Permalänk

Hur många W krävs?

Tja,

har en dator med följande specifikationer;

Processor; Intel i7-3770 3,4GHz (Ej överklockad)
8GB DDR3 RAM
2 Fläktar
En SSD
En HDD
5 USB portar
En CD-spelare

Funderar på att köpa GTX 970/980 grafikkort

Hur många W nätaggregat behöver jag för att klara mig med det eventuellt nya grafikkortet?

Har för närvarande 460W, om jag nu skulle behöva mer, är Fractal Design Edison M 750W av bra kvalité o dyl.?

MvH

Permalänk
Geeks
SweClockers

Exakt vad har du för nätaggregat i dagsläget? Är det en OK modell är det mycket sannolikt att du kan fortsätta använda samma nätaggregat även i det nya datorsystemet. Några 750 W behövs knappast.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Exakt vad har du för nätaggregat i dagsläget? Är det en OK modell är det mycket sannolikt att du kan fortsätta använda samma nätaggregat även i det nya datorsystemet. Några 750 W behövs knappast.

Har tyvärr ingen aning, köpte datorn för ungefär 2½ år sedan färdigbyggt då, vet endast att nätagget är 460W Och inget mer, anledningen till att jag frågade om det nätaggregatet med 750W är för att inet öppnar imorrn nära mig o hade ett sådant för 500 spänn och ska ändå dit ganska tidigt, så tänkte att om de behövs ett nytt kan man ju passa på

Edit: HP PSU 460W Bordeaux-C är nätaggregatet

Permalänk
Medlem

Jag använde mig av http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine och fick fram att med ett 970 skulle du behöva runt 350 Watt men av egen erfarenhet så tycker jag att man ska ligga lite över när det gäller just nätagg då dem får jobba stenhårt och en följd av det har dem en förmåga att bli asheta och väldigt högljudda. 750 Wattaren du tänkte dig fungerar kanon ska du se och du kan nog trycka i ett 970 till på det där vilket jag hade gjort istället för att bränna dem extra pengarna på 980. Så för att summera.
1. Nätaggsbyte.
2. Inhandla ett styck 970
3. Vad det lider och om du känner att du vill ha ut mer så köp på dig ett 970 till.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

FD Edison M är bra kvalité! 750 W är overkill som tusan, men samtidigt låter fläkten inte så mycket om man inte belastar så hårt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av rallykingen:

Har tyvärr ingen aning, köpte datorn för ungefär 2½ år sedan färdigbyggt då, vet endast att nätagget är 460W Och inget mer, anledningen till att jag frågade om det nätaggregatet med 750W är för att inet öppnar imorrn nära mig o hade ett sådant för 500 spänn och ska ändå dit ganska tidigt, så tänkte att om de behövs ett nytt kan man ju passa på

Edit: HP PSU 460W Bordeaux-C är nätaggregatet

Hellre ett 500W agg av bra kvalité än ett på 750W av billigaste möjliga sort..

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Jag använde mig av http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine och fick fram att med ett 970 skulle du behöva runt 350 Watt men av egen erfarenhet så tycker jag att man ska ligga lite över när det gäller just nätagg då dem får jobba stenhårt och en följd av det har dem en förmåga att bli asheta och väldigt högljudda. 750 Wattaren du tänkte dig fungerar kanon ska du se och du kan nog trycka i ett 970 till på det där vilket jag hade gjort istället för att bränna dem extra pengarna på 980. Så för att summera.
1. Nätaggsbyte.
2. Inhandla ett styck 970
3. Vad det lider och om du känner att du vill ha ut mer så köp på dig ett 970 till.

Detta låter väldigt troligt, håller med citerad talare.

Kan även tipsa om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551603 EVGA Supernova G2 750W ifall du är ute efter ett bra nätagg. Fick 98% i betyg av Jhonnyguru.com. Mer eller mindre så det enda han hade att klaga på var att han hade velat se en bättre fläktkabel på insidan av fläkten om jag inte minns helt fel. http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6...

Några kronor dyrare, men ett bra nätagg som också är 100% modulärt, använd bara kablarna du vill ha