NZXT h440w chassi... luckan sitter fast?

Permalänk
Medlem

NZXT h440w chassi... luckan sitter fast?

Så... jag har en fråga till er eliter här på Sweclockers ang. ett NZXT h440w chassi. Jag fick just hem mitt, och började direkt med att skruva upp sidoluckan och kolla insidan. Luckan med fönstret funkar felfritt, glider av med medelmåttig kraft.. men motsatta sidan får jag fan inte av? Skruvar loss tumskruvarna och drar så hårt som jag vågar utan att börja böja metall, luckan far ingenstans. Missar jag nåt eller är det chassit som kan vara skadat?

Kan tillägga att jag endast fick hem chassit idag, får ett till paket med fler gobitar imorgon. Så jag undersökte inte chassit för mycket än, tänkte dra igång med alltihop på samma gång när jag har alla delar. Så det är mycket möjligt att jag missat nåt då jag inte kollade alltför noga

Visa signatur

Motherboard: MSI Z97 Gaming 3 | CPU: Intel Core i7 4790k @4,4GHz | CPU Cooler: Corsair h100i | GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | Case: NZXT H440W Silent Ultra Black/Red | RAM: 32GB DDR3 | SSD's: Samsung 840 EVO 250GB + 128GB | HDD's: 2tb 7200RPM + 6tb 5600RPM

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=1TxM5rXRZhM vid 1:30 <- drar du verkligen bakåt?

Den modellen av av/på hakande har jag personligen inga problem med... lite teknik när det trilskas bara.
Lägg lådan ner på ett bra underlag (gummi/matta/icke-halkigt) med baksidan mot dig och sedan daska handflatorna på luckan i riktning mot dig... (klassiker på HP-chassin som alltid jävlas). Börja inte kila imellan saker och vrida, då skadar du plåten.

//edit - chassit är inte skadat kanske? Kolla så det är rakt och inte vickar eller är skevt... det kan ju ha hanterats lite hårdhänt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T