Söker mindre chassi B 38cm* H 24cm *D 35cm sökt länge.

Permalänk

Söker mindre chassi B 38cm* H 24cm *D 35cm sökt länge.

Hej Sweclockers medlemmar!

Söker ett mindre chassi till detta utrymme: B 38cm* H 24cm *D 35cm.
Om det finns plats för slutet vattenkylningssystem är det bara ett plus. Spelar ingen roll om det finns plats för H80i eller större.
Bluray är också ett plus men inget måste.
moderkort: m-atx eller större

Har sökt ett bra tag och har inte hitta ett som passar bra. Men om ni hjälper mig så blir det fler ögon som spanar.
Jag har tagit i beaktande att hålet är större än de mått jag gett er (ungefär 3cm =1,5 cm åt alla håll).
Jag är tacksam åt alla tips på chassi som ni ser skulle passa i hålet. Bredden bör helst vara över 30 cm helst
Ev utrustningen i den 1*3,5, 1*5,25 eller slim, 2*2,5, processor i7,grafikkort geforce 970 eller radeon R9

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är kört att få in ett Corsair Carbide Air 240 som är 397mm x 260mm x 320mm antar jag?

Kan du kanske lägga ner ett Silverstone SG10?
(BxHxD = 220 × 295 × 354 mm)

Eller vill du hellre ha HTPC-chassin? Då borde det väl gå att fixa?
Tex Silverstone ML07 eller RVZ01 funkar väl? (steambox liknande bygge)
Inte klockrent för vattenkylning dock kanske..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hej Roger

Kollade på dem båda Silverstone ML07 eller RVZ01. De är ganska lika varandra och jag skulle vilja ha ett chassi med mer volym.
De skulle gärna få vara 20 cm på höjden.

Skulle Silverstone SG10 vara snyggare på sidan skulle det vara ett alternativ. Hyllan är i blickfånget ganska stor del av dagen.

Måste söka vidare

Permalänk
Medlem

Hmm, kan du kanske få in ett Bitfenix Phenom M eller Prodigy M liggandes?
Är de för tjocka?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hej Roger

Tack för dina förslag på chassin. Bitfenix föll mig inte i smaken.

Tittade på dessa chassin: Cooler Master Case Elite 130 Mini ITX, Fractal Design Node 304 - Vit , Silverstone Sugo SG08B Mini-ITX Svart, Antec ISK 600. Önskade att de var lite bredare.

Fractal Design Node 304 hade inte heller 5.25 tums plats för Blue-ray inte ett måste men kul. Chassit skall vara nära TV:n.

HTPC chassin skulle också gå bra men de är oftast 44cm bred och ca 10cm hög

H Steven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steven 72:

Tittade på dessa chassin: Cooler Master Case Elite 130 Mini ITX, Fractal Design Node 304 - Vit , Silverstone Sugo SG08B Mini-ITX Svart, Antec ISK 600. Önskade att de var lite bredare.

... men du ville väl ha mATX moderkort? De där tar ju bara Mini ITX.
(fast det är klart: det gjorde ju mina förslag ML07 och RVZ01 också kom jag på nu )

Om du kan tänka dig mini ITX finns det kanske fler lådor att välja bland..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hej Roger

Moderkortet ha inte så stor betydelse. Det får vara Mini ITX. Jag skrev fel från början.
Så länge den kan ha minst ett grafikkort

H. Stefan