är nätagget sönder? måste veta snabbt snälla!

Permalänk
Medlem

är nätagget sönder? måste veta snabbt snälla!

Ja jag ska berätta vad som hände idag jo jag hade inget och göra så skulle kika lite på mitt moderkort så jag kopplade i ström kabeln och då gick strömen i halva lägenheten och det blixtrade till i nätagget.

Jag vill inte att samma sak händer igen så vet nån av er ifall det funkar och ifall inte skulle det vart säkert att koppla in det igen och testa det?

Jag fick som tur ingen stöt i mig alls och det blixtrade inte till i moderkortet sen så öppnade jag nätagget det var inget som sog konstigt ut allt sog vanligt ut ingen konpositor var sönder i alla fall inte på utsidan.

Jag kan inte köpa nåt på länge för jag har köpt jätte mycket dator delar chassi, moderkort, hhd, gpu ja mycket och ett till moderkort kommer snart så det moderkortet som var inkopplat i det nätagget som jag andvände spelar inte stor roll så jag kan liksom inte köpa ett nätagg eller får jag se ifall min pappa har nåt liksom jag hade xbox och min nya spel dator i samma ström system och tre av mina tv och mycket mer och jag tror el systemet överbelastades.

Detta har hänt tre gånger sen min familj flyttade in i lägenheten eller kanske två då får vaktmästarna gå ner i källaren men den enda frågan är om det är säkert att inte strömen går när jag kopplar i nätagget det är vad jag vill ha ett svar på om ni är snälla kan ni svara om ni vet annars får jag se ifall pappa har ett eller så får jag fynda.

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Skrivet av GeXFrame:

Ja jag ska berätta vad som hände idag jo jag hade inget och göra så skulle kika lite på mitt moderkort så jag kopplade i ström kabeln och då gick strömen i halva lägenheten och det blixtrade till i nätagget jag vill inte att samma sak händer igen så vet nån av er ifall det funkar och ifall inte skulle det vart säkert att koppla i det igen och testa det jag fick som tur ingen stöt i mig alls och det blixtrade inte till i moderkortet sen så öppnade jag nätagget det var inget som sog konstigt ut allt sog vanligt ut ingen konpositor var sönder i alla fall inte på utsidan jag kan inte köpa nåt på länge för jag har köpt jätte mycket dator delar chassi moderkort hhd gpu ja mycket och ett till moderkort kommer snart så det moderkortet som var inkopplat i det nätagget som jag andvände spelar inte stor roll så jag kan liksom inte köpa ett nåt nätagg eller får jag se ifall min pappa har nåt liksom jag hade xbox min nya spel dator i samma ström system och tre av mina tv och mycke mer och jag tror el systemet överbelastades. detta har hänt tre gånger sen min familj flyttade in i lägenheten eller kanske två då får vaktmästarna gå ner i källaren men den enda frågan är om det är säkert att inte strömen går när jag kopplar i nätaggetdet är vad jag vill ha ett svar på om ni är snälla kan ni svara om ni vet annars får jag se ifall pappa har ett eller så får jag fynda

ja kan omöjligen läsan nåt som ser ut som ett sms. dela upp texten i stycken

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

Ja jag ska berätta vad som hände idag jo jag hade inget och göra så skulle kika lite på mitt moderkort så jag kopplade i ström kabeln och då gick strömen i halva lägenheten och det blixtrade till i nätagget jag vill inte att samma sak händer igen så vet nån av er ifall det funkar och ifall inte skulle det vart säkert att koppla i det igen och testa det jag fick som tur ingen stöt i mig alls och det blixtrade inte till i moderkortet sen så öppnade jag nätagget det var inget som sog konstigt ut allt sog vanligt ut ingen konpositor var sönder i alla fall inte på utsidan jag kan inte köpa nåt på länge för jag har köpt jätte mycket dator delar chassi moderkort hhd gpu ja mycket och ett till moderkort kommer snart så det moderkortet som var inkopplat i det nätagget som jag andvände spelar inte stor roll så jag kan liksom inte köpa ett nåt nätagg eller får jag se ifall min pappa har nåt liksom jag hade xbox min nya spel dator i samma ström system och tre av mina tv och mycke mer och jag tror el systemet överbelastades. detta har hänt tre gånger sen min familj flyttade in i lägenheten eller kanske två då får vaktmästarna gå ner i källaren men den enda frågan är om det är säkert att inte strömen går när jag kopplar i nätaggetdet är vad jag vill ha ett svar på om ni är snälla kan ni svara om ni vet annars får jag se ifall pappa har ett eller så får jag fynda

Det var två långa meningar. Jag förstår inte då.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Du kan omöjligt tro att någon tänker släpa sig igenom den där texten.

Vill du ha hjälp får du gott ta och dela upp den i meningar och stycken.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Även jag klickade in mig men klickade bakåt illa kvickt när jag såg den där sörjan av text.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

OH MY EYES!

Jag kan vara snäll idag, och fixa textbiten åt dig GeXFrame.

Ja jag ska berätta vad som hände mig idag. Jo jag hade inget att göra, så jag skulle kika lite på mitt moderkort. Så jag kopplade i strömkabeln och då gick strömen i halva lägenheten, och det blixtrade till i nätaggregatet. Jag vill inte att samma sak händer igen, så vet någon av er ifall det funkar, och ifall inte, skulle det vara säkert att koppla i det igen, och testa det? Jag fick som tur ingen stöt i mig alls, och det blixtrade inte till i moderkortet.
Sen så öppnade jag nätaggregatet, det var inget som såg konstigt ut, allt såg ut som det skulle. Ingen elektrolyt-transistor var sönder, i alla fall inte på utsidan. Jag kan inte köpa nåt på länge nu, för jag har köpt jätte mycket dator delar. Chassi, moderkort, hdd, gpu, ja mycket, och ett till moderkort kommer snart.
Så det moderkortet som var inkopplat i det nätaggregatet som jag använde, spelar inte så stor roll. Så jag kan liksom inte köpa ett nytt nätaggregat, eller så får jag se ifall min pappa har något. Liksom jag hade xbox och min nya spel dator i samma elsystem, och tre av mina tv, och mycket mer apparatur. Och jag tror elsystemet överbelastades. Detta har hänt tre gånger, sen min familj flyttade in i lägenheten. Eller kanske två, då får vaktmästarna gå ner i källaren. Men den enda frågan är, om det är säkert att inte strömmen går när jag kopplar i nätaggregatet. Det är vad jag vill ha ett svar på, om ni är snälla kan ni svara. Om ni vet, annars får jag se ifall pappa har ett nätaggregat, eller så får jag fynda.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ja det är nog sönder. Skulle själv kasta det.

Permalänk
Medlem

så jag har fixat texten kan du läsa nu?

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

så jag har fixat texten kan du läsa nu?

Varför var inte strömkabeln i hela tiden? Skulle du kolla på moderkortet när datorn var på?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av GeXFrame:

Ja jag ska berätta vad som hände idag jo jag hade inget och göra så skulle kika lite på mitt moderkort så jag kopplade i ström kabeln och då gick strömen i halva lägenheten och det blixtrade till i nätagget.

Jag vill inte att samma sak händer igen så vet nån av er ifall det funkar och ifall inte skulle det vart säkert att koppla in det igen och testa det?

Jag fick som tur ingen stöt i mig alls och det blixtrade inte till i moderkortet sen så öppnade jag nätagget det var inget som sog konstigt ut allt sog vanligt ut ingen konpositor var sönder i alla fall inte på utsidan.

Jag kan inte köpa nåt på länge för jag har köpt jätte mycket dator delar chassi, moderkort, hhd, gpu ja mycket och ett till moderkort kommer snart så det moderkortet som var inkopplat i det nätagget som jag andvände spelar inte stor roll så jag kan liksom inte köpa ett nätagg eller får jag se ifall min pappa har nåt liksom jag hade xbox och min nya spel dator i samma ström system och tre av mina tv och mycket mer och jag tror el systemet överbelastades.

Detta har hänt tre gånger sen min familj flyttade in i lägenheten eller kanske två då får vaktmästarna gå ner i källaren men den enda frågan är om det är säkert att inte strömen går när jag kopplar i nätagget det är vad jag vill ha ett svar på om ni är snälla kan ni svara om ni vet annars får jag se ifall pappa har ett eller så får jag fynda.

troligen fel på elen i huset kopplar du in ny dator så kan den dö den också.
kolla med dina förändrar borde ha hemförsäkring som det kan gå på.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vad var det för nätagg ?

Sen bara ett tips , öppna inte ett nätagg om du inte vet vad du gör och det verkar du inte göra

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

jag öppnade det men jag skulle bara se ifall det var några brännskador och det var det inte.

det är ett colorsit atx12v p4 med 420 watt om jag har rätt.

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem

Usch - släng skiten annars drar den med hela lägenhets huset i nästa veva.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

ja tror vi har hemförsäkring.

man ringer vaktmästarna och sen så går dem ner i i en lokal längst ner i trapp dörren och och switchar nåt där så funkar det

men det var överbelastning ändå men jag slänger den.

nej skulle se ifall en annan hårddisk passade och skulle se ifall jag kunde installera win7

och datorn var isär sådär när man testar ifall alla delar funkar innan man lägger den i burken

Inlägg sammanfogade. Det går bra lägga till information i äldre inlägg
Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

Ja jag ska berätta vad som hände idag jo jag hade inget och göra så skulle kika lite på mitt moderkort så jag kopplade i ström kabeln och då gick strömen i halva lägenheten och det blixtrade till i nätagget.

Skrivet av GeXFrame:

nej skulle se ifall en annan hårddisk passade och skulle se ifall jag kunde installera win7

Du skrev ju först att du hade tråkigt och skulle "kika" på moderkortet som inte ens hade ström.

Men men, lycka till och kolla upp elen i hela huset så att det inte är elen som förstör nätagget. Även om det inte är så troligt hehe. God Jul

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

japp vi har hemförsökring

ja asså inte i moderkortet men kika lite i bios du vet

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem

men jag ska vara mer försiktig nästa gång kram på er alla och god jul

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Inaktiv

En fråga, var datorn igång medans du gjorde detta?

Permalänk
Medlem

Nej det hände när jag kopplade i strömmen det var överbelastning

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

Nej det hände när jag kopplade i strömmen det var överbelastning

Vet du vad du har för komponenter idag? Om dom inte är superkrävande, så kan du komma undan lite på PSU.
Jag menar INTE när det gäller kvalitén, den måste vara bra. Men däremot när det gäller watt-antalen.
Här har du ett gäng som förvisso inte är topp of the line. Men som ändå lär vara bättre, än det du haft hittills.
Har du mer budget för PSU än dom i listan, så är det bara bra.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

jag hade ett gamalt p5b men jag kan inte betala mycket för en ny psu för a ni vet jag har köpt mycket delar men ska se ifall min pappa har ett nätagg som har 24 pin och över 300 watt jag behöver inte mycket för att jag ska bara få datorn att funka

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

jag hade ett gamalt p5b men jag kan inte betala mycket för en ny psu för a ni vet jag har köpt mycket delar men ska se ifall min pappa har ett nätagg som har 24 pin och över 300 watt jag behöver inte mycket för att jag ska bara få datorn att funka

Köp ett kvalitets nätagg. Att bara ta ett gammalt nätagg är ingen bra ide

Permalänk
Skrivet av GeXFrame:

jag hade ett gamalt p5b men jag kan inte betala mycket för en ny psu för a ni vet jag har köpt mycket delar men ska se ifall min pappa har ett nätagg som har 24 pin och över 300 watt jag behöver inte mycket för att jag ska bara få datorn att funka

lite info: Nätagget är det VIKTIGASTE i datorn inte för att det ger mer Fps. eller mindre lagg, utan för att det gör att dom andra delarna håller så mycket längre. har du lagt ex: 10-15kkr på datordelar men håller dig med det gamla nätagget som fanns i gamla datorn och nätagget dör så kan det ta med sig resten, då står du där med 15kkr av el-skrot som du inte kan göra ett skit med pga att du snålat in på den saken du borde prioriterat.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644