Ventilerande och smidigt chassi för mATX

Permalänk
Medlem

Ventilerande och smidigt chassi för mATX

Jag ska köpa nytt chassi, har idag ett core 1100 men det ventilerar inget vidare så jag är ute efter något snarlikt i storlek som är bättre, tips?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kroken:

Jag ska köpa nytt chassi, har idag ett core 1100 men det ventilerar inget vidare så jag är ute efter något snarlikt i storlek som är bättre, tips?

Kika på Arc Mini THOR edition, kostar 300kr på Cdon.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kika på Arc Mini THOR edition, kostar 300kr på Cdon.

Såg väl ok ut, är inte så jätte förtjust i thor men vet du om den andra sidan är graverad?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kroken:

Såg väl ok ut, är inte så jätte förtjust i thor men vet du om den andra sidan är graverad?

Inte en aning. Kom med budget så får du nog vettigare förslag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte en aning. Kom med budget så får du nog vettigare förslag.

Nja asså det kan ju fungera, har du någon erfarenhet av just det chassit? budget är väl 500spänn. men en sak blev jag fundersam på, det står ju att det finns en fläktplats i sidopanelen men jag ser ingen?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kroken:

Nja asså det kan ju fungera, har du någon erfarenhet av just det chassit? budget är väl 500spänn. men en sak blev jag fundersam på, det står ju att det finns en fläktplats i sidopanelen men jag ser ingen?

Nope, ingen erfarenhet. Kolla med YamahaDGX630. Han äger ett Define Mini som har samma layout internt.
Att det står att den ska ha en fläkplats på sidopanelen är CDON som är slarviga, originalet skall ha men THOR edition är en variant som bara CDON har (och de är inte kända för att vara duktiga på att säkerställa korrekt information).

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&b=...
Fler alternativ som alla är max mATX i storlek.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Nja asså det kan ju fungera, har du någon erfarenhet av just det chassit? budget är väl 500spänn. men en sak blev jag fundersam på, det står ju att det finns en fläktplats i sidopanelen men jag ser ingen?

Det är inga fläktplatser på sidorna och båda är graverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det är inga fläktplatser på sidorna och båda är graverade.

Ah då går den bort direkt såg att det fanns en core 1300, vad tror du om den för ca 450spänn?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kroken:

Ah då går den bort direkt såg att det fanns en core 1300, vad tror du om den för ca 450spänn?

Inte värt att gå från core 1000/1100 till core 1300. Spara en slant och köp ett ordentligt chassi istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte värt att gå från core 1000/1100 till core 1300. Spara en slant och köp ett ordentligt chassi istället.

Du rekommenderade mig först ett chassi för 300spänn och vad jag kan se så är arc mini likvärdigt core 1300, liknande bygge, 7 fläktplatser osv. Vad är ett ordentligt chassi isåfall?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kroken:

Du rekommenderade mig först ett chassi för 300spänn och vad jag kan se så är arc mini likvärdigt core 1300, liknande bygge, 7 fläktplatser osv. Vad är ett ordentligt chassi isåfall?

Arc mini har ett normalpris på 750kr. 300kr är ett väldigt bra pris och troligen utförsäljning av det lilla inventarie cdon har kvar av dessa.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Om du gillar lite "kubiska" chassin så finns ju FD Node 804. Sitter med det själv och är riktigt nöjd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/16253-silverstone-sugo-s...

Den fast den nyare sg10 imho (samma fast annan front), battre ventilation gar inte att finna i ett matx chassi som har liten storlek.

Edit: Sag 500kr budget nu, billigaste ar 895 pa komplett som nu utgatt, far ursakta mig och forslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Jag ska köpa nytt chassi, har idag ett core 1100 men det ventilerar inget vidare så jag är ute efter något snarlikt i storlek som är bättre, tips?

Vil du ha bedre forslag, så få du vel se til å gi lit bedre info om hvilken hardvare det er du skal ha inn i din boks? Det er jo en forskjell på å ha kun en SSD og en HD eller ti stykk HD der skal ha plass på fremsiden og blokkerer ventilasjon fra fronten, bare for nevne et eksempel på hvordan ulike konfigurasjoner av hardvare kan påvirke hvilke løsninger der ville være best for deg når det gjelder valg av kabinett.

Hva er det for kjøling du bruker eller vil ha plass til i ditt kabinett? Antall harddisker/SSD og eventuelt behov for optiske enheter (eller ting der kan bruke 5.25 plass)?