Hehe hoppsan, jepp jag missförstod dig

Då är ju frågan mer relevant!
P18x är hyfsat ljudisolerade i sig (trots att den inte har dämpmattor) och har ju en layout som ger potential för effektiv kylning. Den går även att få riktigt snygg och städad inuti, men den är inte speciellt luftig och enkel att arbeta med om jag ska vara ärlig.
Är man en sån som ska prova allt och byta grejer i tid och otid, och är mer fokuserad på att kunna byta snabbt, snarare än att få det snyggt så är nog inte P180 ett klockrent val IMO.
Vill man istället hellre planera och lägga tid på att få det tyst, snyggt och få ett bra flöde så har P180 massor av potential!
Är man villig att offra övre HD buren så rymmer som sagt P180 vilket grafikkort som helt, med massor av utrymme över.. Men med övre HD buren på plats (tex om man vill ha fläkten på den) så blir det rätt mycket trängre om plats.
(Om jag läst rätt så får man in så gott som alla kort innanför buren, men det är tveksamt om det faktiskt finns plats över att montera hårddiskarna då..)
P180 är rätt stor och klumpig och svårburen enligt min begränsade erfarenhet.. Det finns liksom inget vettigt sätt att greppa den, då fronten är i plast, och dörrsidorna som sitter fast med plasthakar går längst hela sidorna, vilket gör att man inte vågar greppa hursomhelst. Ingen bra LAN låda direkt MAO.
En Cosmos är ju större, men skulle kunna tänka mig att den är mer lättburen..
900 är väl mindre, och är väl mer vanlig "plåtlåda" i uppbyggnaden, så den är nog mer portabel den med.