Litet Mini-ITX chassi för HTCP

Permalänk
Inaktiv

Litet Mini-ITX chassi för HTCP

Hej, jag söker efter ett extremt litet m-itx chassi för min HTCP. Jag vill inte ha någon onödig plats för ett dedikerat grafikkort. Jag ska få in en 3.5tums diskläsare och 2-4 3.5 tums hårdiskar. Inkluderat nätagg och fjärrkontroll är inget måste.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

umm what?

förstår jag dig rätt om du säger att du vill ha en Home Theatre PC med Diskettstation samt fjärrkontroll?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Antar att diskettstationen bara är för att flasha lite, riktigt vräkigt med en sån pjäs i vardagsrummet intill en stor och fin 4K-TV

Nåväl, har inga direkta tips men det går ju på en del chassin slänga in en DVD/BluRay-läsare från en bärbar dator, så sparar du ytterligare plats.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Streacom F7C EVO använder jag tillsammans med ett Asrock Q1900 och ett 120W pico. Atm sitter där en 3,5" HDD och en 2,5" SSD, ingen läsare. Körs helt passivt. Lutar åt att jag moddar om HDD monteringen så den klarar av 4st 3,5" HDDs.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marmeladov:

Antar att diskettstationen bara är för att flasha lite, riktigt vräkigt med en sån pjäs i vardagsrummet intill en stor och fin 4K-TV

Nåväl, har inga direkta tips men det går ju på en del chassin slänga in en DVD/BluRay-läsare från en bärbar dator, så sparar du ytterligare plats.

Diskettstation skulle vara grymt coolt att ha. Men jag syftade på en cd/dvd/br-läsare i min första post. Jag får vara lite noggrannare nästa gång jag skriver.

Skrivet av ksw:

umm what?

förstår jag dig rätt om du säger att du vill ha en Home Theatre PC med Diskettstation samt fjärrkontroll?

Har tänkt att ha chasiet vid tvn i vardagsrummet för rent estetiska skäl. Min första tanke var typ att bygga något litet att ha och stå som en dvd spelare med en massa hårdiskar i.

Skrivet av Tbax:

Streacom F7C EVO använder jag tillsammans med ett Asrock Q1900 och ett 120W pico. Atm sitter där en 3,5" HDD och en 2,5" SSD, ingen läsare. Körs helt passivt. Lutar åt att jag moddar om HDD monteringen så den klarar av 4st 3,5" HDDs.

Den ser riktigt frän ut. En slimad läsare är ett stort plus. Jag kanske får importera ett chassi då utbudet här i Sverige inte är tillräckligt stort. Som tur är så har webhallen din rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Den ser riktigt frän ut. En slimad läsare är ett stort plus. Jag kanske får importera ett chassi då utbudet här i Sverige inte är tillräckligt stort. Som tur är så har webhallen din rekommendation.

Var där ja köpte mitt Köpte "silver" varianten, ser inte lika dammigt ut. Fläkten som följer med är meh och monteringen av den inte den bästa men som sagt den använder ja inte. Tjock alu konstruktion gör det sjukt prisvärt imo. Akta dig för vassa kanter dock

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)