Corsair H80i placerad i fronten på Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Corsair H80i placerad i fronten på Fractal Design Define R4

Går det att placera Corsair H80i i fronten på Fractal Design Define R4 i den övre hårddisk buren?

Permalänk
Medlem

Vill du sätta fast radiatorn inuti en hårddiskbur?

Om du istället tar bort den övre eller båda hårddiskburarna, så borde du kunna montera radiatorn i fronten på chassit istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser att jag inte var tydlig nog. Jag menar så klart att ta bort den övre hårddisk buren och och montera H80i i fronten. Det jag är osäker på om slangen är tillräcklig lång för att räcka till CPU:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Jag ser att jag inte var tydlig nog. Jag menar så klart att ta bort den övre hårddisk buren och och montera H80i i fronten. Det jag är osäker på om slangen är tillräcklig lång för att räcka till CPU:n?

Okej, då förstår jag. Det kan jag tyvärr inte svara på, men är väldigt intresserad av vad du får för svar från de som vet! Är själv intresserad av att sätta en 240 eller 280 mm radiator i fronten (har tagit bort bägge burarna, satt min Ssd bakom moderkortsplåten och lagt 3,5" i en av 5,25" facken).

Jag skulle nog rekommendera att du tar en större radiator om du ska köra på vatten, har hört att en 120mm ska prestera sämre än en tornkylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lite orolig att det inte ska funka. Har läst att det både går och inte går. Det jag kan tänka mig är att man kanske använder 2 fläktar ihop så kanske man vinner några centimeter? Går det skruva ihop 2 Corsair SP120 ihop med tillbehören som följer med eller måste man köpa det själv? Var? Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Nu blir jag lite orolig att det inte ska funka. Har läst att det både går och inte går. Det jag kan tänka mig är att man kanske använder 2 fläktar ihop så kanske man vinner några centimeter? Går det skruva ihop 2 Corsair SP120 ihop med tillbehören som följer med eller måste man köpa det själv? Var? Tacksam för all hjälp

Varför vill du överhuvudtaget göra detta?
OT; Jag har haft ett R4 och jag hade en H80i också, och jag tror inte att slangarna kommer räcka. Men jag kan ha fel, kommer inte ihåg måtten sådär exakt.

Permalänk
Medlem

Installerade en H80i för... 4 månader sen.
Jag har inte ett "stort" chassi, har ett vanligt ATX.
Det är snuskigt svårt att montera ditt CPU'n från den vinkel jag hade, och jag hade
radiatorn i chassits baksida. Slangarna är nästan spikraka.
Hade varit underverk om man kunde montera av slangarna medans man applicerar
kylarblocket mot CPU.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

Satt precis min h80i i fronten på mitt Fractal design r4 chassi i översta fläkt platsen går till och med köra med fläktgallret på. Lite pilla är det dock! Plast grejen som blir kvar som sitter under dvdrom buren får du ta bort sen blir skruvarna du sätter i fronten lite jäkligt att få ditt när du ska hålla kylaren plus en fläkt och få i skruvarna samtidig! Jag lyckades själv! Men rekommenderar hjälp av nån som kan hålla i lite. Kan ta kort o skicka om du vill se.

Visa signatur

loydenboy