2012-05-04, 18:43   #271

Burks

Medlem

Burkss avatar

Plats: Son

Registrerad: dec 2010

blir nog att skaffa denna mobil och göra sig av med gn
Burks är inte uppkopplad
2012-05-04, 18:48   #272

nino

Medlem

ninos avatar

Plats: gbgz

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Burks Visa inlägg
blir nog att skaffa denna mobil och göra sig av med gn
Galaxy nexus? Tycker verkligen inte det är värt att lägga 3000 kr extra för att få S3an. För lite prestanda boost. Sen tycker jag nexusen är mycket snyggare än s3ans design. s3an ser ut som ett runt ägg
ninoscript :: i7 2600k @ 4.2 ghz | corsair vengeance 1600 mhz 8gb | corsair AX850w | corsair force GT 120 | 2 x 6970 2GB CF | asus z68-v pro | fractal design r3 | asus xonar dx | steelseries siberia v2 | steelseries 7g | qpad 5k
nino är inte uppkopplad
2012-05-04, 19:04   #273

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

3st toppmodeller som benchmarkat.
RobCar är inte uppkopplad
2012-05-04, 19:18   #274

Burks

Medlem

Burkss avatar

Plats: Son

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nino Visa inlägg
Galaxy nexus? Tycker verkligen inte det är värt att lägga 3000 kr extra för att få S3an. För lite prestanda boost. Sen tycker jag nexusen är mycket snyggare än s3ans design. s3an ser ut som ett runt ägg
slipper alla skit buggar. har jävligt med problem på min gn. och då ja är det värt det.
Burks är inte uppkopplad
2012-05-04, 20:09   #275

devhdc

Medlem

Plats: Kristinehamn

Registrerad: maj 2002

Jag hoppas på att många byter upp sig så jag kan storgrossa begagnade Galaxy S II mobiler till min DAS-modell, behöver rejält många.
2012-05-04, 21:06   #276

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
GPU:n är väl det som är minst imponerande ur skryt synpunkt. Om man behöver mer kraft i verkligheten är en annan sak.
Efter att ha sett Anandtech prestandatester nu skulle jag vilja påstå att just GPUn är SGS3s största skrytfaktor

Den har den klart snabbaste GPU av mobiltelefonerna nu: http://www.anandtech.com/show/5810/s...rmance-preview

Riktigt imponerande siffror.
S_Z är inte uppkopplad
2012-05-04, 21:09   #277

PlexGear

Medlem

PlexGears avatar

Plats: Malmö

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
Ja fast i 400mhz istället för 267.
nooooooooooooooooooooooooooooooooooo, nej men allvarligt, teknik från 2008? Tycker de skulle satsat på arm t604 och dual core A15
PlexGear är inte uppkopplad
2012-05-04, 21:17   #278

FearKill

Medlem

Plats: Dalsjöfors

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PlexGear Visa inlägg
nooooooooooooooooooooooooooooooooooo, nej men allvarligt, teknik från 2008? Tycker de skulle satsat på arm t604 och dual core A15
Då skulle vi fått väntat till September/Oktober på en S3a förmodligen.
Intel i7 3770K|Noctua NH-D14|EVGA GTX 980 SC |MSI Z77 MPower|16GB Corsair 1866MHz|HX 850W|Intel 520 SSD 240GB| Samsung SSD 850 PRO 512GB |Phantek Enthoo Primo|Qpad 5-K|Qpad MK-85|BenQ XL2410T 120Hz|Asus VG236H 120Hz|
Telefon: OnePlus One Blackstone 64GB
Surfplatta: Asus Nexus 7 2013
FearKill är inte uppkopplad Folding
2012-05-04, 21:20   #279

PlexGear

Medlem

PlexGears avatar

Plats: Malmö

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FearKill Visa inlägg
Iallafall så kommer apple lätt stämma samsung för deras Siri klon.
PlexGear är inte uppkopplad
2012-05-04, 21:39   #280

FearKill

Medlem

Citat:
Iallafall så kommer apple lätt stämma samsung för deras Siri klon.
Varför skulle de?
Apple får lägga ner om de gör detta så svarar de bara på vad resten av marknaden tycker om dem. "Småbarn i en sandlåda."

Voice Command har fan funnits hur länge som helst. SIRI är bara något som Apple har köpt och lagt in i sina produkter för att få något nytt.
De har knappt gjort något mer en att inarbeta det i iOS.

Samsung har byggt detta system från grunden och upp, sen verkar det från de testar jag har sett så är rösstyrningen bättre än SIRI, den uppfattar Engelska bättre, så vi som inte är 100% clean i våran engelska kan få telefonen att göra saker. Såg någon Indie med hyfsad brytning som fick telefonen att göra som han ville.

Men jag har mer intresserad av att se vad Google har på sin "X" avdelning där de jobbar på att få ett voice command system ungefär lika avancerat som i Star Trek Series.

Men jag skulle bli skratt retande om Apple skulle stämma Samsung för detta.
Intel i7 3770K|Noctua NH-D14|EVGA GTX 980 SC |MSI Z77 MPower|16GB Corsair 1866MHz|HX 850W|Intel 520 SSD 240GB| Samsung SSD 850 PRO 512GB |Phantek Enthoo Primo|Qpad 5-K|Qpad MK-85|BenQ XL2410T 120Hz|Asus VG236H 120Hz|
2012-05-04, 21:54   #281

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Plats: Milkoland

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av S_Z Visa inlägg
Efter att ha sett Anandtech prestandatester nu skulle jag vilja påstå att just GPUn är SGS3s största skrytfaktor

Den har den klart snabbaste GPU av mobiltelefonerna nu: http://www.anandtech.com/show/5810/s...rmance-preview

Anandtech själva anser att det är mjukvaruoptimering:

"The Galaxy S III is significantly faster than anything else we've ever tested thus far. The browsing experience in general is very good on the SGS3, and the advantage here likely has more to do with Samsung's browser code and the fact that it's running Android 4.0.4 rather than any inherent SoC advantage. We know how 1.4GHz Cortex A9s should perform, and this is clearly much better than that."
Anonymous FTW är inte uppkopplad
2012-05-04, 22:06   #282

RobCar

Medlem

Citat:

Ofan jag var nog för pessimistisk...
Aja det jag menar är väl att det är gammla GPU:n som satt i SGS2 vilket är lite tråkigt men den OC varianten tillsammans med 4 kärnorna presterar visst mycket bra, där ser man.

Får se hur strömsnål och effektiv SoC då det är viktigt också.
2012-05-04, 22:17   #283

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anonymous FTW Visa inlägg
Anandtech själva anser att det är mjukvaruoptimering:

"The Galaxy S III is significantly faster than anything else we've ever tested thus far. The browsing experience in general is very good on the SGS3, and the advantage here likely has more to do with Samsung's browser code and the fact that it's running Android 4.0.4 rather than any inherent SoC advantage. We know how 1.4GHz Cortex A9s should perform, and this is clearly much better than that."
Browserprestandan ja. Så är det ju alltid när man använder browser/javascript som prestandatest, säger ju minst lika mycket om mjukvaran som hårdvaran. Rent hårdvarumässigt bör den ju som Anandtech skriver prestera rätt likvärdigt med Tegra 3 vad gäller CPUn eftersom de bygger på samma arkitektur (quad Cortex A9).

Men det är inte CPUn jag är imponerad av utan GPU prestandan och den lär knappast ha lika mycket med mjukvaran att göra. Visst kan de finslipat drivrutinerna för OpenGL ES lite men den avgörande faktorn här lär utan tvekan vara den höjda frekvensen på GPUn.
S_Z är inte uppkopplad
2012-05-05, 00:04   #284

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Citat:
När kommer nästa nexus
2012-05-05, 00:26   #285

FearKill

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
När kommer nästa nexus
Förmodligen i November. Men man kan ju se på Nexus Galaxy. Den var inte så mycket bättre än SGS 2 i specs.
Så får väl se om Samsung vill slänga in allt i Nexusen, eller släpper typ Note 2 eller något sånt med det senaste istället.
2012-05-05, 00:43   #286

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Citat:
Förmodligen i November. Men man kan ju se på Nexus Galaxy. Den var inte så mycket bättre än SGS 2 i specs.
Så får väl se om Samsung vill slänga in allt i Nexusen, eller släpper typ Note 2 eller något sånt med det senaste istället.
Ja utvecklingen går ju framåt så något måste ju prylarna sitta i.

Märkte precis att min usbport på s2an verkar ha havererat.. Anledning okänd.
(Beställde en ny för 99:- )
Men trådlös laddning är ju iaf något som lockar.

Personligen behöver jag inte mer krut än vad min s2 ger. Men jag gillar s3an mer o mer... rimmar!

Senast redigerad av Boss302 2012-05-05 klockan 00:50.
2012-05-05, 04:21   #287

Fredag

Medlem

Fredags avatar

Plats: Tellus

Registrerad: dec 2004

Citat:
Audio codec:
Wolfson Micro WM1811
http://www.wolfsonmicro.com/products/audio_hubs/WM1811/
100dB SNR Class W Headphone amp output, ReTune DSP, 3x digital interface.
Ultra low power standby, flexible, multi-button accessory detect.

Like WM8994 in Galaxy S / Nexus S, except:

1x stereo DAC instead of 2x.
2x 2W Speaker amp instead of 2x 1W

Smaller and probably cheaper, same sound quality expected.

Audio driver configuration & policy implementation based on TinyUCM (/etc/tinyucm.conf)
Probable subset of TinyHAL implementing codec configuration in config files instead of having everything hardcoded in ROM or kernel driver at compile time.

Native sampling rate: 44100 Hz. It means music played will be sent as-is to the DAC instead of being processed by a software up-sampling routine as it is on Galaxy Nexus or other devices with codecs accepting only 48000 Hz.

Confirmed Voodoo Sound capable
Goda nyheter för audiofilerna!
2012-05-05, 09:51   #288

Nordblom

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: jan 2004

Såg presskoneferensen i förrgår och tyckte den var riktigt tradigt. Förstår inte att de är så excited över att det låter som vatten när man rör telefonen. Skulle det vara häftigt? Nej jag väntar nog hellre på nästa google mobil och hoppas på nåt riktigt fint då!
2012-05-05, 10:34   #289

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nordblom Visa inlägg
Såg presskoneferensen i förrgår och tyckte den var riktigt tradigt. Förstår inte att de är så excited över att det låter som vatten när man rör telefonen. Skulle det vara häftigt? Nej jag väntar nog hellre på nästa google mobil och hoppas på nåt riktigt fint då!
Samsung borde väl vara ganska duktiga på att marknadsföra telefoner då de nu blivit världens största mobiltelefontillverkare o säljer smartphones i samma mängder som apple.
2012-05-05, 11:18   #290

dagbro

Medlem

dagbros avatar

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kakmonstr3t Visa inlägg
Kul att kameran spelar in i 1080p men skärmen har "bara" 720p =)
Ja, för de flesta kameror har ju lika högupplösta skärmar som sensorer... oh wait
dagbro är inte uppkopplad
2012-05-05, 11:33   #291

FlummbulleN

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dagbro Visa inlägg
Ja, för de flesta kameror har ju lika högupplösta skärmar som sensorer... oh wait
Haha Min fd N8 var ju 12MP, alltså 4000x3000, med en skärm på 640x360
FlummbulleN är inte uppkopplad
2012-05-05, 12:13   #292

RobCar

Medlem

Citat:
Browserprestandan ja. Så är det ju alltid när man använder browser/javascript som prestandatest, säger ju minst lika mycket om mjukvaran som hårdvaran. Rent hårdvarumässigt bör den ju som Anandtech skriver prestera rätt likvärdigt med Tegra 3 vad gäller CPUn eftersom de bygger på samma arkitektur (quad Cortex A9).

Men det är inte CPUn jag är imponerad av utan GPU prestandan och den lär knappast ha lika mycket med mjukvaran att göra. Visst kan de finslipat drivrutinerna för OpenGL ES lite men den avgörande faktorn här lär utan tvekan vara den höjda frekvensen på GPUn.
Fast Tegra 3 är gjord i 40nm och Samsungs i 32nm vilket ska göra en stor skillnad i värme och klock.
2012-05-05, 12:27   #293

Reckie

Medlem

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aeqvist Visa inlägg
Ger väl inget att den är trådlös när man ändå måste lägga telefonen där? Då kan man lika gärna ha en "docka" men sure, lite coolt är det men ja...
Tro mig, när man väl testat vill man inte hålla på och fippla med kablar. Har kört trådlöst i några år och kan inte tänka mig annat, så skönt att bara lägga ned telefonen eller surfplattan på den kombinerade hållaren och laddaren.

Palm, sedemera HP har haft det i tre år på sina telefoner.
http://www.youtube.com/watch?v=U1V7K4uFZAE
http://www.youtube.com/watch?v=rZkDnFY2ZBE
Reckie är inte uppkopplad
2012-05-05, 13:26   #294

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Citat:
Fast Tegra 3 är gjord i 40nm och Samsungs i 32nm vilket ska göra en stor skillnad i värme och klock.
Jo, men ändå har de valt att köra CPUn i 1.4GHz. Kanske har de lagt sig så "lågt" för att kunna köra GPUn i högre frekvens utan att deras SoC alstrar allt för mycket värme/ström?
S_Z är inte uppkopplad
2012-05-05, 14:43   #295

Nuukeer

Medlem

Nuukeers avatar

Registrerad: jul 2006

Citat:
http://i.imgur.com/XFIZp.jpg
Meizun verkar trevlig.

Citat:
Det finns rykten om att det kan komma en ny Note 2, som i så fall måste vara utrustad med precis detta.
| I7 920 @ 4 GHz || HD6990 || CM ATCS 840 || Corsair HX750 || 18 GiB corsair dominator CL8 1600MHz || Gigabyte GA-X58-extreme || TRUE m/ fläkt || 5 TiB HDD || ASUS Xonar Essence ST || PC-Konsulten X-256C: i7 2720QM | HD 6970M | 32 GiB 1866 MHz RAM | 1 TB HDD | Samsung 830 256 GB | FHD-skärm (AUO B156HW01 V7) med 95 % NTSC gamut | Intel Advanced-N 6230 | Nikon D600 | Nikkor 24-120 f/4 | Nikon 16-35 f/4
Nuukeer är inte uppkopplad
2012-05-05, 14:52   #296

Aeqvist

Medlem

Aeqvists avatar

Plats: öhhh?

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Reckie Visa inlägg
Tro mig, när man väl testat vill man inte hålla på och fippla med kablar. Har kört trådlöst i några år och kan inte tänka mig annat, så skönt att bara lägga ned telefonen eller surfplattan på den kombinerade hållaren och laddaren.

Palm, sedemera HP har haft det i tre år på sina telefoner.
http://www.youtube.com/watch?v=U1V7K4uFZAE
http://www.youtube.com/watch?v=rZkDnFY2ZBE
Jodå visst är det smidigt det tror jag nog Sen hur gör man när man vill ladda och använda telen samtidigt? Sen behöver man inga fler kablar om man har en docka, bara att klicka ner den. En fördel är som du säger om man har flera enheter som man lägger på samma trådlösa laddstation
2012-05-05, 15:18   #297

Drygo

Avstängd

Plats: Rövhålet

Registrerad: apr 2012

Citat:
Varför skulle de?
Apple får lägga ner om de gör detta så svarar de bara på vad resten av marknaden tycker om dem. "Småbarn i en sandlåda."

Voice Command har fan funnits hur länge som helst. SIRI är bara något som Apple har köpt och lagt in i sina produkter för att få något nytt.
De har knappt gjort något mer en att inarbeta det i iOS.

Samsung har byggt detta system från grunden och upp, sen verkar det från de testar jag har sett så är rösstyrningen bättre än SIRI, den uppfattar Engelska bättre, så vi som inte är 100% clean i våran engelska kan få telefonen att göra saker. Såg någon Indie med hyfsad brytning som fick telefonen att göra som han ville.

Men jag har mer intresserad av att se vad Google har på sin "X" avdelning där de jobbar på att få ett voice command system ungefär lika avancerat som i Star Trek Series.

Men jag skulle bli skratt retande om Apple skulle stämma Samsung för detta.

Har du testat Siri över huvud taget? Den har inga problem med engelskan och du har absolut inte testat Samsungs variant då du inte har tillgång till den än, så där kan du inte heller uttala dig
Drygo är inte uppkopplad
2012-05-05, 15:51   #298

RobCar

Medlem

Citat:
Jo, men ändå har de valt att köra CPUn i 1.4GHz. Kanske har de lagt sig så "lågt" för att kunna köra GPUn i högre frekvens utan att deras SoC alstrar allt för mycket värme/ström?
Kan va så men skulle tro att det inte finns någon vitts med att dra upp klocken ännu mer, mer besvär än nytta.
Jag själv bryr mig ärligt talat inte om det är 1,2GHz eller 1,5GHz. Same shit.
2012-05-05, 16:06   #299

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Plats: Hemma

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av torbear Visa inlägg
Jag vet inte, det är väl något jag har fått för mig att man ska inte hålla på och avbryta laddningen med tanke på batteriets hälsa.
Har inga som helst källor på detta, det är mitt eget påhitt. Jag vet att man pratar om antal laddnings-cykler innan batteriet försämras, så det kanske är ett derivat av det som ligger bakom.
Så är det inte på nyare batterier de tycker inte om att laddas full eller laddas ur fullt (därför min nexus bara laddar till 95%), och mår bäst när de är på runt 40%

Skickades från m.sweclockers.com
_MmattiasS_ är inte uppkopplad
2012-05-05, 16:26   #300

Phantomcf

Medlem

Phantomcfs avatar

Plats: örebro

Registrerad: jul 2011

Citat:
http://i.imgur.com/XFIZp.jpg
Kan knappast vara den 4 kärniga modellen av HTC One x där?
| Intel Core i7 3930K 4,7GHz | Phanteks PH-TC14PE | Asus Rampage IV Extreme Intel X79 |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance | NZXT HALE 90 Series 1000W PSU | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 |Samsung S27A850T| Win 8.1 Pro 64 bit
Phantomcf är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker