Nätaggregat luktar extremt varmt

Permalänk
Medlem

Nätaggregat luktar extremt varmt

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så här

och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så härhttp://www.backoffice.be/picts/I345124.jpg
och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Det där ser ju ut som en leksak. Inget jag skulle sätta i min dator. Det sista stället i en dator som man ska snåla är på nätagget.

Permalänk
Medlem

-Har du monterat det rätt?
-Får den in luft och kan den skicka ut luft?
-Snurrar fläkten i den?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

bzerk är inget kvalitets agg..

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Jag är mer nyfiken på hur "varmt" luktar. Är det däremot bränt så kan du ha problem.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Är det extremt dammigt?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Jag är mer nyfiken på hur "varmt" luktar. Är det däremot bränt så kan du ha problem.

Haha, du hann före mig

Permalänk
Medlem

Fråga även din kompis hur gammalt det är och om det var fullt fungerade för denne.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så härhttp://www.backoffice.be/picts/I345124.jpg
och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Nätdelen är från 2005 (om det är detta) och har det körts mycket sen dess har det också med största sannolikhet gjort sitt, särskilt då det verkar vara ett low-end-aggregat det handlar om...

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Nätdelen är från 2005 (om det är detta) och har det körts mycket sen dess har det också med största sannolikhet gjort sitt, särskilt då det verkar vara ett low-end-aggregat det handlar om...

Är det från 2005 så skulle jag inte ha det nära några av mina komponenter.

TS. är det så gammalt, byt nu eller tag smällen när det pajar och tar med sig halva din dator i graven.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hur luktar varmt??

Luktar det bränt eller ?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dennis55:

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så härhttp://www.backoffice.be/picts/I345124.jpg
och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Kasta den där skiten i soprummet. Rekommendrar det här, bland det bästa som går att få tag i:

https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/657685?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Kasta den där skiten i soprummet. Rekommendrar det här, bland det bästa som går att få tag i:

https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/657685?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Skickades från m.sweclockers.com

Va? Nej. Det här är bland det bästa som får att gå tag på (seasonic):

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/111765-seasonic_powersupply_x-750_750w

Nätagget som TS postade såg ut som ett påskägg. Vet inte riktigt vad det där skulle föreställa. Aldrig sett nätagg med belysning förut.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

jag böt till et mycket mycket bättre nätaggregat nu :-)

Hej igen alla ni! Jag har nu bytit till ett nätagg som är jättehög kvalitet på. Så nu ska jag inte ha något problem längre. Det nya jag satte i är iskallt i jämförelse med det där skrotagget. Så nu har jag inga problem längre! Jag ska plocka isär det där skrotiga bzerk agget och kolla hur dålig kvalitet det är!! Jag postar en bild på kvaliteten här på forumet när jag gjort det!! Jag håller med att det ser ut som en leksak!! Visst, när jag såg det först tänkte jag oj oj ett hög kvalitet nätaggregat, men det var ju helt fel. Jag har själv gjort en research och alla säger att det nätagget suger! Nu har jag i alla fall bytit till ett mycket bättre nätagg. Jag ska ALDRIG mer sätta händerna på ett äckligt bzerk agg! Blä! Usch! Fy f*n!

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Hej igen alla ni! Jag har nu bytit till ett nätagg som är jättehög kvalitet på. Så nu ska jag inte ha något problem längre. Det nya jag satte i är iskallt i jämförelse med det där skrotagget. Så nu har jag inga problem längre! Jag ska plocka isär det där skrotiga bzerk agget och kolla hur dålig kvalitet det är!! Jag postar en bild på kvaliteten här på forumet när jag gjort det!! Jag håller med att det ser ut som en leksak!! Visst, när jag såg det först tänkte jag oj oj ett hög kvalitet nätaggregat, men det var ju helt fel. Jag har själv gjort en research och alla säger att det nätagget suger! Nu har jag i alla fall bytit till ett mycket bättre nätagg. Jag ska ALDRIG mer sätta händerna på ett äckligt bzerk agg! Blä! Usch! Fy f*n!

Var försiktig när du pillar i nätagg, kondensatorerna kan fortfarande vara uppladdade vilket kan innebära livsfarliga.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så härhttp://www.backoffice.be/picts/I345124.jpg
och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Jag tycker du skall byta tillbaka till ditt gamla felfria nätaggregat!
Ta sen påskägget/bZerk och "tjuvkoppla det" så kan du ha det till en massa andra roliga saker

Sist men inte minst, kolla in marknaden här efter ett 80+ nätaggregat, du kan få ett jättefint 80+ 550 - 750W för 300 - 600Kr.

Köpte själv ett Be Quiet 480W 80+ gold för 400Kr här på marknaden till en kompis. Rent nytt inplastat.

Edit/ Missade TS senaste post: jag böt till et mycket mycket bättre nätaggregat nu

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Va? Nej. Det här är bland det bästa som får att gå tag på (seasonic):

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/111765-seasonic_powersupply_x-750_750w

Nätagget som TS postade såg ut som ett påskägg. Vet inte riktigt vad det där skulle föreställa. Aldrig sett nätagg med belysning förut.

XFX är också tillverkade av Seasonic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

XFX är också tillverkade av Seasonic.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Då förstår jag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Kasta den där skiten i soprummet. Rekommendrar det här, bland det bästa som går att få tag i:

https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/657685?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med, Synd att det gått upp med 70/80kr bara.

Annars om man vill ha ett riktigt bra agg så kan man gå upp till evga G2 750 kostar lite extra 1000kr ca.

Jag hade inte haft det agget i min dator du lista där TS. Om det går varmt utan belastning och får frisk luft. Även om det står 500 watt på lådan betyder det inte att det klarar det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

ja jag vet :)

Skrivet av Cheesier:

Var försiktig när du pillar i nätagg, kondensatorerna kan fortfarande vara uppladdade vilket kan innebära livsfarliga.

ja jag vet. Jag råkade en gång i tiden kortsluta en jäklit stor kondensator! Flash bang! Då flög jag högt

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Det ska jag garanterat göra! jag älskar elektronik och elsaker!

Skrivet av skog1s:

Jag tycker du skall byta tillbaka till ditt gamla felfria nätaggregat!
Ta sen påskägget/bZerk och "tjuvkoppla det" så kan du ha det till en massa andra roliga saker

Sist men inte minst, kolla in marknaden här efter ett 80+ nätaggregat, du kan få ett jättefint 80+ 550 - 750W för 300 - 600Kr.

Köpte själv ett Be Quiet 480W 80+ gold för 400Kr här på marknaden till en kompis. Rent nytt inplastat.

Edit/ Missade TS senaste post: jag böt till et mycket mycket bättre nätaggregat nu

det kan du lita på att jag kommer göra

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Jag är mer nyfiken på hur "varmt" luktar. Är det däremot bränt så kan du ha problem.

ta en hårblås och blås dig rätt i ansiktet så luktar varmt och det brukar lukta lika om agg som är överbelastade och på väg att dö överhettnings döden

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Hm, verkar vara samma typ av PSU som jag har, fast mitt kommer från Apevia, och ser ut på ett annat sätt.
Hör och häpna, så satte jag in skiten när jag hade min förra rigg. Och trots att det ser ut som skit inuti, så var ripplet förvånansvärt lågt. Jag skulle nog rekommendera den PSUn till en burk som drar max 320w. Jag kopplade in det till mitt bilslutsteg och det lyckades faktiskt att driva det.

Men när allt kommer till kritan, så känns det ändå bäst när mitt AX 1200 får styra rodret.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Hm, verkar vara samma typ av PSU som jag har, fast mitt kommer från Apevia, och ser ut på ett annat sätt.
Hör och häpna, så satte jag in skiten när jag hade min förra rigg. Och trots att det ser ut som skit inuti, så var ripplet förvånansvärt lågt. Jag skulle nog rekommendera den PSUn till en burk som drar max 320w. Jag kopplade in det till mitt bilslutsteg och det lyckades faktiskt att driva det.

Men när allt kommer till kritan, så känns det ändå bäst när mitt AX 1200 får styra rodret.
/Lifooz

Spela sönder högtalarna får helt ny innebörd Eller var det spela sönder agget

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

ta en hårblås och blås dig rätt i ansiktet så luktar varmt och det brukar lukta lika om agg som är överbelastade och på väg att dö överhettnings döden

Nej det luktar inte varmt, du KÄNNER att det är någon varmt.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Spela sönder högtalarna får helt ny innebörd Eller var det spela sönder agget

Hahah, ah shit. Det värsta är ju.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommty:

Nej det luktar inte varmt, du KÄNNER att det är någon varmt.

Klart man känner men varm elektronik ger en speciell doft på samma sätt det blir av värmeslingor som är bra varm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av Dennis55:

Hej igen alla ni! Jag har nu bytit till ett nätagg som är jättehög kvalitet på.

Så nu ska jag inte ha något problem längre. Det nya jag satte i är iskallt i jämförelse med det där skrotagget. Så nu har jag inga problem längre! Jag ska plocka isär det där skrotiga bzerk agget och kolla hur dålig kvalitet det är!! Jag postar en bild på kvaliteten här på forumet när jag gjort det!! Jag håller med att det ser ut som en leksak!! Visst, när jag såg det först tänkte jag oj oj ett hög kvalitet nätaggregat, men det var ju helt fel. Jag har själv gjort en research och alla säger att det nätagget suger! Nu har jag i alla fall bytit till ett mycket bättre nätagg. Jag ska ALDRIG mer sätta händerna på ett äckligt bzerk agg! Blä! Usch! Fy f*n!

Dold text

Får man fråga vilket du köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Hej! Jag vet inte om liknande frågor redan besvarats men till min fråga. Jag fick ett gratis nätaggregat av en kompis som skulle flytta. Det är en bzerk ser ut så härhttp://www.backoffice.be/picts/I345124.jpg
och det är 500 watt. Jag bytte mitt gamla nätaggregat som jag tyckte var lite fult och som var 350 watt. Men det nya luktar extremt varmt, liksom om jag känner på luften som kommer ut ur fläkten, så är det brännhett! Jag undrar om jag bör byta tillbaka till mitt gamla felfria nätaggregat som alltid var iskallt i jämförelse med detta!! Tack på förhand!

@dennis55

Det gamla va alltså fulare? Wow..

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Va? Nej. Det här är bland det bästa som får att gå tag på (seasonic):

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/111765-seasonic_powersupply_x-750_750w

Nätagget som TS postade såg ut som ett påskägg. Vet inte riktigt vad det där skulle föreställa. Aldrig sett nätagg med belysning förut.

Titta på corsair GS (om du undrar så det hör inte till dom bättre aggen):D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar