Passar en GTX 750 Ti i det här chassinet?

Permalänk

Passar en GTX 750 Ti i det här chassinet?

Jag har just nu en GT 630 och jag ska uppgradera till GTX 750 Ti men jag behöver veta ifall det passar till chassinet, jag är ganska ny till att bygga datorer och sånt. Chassinet:
Höjd: 36,8 cm (14,4 tum)
Bredd: 16,5 cm (6,4 tum)
Djup: 38,9 cm (15,3 tum)

Det är en minitower, länken till datorn: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03648884...

Permalänk
Medlem

Måtten är yttermåtten vilket inte säger direkt något. Det säkraste är att öppna lådan och mäta så att det passar.

Antar du har en "fabriksdator". Har du kollat nätagg osv. kommer klara av det nya grafikkortet?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Måtten är yttermåtten vilket inte säger direkt något. Det säkraste är att öppna lådan och mäta så att det passar.

Antar du har en "fabriksdator". Har du kollat nätagg osv. kommer klara av det nya grafikkortet?

Strömförsörjning

Intern 300 W (100–240 V)
Format: Intern ATX
Totalt wattal: 300 W
Intervall för nominell spänning: 200–240 V/3 A (50–60 Hz)

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Måtten är yttermåtten vilket inte säger direkt något. Det säkraste är att öppna lådan och mäta så att det passar.

Antar du har en "fabriksdator". Har du kollat nätagg osv. kommer klara av det nya grafikkortet?

Tack för svaret! ja kortet ska gå med nätagget osv. men då vet jag vad jag ska göra. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrjonahlin:

Tack för svaret! ja kortet ska gå med nätagget osv. men då vet jag vad jag ska göra. Tack!

Du har bara 300 watt nätdel så att du vet

Kortet kräver enligt Inet Rek. watt (dator) 400 W

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Du har bara 300 watt nätdel så att du vet

Ja det vet jag och jag tror det ska gå med den här: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-geforce-gtx-750ti-2gb-...

Permalänk
Medlem

Kollade på ett annat 750 TI

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Kollade på ett annat 750 TI

Tack!

Permalänk
Avstängd

har inte kollat chassie delen Men 750 ti och gt 630 har ganska lika belastning så du klarar dig med dom 300w och 750ti ...630gt tar tom lite mer 5w extra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

har inte kollat chassie delen Men 750 ti och gt 630 har ganska lika belastning så du klarar dig med dom 300w och 750ti ...630gt tar tom lite mer 5w extra

Tack för svaret!:)