evga supernova eller corsair rm

Permalänk
Medlem

evga supernova eller corsair rm

Hej. Skickade in min corsair cx 750m på retur då det led av av extrem coilwhine. eftersom att det var ett vanligt problem på just den modellen så blev jag erbjuden en evga supernova. dom hadde den inte i lager Och skulle få in den om 2 veckor. Nu efter 2 veckor så blev det ännu mer uppskjuten och den kommer tidigast in den andra april.
Undrar då om det är värt att vänta eller om man kan ta te.x en corsair rm???

Permalänk
Medlem

mycket hellre supernova g2 än rm

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

mycket hellre supernova g2 än rm

Får man fråga varför? Har också en känsla av att evga ska vara bättre men vet inte om det är värt den väntan.

Permalänk
Avstängd

Jag är väldigt nöjd med mitt Evga supernova.Totalt knäpptyst.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Foxmaner:

Får man fråga varför? Har också en känsla av att evga ska vara bättre men vet inte om det är värt den väntan.

Supernova G2 är ljusår bättre på precis alla parametrar när det gäller nätaggregat. Att du alls ställer frågar är säkert pga de grova överpriser som tas ut för RM-serien sett till kvaliteten. En snabb gissning är att G2 kostar det dubbla att tillverka men kommer hålla tredubbelt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

eftersom att dom inte kommer få in det på ett tag. Vet ni om det går att häva köpet och köpa någon annanstans? Var ett år sen jag köpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

eftersom att dom inte kommer få in det på ett tag. Vet ni om det går att häva köpet och köpa någon annanstans? Var ett år sen jag köpte

Klart du kan. Eller det beror kanske på foretag. Har fungerat för mig hos webhallen och cdon.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har själv ett EVGA SuperNOVA G2 750W och är supernöjd.
10 års garanti om man reggar agget på deras hemsida och semi passiv drift.
Nu under vintern så har fläkten stått stilla så det har varit ljudlöst, men jag har hört flera som haft problem med coilwhine när datorerna är avstängda.
Det problemet har dock inte mitt agg så vet inte hur förekommande problemet kan vara.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Klart du kan. Eller det beror kanske på foretag. Har fungerat för mig hos webhallen och cdon.

Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Komplett.se

Lättast är väl att ringa eller maila komplett för att höra vad dom kan erbjuda.
Annars http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Citat:

Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin betraktas varan som felaktig. Du har då enligt konsumentköplagen rätt att kräva till exempel
•att varan repareras
•att du får en annan vara i stället
•att du får avdrag på priset
•att köpet går tillbaka

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Lättast är väl att ringa eller maila komplett för att höra vad dom kan erbjuda.
Annars http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Pratade med dom nu och detta var faktist första gången dom skickade upp mitt ärende till högre makter.....