Kan jag reklamera pga spoltjut efter tre år?

Permalänk
Medlem

Kan jag reklamera pga spoltjut efter tre år?

Jag har ett PSU Corsair TX 850W Modular som jag köpte på Inet 2012-08. Sen jag byggde om burken så har jag haft ett djävla spoltjuut från nätagget. Det hörs lite när datorn bara är på, dock inget som en normal människa tänker på. Det är först efter att jag startar ett spel som tjutet hörs och då ordentligt. Först trodde jag det var grafikkortet då alla klagat på 970, men sen efter två olika 970 och nu ett Ewga 2.0 SC 980 så började jag lyssna lite närmare och visst fan är det nätagget tjuuuter som bara faan. Jävligt surt då jag ansträngt mig i övrigt med att få en tyst burk. Jag hade Amd/Ati innan och då hördes det inget tjut, men efter byte till Intel/Nvidia så tjuter den.

Kan jag reklamera? Isåfall vart vänder jag mig? Inet eller direkt till Corsair? Om jag förstått rätt så har jag fem års garanti, eller?

Permalänk
Medlem

Ta det direkt med Corsair här på forumet. Tror det är 1 år från inet och resterande 4 från corsair.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kan jag reklamera pga spoltjut efter tre år?

Skrivet av LemonIllusion:

Ta det direkt med Corsair här på forumet. Tror det är 1 år från inet och resterande 4 från corsair.

Oki tack!

Lägga in samma tråd där istället