Söker chassi med ''dolda'' knappar.

Permalänk
Medlem

Söker chassi med ''dolda'' knappar.

Hej Sweclockers! Jag söker efter ett chassi där start och restartknapparna sitter bakom en lucka eller dylikt då jag har en 3 och en 1 åring som ständigt trycker på start och restart. Har nu fått hårddiskproblem och måste byta den med. Så för att skydda de nya komponenterna så söker jag en lösning på detta. Har tyvär inte plats att gömma datorn bättre eller ställa den högre.

Pris spelar igentligen ingen roll men gärna under 2000:- och är det ännu lägre så gråter jag ju inte för det. Men det viktigaste är att knapparna är svåråtkomliga för två små terrorister.

Mvh Ronnie

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Fixa andra knappar för start och reset. Det finns massa roligt man kan hitta på, typ att man drar en magnet över fronten för att slå på datorn.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Silvertejp gick bet så magnet faller bort. Är för bekväm å dra nya lösningar. Blir aldrig tillräckligt nöjd

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Du kan dra ut kontakterna för knapparna i moderkortet och köra wake on lan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viicee:

Du kan dra ut kontakterna för knapparna i moderkortet och köra wake on lan istället.

`
Vet att jag har funktionen men har aldrig förstått den, kan du förklara hur den fungerar?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

`
Vet att jag har funktionen men har aldrig förstått den, kan du förklara hur den fungerar?

Det är en funktion som gör att du kan starta datorn från t.ex. din telefon. WoL sätts på genom BIOS och din nätverkskort i enhetshanteraren. Jag använder själv Unified Remote via Android som har support för WoL. En simpel knapptryckning så kan datorn startas från både Sleep mode eller när den även är helt avstängd.

Permalänk
Medlem

Kolla efter ett chassi med en lucka på fronten helst låsbar med start samt reset bakom luckan tex Antec P183 eller Lian Li PC A71

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Gå in i kontrollpanelen. Energialternativ. Ändra schema-blabla. Avancerat. Ta bort funktionerna för reset och strömknappen. Då fungerar dem inte när datorn är startad och windows laddat, endast när den är avstängd.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6901694/silverstone-grandia-gd07b-... Det kan du både låsa och avaktivera startknappen. Väldigt trevligt chassi för övrigt om formen tilltalar dig.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

http://www.inet.se/produkt/6901694/silverstone-grandia-gd07b-... Det kan du både låsa och avaktivera startknappen. Väldigt trevligt chassi för övrigt om formen tilltalar dig.

Silverstone har även nya chassin på g, 09 och 10, minns inte vilken av dom som har lucka framför allt

Skickades från m.sweclockers.com