåligare konstruktion. Dessutom är det högst troligt ett svalare chassi.

Ta en titt på deras hemsida och om du inte känner igen 80% av deras chassin från andra tillverkar tar jag tillbaka det jag sa

Vidare är M1 så liten att det knappt krävs någon genomströmning för att byta ut luften i chassit samtidigt som man med ett STXagg kan få ihop både vattenkylning och det kraftfullaste grafikkortet. Och det tar knappt någon plats. Tror inte det finns något chassi som kan göra det på samma chassivolym eller ens i närheten av samma volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anosh:

Ta en titt på deras hemsida och om du inte känner igen 80% av deras chassin från andra tillverkar tar jag tillbaka det jag sa

Vidare är M1 så liten att det knappt krävs någon genomströmning för att byta ut luften i chassit samtidigt som man med ett STXagg kan få ihop både vattenkylning och det kraftfullaste grafikkortet. Och det tar knappt någon plats. Tror inte det finns något chassi som kan göra det på samma chassivolym eller ens i närheten av samma volym.

Visst är det ett väl genomtänkt chassi, däremot tycker jag inte att det är värt att lägga mer än dubbelt (och även 3x i vissa fall) så mycket på det. Det är väl snarare om du nu går och bär på datorn varje dag och lever i en garderob, så kanske det finns ett incitament till att köpa det. Så mycket mindre än vissa konkurrenter är det faktiskt inte, och därför tänker jag lägga mina pengar på ett Jonsbo W1 istället.

Här är en jämförelse jag gjorde när jag funderade på om det var värt att lägga 1,4k extra för ett Ncase, och sedan vänta några månader på det (några mm fel hit o dit).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blooh:

Visst är det ett väl genomtänkt chassi, däremot tycker jag inte att det är värt att lägga mer än dubbelt (och även 3x i vissa fall) så mycket på det. Det är väl snarare om du nu går och bär på datorn varje dag och lever i en garderob, så kanske det finns ett incitament till att köpa det. Så mycket mindre än vissa konkurrenter är det faktiskt inte, och därför tänker jag lägga mina pengar på ett Jonsbo W1 istället.

Här är en jämförelse jag gjorde när jag funderade på om det var värt att lägga 1,4k extra för ett Ncase, och sedan vänta några månader på det (några mm fel hit o dit).
http://i.imgur.com/IpTH6sE.png

Snyggt skapat! Mycket överskådligt och användbart!

När det kommer till kostnaden är M1 väldigt dyr, ingen tvekan om saken, men för folk som vill kunna vattenkyla toppkomponent i minsta möjliga utrymme som samtidigt är kompatibel med vanliga standarder kanske det är värt det.. speciellt med tanke på vad alla komponenter måste kosta..

Permalänk

Oförskämd mini-necro nu men vart kan man få tag på detta chassit dessa dagar?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!