Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xiod
Ingen extern krets? Lol... Jag tror du behöver plugga lite mer elektroteknik. Laddningen sker induktivt typ som en transformator, detta kräver reglerkretsar för att inte döda batteriet. In fact så behöver du ett större system i mobilen än om du använde pins. Batteriet kan vara vilket som helst, bara det är laddbart.
Skickades från m.sweclockers.com
Vad konstigt att dom hade byggt in allt i batteriet då och demonstrerade på SGS2.
Det krävs som sagt ingen extra krets i mobilen då allt sånt byggs in i batteriet. Tekniken är inte ny, min gamla eltandborste hemma har den typen av laddning. Tror även rakapparater har använt det i några år också.
Men visst kan dom slänga in allt i mobilen och låta dig använda vilket batteri som helst i stället.
Men med tanke på all galenskap om att allt skall vara tunnare så tror jag om dom kör på induktiv laddning s att det blir ett icke utbytbart batteri med kretsarna redan i sig och inte i mobilen för att spara utrymme.
Jag för min del hoppas nästan att dom inte slänger in den laddningstypen utan låter batteriet vara utbytbart samt med minneskortsplats.
MediaCen= Playstation 3 80gb, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3, Köpta filmer= 640+ och stiger stadigt
|