Permalänk

Nätagget knastrar!

Tjena!

Jag spelade Battlefield 4 för en stund sedan och sedan kom en blå ruta och sedan stängdes datorn av. När jag sätter på datorn så knastrar nätagget i några sekunder och sedan slutar. Vad är det för fel?

Nätagget är ett silver Power sp-ss500 500w

Permalänk
Medlem

Kan vara coilwhine. Prova annat nätagg och se om det blir bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Har tyvärr inget annat nätagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1342William:

Har tyvärr inget annat nätagg!

Funkar datorn nu då? Om inte hade jag köpt nytt kvalitativt nätagg.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag använder datorn nu och det låter inte, det låter bara i ca 5 sekunder när jag sätter på datorn.

Permalänk
Medlem

Knaster är nog knappast det samma som coilwhine jag skulle om jag vore TS slå av datorn och ta en närmare kik då knaster kan
vara någon komponent som är slut tex en elektrolyt eller dåliga lödningar luktar det konstigt ur agget?

Ja jag skulle då inte vilja köra datorn genom det agget och vad är det gör tillverkare?? Iaf inte innan man har kollat vad som spökar
tänk dig situationen om inte överspänningsskyddet fungerar adjö till grafikkort o cpu/moderkort mm.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Det luktar inte bränt och ljudet kommer verkligen ifrån nätagget så vad tycker ni jag ska göra?

EDIT: Kan vara så att det är för dåligt nätagg! Jag har ett Sapphire Radeon HD 7950 Dual-x, I5 3470 3,6ghz, 8gb ram, ssd och hdd.

Permalänk
Avstängd

Stäng av datorn och köp ett nytt nätagg. Risken är att det drar med sig andra komponenter i döden

Permalänk
Medlem

Det är självklart inte coilwhine.

Det låter definitivt som att ditt nätagg har klappat ihop, jag är 99% säker på det. Skaffa ett nytt direkt och försök absolut inte starta datorn igen med det gamla. Se till att skaffa ett kvalitetsagg, vi är många här som kan ge dig råd med det så du slipper hamna i samma sits igen.