Nätagg för två Grafikkort - Fractal Design 650W

Permalänk

Nätagg för två Grafikkort - Fractal Design 650W

Hej!

Jag har inte lyckats hitta en tråd för just detta så jag hoppas att jag inte startar denna i onödan.
Jag har detta nätagget och har för nuvarande ett GTX 460 inkopplat som kräver 2xPCI-E kontakter (6+2pin).
Jag undrar då om det finns chans för att koppla in mitt andra i SLI. För just nu har jag inga mer PCI-E kablar som det står i specifikationerna för nätagget.

Kan jag köpa någon adapter från t ex molex till PCI-E eller SATA(ström) till 6-pin? För dom finns det gott om från nätagget. Eller är det så att jag har ett nätagg som tyvärr enbart fungerar för 1 G-kort?

Tack på förhand!
Vänliga hälsningar,
Robin

Permalänk
Medlem
Permalänk

Intressant att jag inte lyckades hitta en sådan. Hittade bara liknande fast med två molex (hane) för att få en PCI-E.

Har även kollat på dessa för att göra om SATA-strömkablarna till molexhonor så jag har mer molex att plugga in din nämnda adapter. Låter det som att det bör funka?

Permalänk
Medlem

Jag tror det ska funka. Se till att systemet inte kommer dra för mycket av nätagget så borde det vara lugnt. (Stäm mig inte om allt exploderar...)

Permalänk
Skrivet av c-pho:

Jag tror det ska funka. Se till att systemet inte kommer dra för mycket av nätagget så borde det vara lugnt. (Stäm mig inte om allt exploderar...)

Perfekt!

DÅ köper jag allt det där! Förhoppningsvis sprängs inte något