Permalänk
Medlem

Byta ut noname agg

Tjena! På senaste tiden har mitt nätagg (misstänker jag) börjat krångla. Datorn startar inte ibland, osv.
Det är ett Noname agg vad jag kan se, på 500W. Jag tänker byta ut det mot ett Corsair CW430 istället.
Komponenterna är följande
Intel i5 760 2.8
AMD radeon HD5450
Flera hårddiskar, Samsung 840 Evo SSD, en Seagate Barracuda 320 GB, WD blue 250 GB, WD black 1TB, Seagate barracuda 2Tb
Visst borde 430W räcka ganska väl?

Permalänk

det räcker och blir över

edit: skulle gissa att ditt system drar ca 200w som mest

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Sluta köpa budet och ännu sämre nätagg. CX och GS serierna från Corsair har gett folk typiska budget agg fel. RM serien är ännu en besvikelse från Corsair. Ta något annat.

Ett annat skäll är om du iframtiden tänker köpa bättre grafikkort. Ju bättre grafikkort desto viktigare är det att köpa nätagg av BRA kvalite (märke modell serie) så tänk mer på det. Antal watt är något helt annat som du väljer sen.

Du gör rätt i att byta nätagg. Sen får vi se om nått annat skadats av nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Sluta köpa budet och ännu sämre nätagg. CX och GS serierna från Corsair har gett folk typiska budget agg fel. RM serien är ännu en besvikelse från Corsair. Ta något annat.

Ett annat skäll är om du iframtiden tänker köpa bättre grafikkort. Ju bättre grafikkort desto viktigare är det att köpa nätagg av BRA kvalite (märke modell serie) så tänk mer på det. Antal watt är något helt annat som du väljer sen.

Du gör rätt i att byta nätagg. Sen får vi se om nått annat skadats av nätagget.

Håller mest på med Bildredigering, så jag kommer inte uppgradera grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSkiingUnicorn:

Tjena! På senaste tiden har mitt nätagg (misstänker jag) börjat krångla. Datorn startar inte ibland, osv.
Det är ett Noname agg vad jag kan se, på 500W. Jag tänker byta ut det mot ett Corsair CW430 istället.
Komponenterna är följande
Intel i5 760 2.8
AMD radeon HD5450
Flera hårddiskar, Samsung 840 Evo SSD, en Seagate Barracuda 320 GB, WD blue 250 GB, WD black 1TB, Seagate barracuda 2Tb
Visst borde 430W räcka ganska väl?

CX är en budgetserie från Corsair. Köp Denna PSU istället, så är du tusentals gånger smartare.
Och jag har själv AX 1200 så jag är absolut ingen Corsair hatare.
Men det gäller att veta vilka serier som innebär kvalité, och från vilken tillverkare.
XFX PSU´n är ihop-spikad av Seasonic så där kan du vara betydligt lugnare.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

snälla håll dig borta från CX!

du kommer tacka oss när din dator fortfarande är hel och inte brunnit upp!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti