EVGA SuperNOVA G2 750W Missljud

Permalänk
Medlem

EVGA SuperNOVA G2 750W Missljud

hej, hade knappt haft min nya dator i en månad då den börja låta lite konstigt. I början trodde jag att det va grafikkortet, sedan hårddisken. kunde inte fatta vad det var. men sedan lade jag örat vid nätagget och hörde då att det där ifrån.
det låter även i "idle" när jag startar datorn, och jag har för mig att jag inte ens ska märka av att den e på i det läget för att den ska va så tyst. nu har det gått 3 nästan 3 månader och missljudet försvinner inte.
det är ett "shhhh" ljud fast ganska lågt, som om det är något problem med fläkten.

Köpt från inet

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Kanske är spoltjut? I Eco Mode ska ju inte fläkten gå alls under låg belastning. Jag vet att mitt G2 har lite lite spoltjut när datorn är av, men inget man hör om man inte sätter örat vid datorn. Köpte också mitt från Inet för nån månad sedan.

EDIT: En tråd som kanske kan vara av intresse: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Kanske är spoltjut? I Eco Mode ska ju inte fläkten gå alls under låg belastning. Jag vet att mitt G2 har lite lite spoltjut när datorn är av, men inget man hör om man inte sätter örat vid datorn. Köpte också mitt från Inet för nån månad sedan.

EDIT: En tråd som kanske kan vara av intresse: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

ja precis, den ska ej snurra. men vetefan, tror den har fått någon defekt

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800