Xperia S frågor samt 500kr rabatt.

Permalänk
Medlem

Xperia S frågor samt 500kr rabatt.

Hej.
Har i några dagar försökt hitta recensioner där dom jämför Galaxy s2 mot Xperia S men lyckas inte hitta något. Skulle ni kunna länka ifall ni hittar något?
Om jag har fattat allt rätt så har Xperia s lite större skärm, snabbare cpu och bättre kamera med image stabilization. Enda nackdelen är att den är 500kr dyrare?
Har jag fått allt om bakfoten nu?

Och sist. 500kr rabatt om ni köper Xperia S från Cdon. Änvänd koden "xY7HxywG". Priset blir då 4490kr.
(http://www.swedroid.se/forum/showpost.php?p=891953&postcount=...)

Edit:
Tack Samuel för att du kom och svarade lite.
Har nu lyckats hitta några klipp från minhembio forumet. Kommer bara att kopiera och klistra in därifrån. För att läsa allt och lite lite, gå in på http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=292089

En rolig video. "Smartphone Shootout"

Unboxing:

Recension:
http://www.stuff.tv/review/sony-xperia-s

Sample videos:

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Sony Xperia Support

Anledningen till att du inte hittar så många recensioner är pga att Xperia S ännu inte är släppt i handeln. Det lär dyka upp fler recensioner närmare lanseringen (som faktiskt inte är så långt borta..). Har du några specifika frågor om Xperia S svarar jag gärna på dem så gott jag kan!

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Anledningen till att du inte hittar så många recensioner är pga att Xperia S ännu inte är släppt i handeln. Det lär dyka upp fler recensioner närmare lanseringen (som faktiskt inte är så långt borta..). Har du några specifika frågor om Xperia S svarar jag gärna på dem så gott jag kan!

/Samuel
Sony Mobile

Är batteritiden bättre än t.ex Galaxy S2's batteritid ?

Behöver inga exakta siffror, vill bara veta om den är bättre/sämre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Sony Xperia Support

Tyvärr väldigt svårt att säga då det helt beror på hur du använder telefonen. Batteriet i Xperia S har hur som helst 1750mAh och Galaxy S2 1650mAh.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Tyvärr väldigt svårt att säga då det helt beror på hur du använder telefonen. Batteriet i Xperia S har hur som helst 1750mAh och Galaxy S2 1650mAh.

/Samuel
Sony Mobile

Har du själv fått testa den och i så fall var den bättre/sämre än ARC s vid liknande användning? Batterikapacitet säger ju tyvärr inte så mycket eftersom det är helt olika telefoner.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du själv fått testa den och i så fall var den bättre/sämre än ARC s vid liknande användning? Batterikapacitet säger ju tyvärr inte så mycket eftersom det är helt olika telefoner.

Jag tycker den är betydligt trevligare än Arcen. Det ända jag faktiskt stör mig på är knapparna på framsidan. Men det vänjer man sig nog vid, annars gillar jag den riktigt mycket. Den känns inte alls lika plastig och knakar inte plasten när man vrider lite på den, som Arcen, utan känns mer påkostad och rejäl.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Då kan säkert sony vara något att räkna med nu då. Får se till hösten eller när jag blir sugen på att prova något nytt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

jag är så sjukt sugen på Xperia S, väljer mellan den och Arc S... är dock lite rädd att Xperia S ska vara för stor :/

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Sony Xperia Support

Enklast är nog att du provar Xperia S i en butik för att bilda dig en egen uppfattning. Den är lite större än Arc S och skiljer sig lite i utformningen. Egentligen nte så konstigt att den är större med tanke på 0,1" större skärm och ett fetare batteri (1750mAh mot 1500mAh) . Inom ett par veckor kan du klämma på den hos din butik!

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Det finns inte någon möjlighet för er att lägga upp testbilder som är tagna med kameran på Xperia S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Det finns inte någon möjlighet för er att lägga upp testbilder som är tagna med kameran på Xperia S?

Vem ska göra det när den inte går att köpa än?

http://www.soyacincau.com/2012/01/12/sample-pictures-sony-xpe...

http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-S-12MP-camera-samp...

http://www.blitzphone.com/photo-sample-results-12-mp-camera-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vem ska göra det när den inte går att köpa än?

Samuel-SonyXS kanske, han verkar ju ha tillgång till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Samuel-SonyXS kanske, han verkar ju ha tillgång till den.

Okej, jag som läste tråden för snabbt och slarvigt, sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samuel-SonyXS:

Enklast är nog att du provar Xperia S i en butik för att bilda dig en egen uppfattning. Den är lite större än Arc S och skiljer sig lite i utformningen. Egentligen nte så konstigt att den är större med tanke på 0,1" större skärm och ett fetare batteri (1750mAh mot 1500mAh) . Inom ett par veckor kan du klämma på den hos din butik!

/Samuel
Sony Mobile

japp, bestämmer mig efter jag kännt på Xperia S:en, hoppas det går fort för någon butik att få ett ex för provning.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Glöm inte att Xperia S har betydligt högre pixeltäthet så att bilden inte upplevs smetig och utdragen som den gör på SGS II. Jag fattar inte varför den telefonen inte har fått mer kritik för det, otroligt lågupplöst för att ha en så stor skärm. Av alla fördelar Xperia S har mot SGS II så är nog upplösningen den största, tycker jag

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Glöm inte att Xperia S har betydligt högre pixeltäthet så att bilden inte upplevs smetig och utdragen som den gör på SGS II. Jag fattar inte varför den telefonen inte har fått mer kritik för det, otroligt lågupplöst för att ha en så stor skärm. Av alla fördelar Xperia S har mot SGS II så är nog upplösningen den största, tycker jag

Kan nu bero mycket på att den var bra då den kom ut och att den har så bra färger. De kan ju inte ha teknik som inte fanns då.

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av ol-korv:

Det finns inte någon möjlighet för er att lägga upp testbilder som är tagna med kameran på Xperia S?

Kan dessvärre inte ordna några testbilder just nu, ni får helt enkelt hålla till godo med de som postats tidigare i tråden. Ska försöka ordna fram bilder så snart jag kan

Hojta till om det är något annat ni undrar så ska jag försöka svara på det jag vet!

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem

Såg att två andra xperia-mobiler lanserades nu, P och U var det väl?

Undrar bara hur de är prissatta, specifikationerna antyder på budgetvarianter av S, så kanske tre- respektive tvåtusen för dem?

Oficiellt svar från dig Samuel skulle vara uppskattat!

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av Xperia S (Har både fått kläma, känna och pilla på Xperia S hos en vän som fått hem en från jobb) och jag blev såld direkt.

Alla gamla stämplar från tidigare telefoner är som gott som utsuddade. Det nya grafiska gränsnittet är precis som det ska vara, genomarbetat. Kameran är i toppklass. Bilderna är riktigt bra, högupplösta och med bra färgdjup och kontrast, både i mörker och vid ljuskällor.

Hade det inte varit för att min gamla telefon startade om sig när den kände för det hade jag Lätt köpt en Xperia S utan att tveka en sekund. Dock kunde jag inte vänta eftersom telefonen var mer eller mindre sönder och det fick bli en Samsung Google Galaxy Nexus.

Ha det gott!

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Funderar också på en Xperia S, men ungefär när väntas de dyka upp i affärerna? Vill gärna klämma på en innan man drar iväg en beställning.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av Hazelberg:

Såg att två andra xperia-mobiler lanserades nu, P och U var det väl?

Undrar bara hur de är prissatta, specifikationerna antyder på budgetvarianter av S, så kanske tre- respektive tvåtusen för dem?

Oficiellt svar från dig Samuel skulle vara uppskattat!

Xperia P och U stämmer bra det! Två mindre syskon till S'en kan man väl säga. P har 4" skärm och U har 3,5", i övrigt är de utseendemässigt ganska lika. Invändigt skiljer sig hårdvaran lite. Har inte några priser på dem ännu men jag tror inte du är helt fel ute med din gissning!

@Terrax: Kul att höra! Låter som att vi är överens

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Sony Xperia Support
Skrivet av zelxi:

Funderar också på en Xperia S, men ungefär när väntas de dyka upp i affärerna? Vill gärna klämma på en innan man drar iväg en beställning.

Inom ett par veckor ska den dyka upp hos de flesta återförsäljarna.

/Samuel
Sony Mobile

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem

Tackar, ifall någon undrar bör de dyka upp i butikerna nästa vecka på tisdag som tidigast, så man kan gå o klämma och testa.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Fick en Sony Xperia S idag (JÄVLIGT nice lur) så om TS vill så kan jag slänga upp lite bilder tagna med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zandr:

Fick en Sony Xperia S idag (JÄVLIGT nice lur) så om TS vill så kan jag slänga upp lite bilder tagna med den.

Några frågor, hur fungerar filöverföring på den, är det drag & drop eller krävs mjukvara. Snabbheten i OS:et, hur är den?

Permalänk
Medlem

Jag plugga bara in den i datorn tog några sec för windows och fixa drivrutinerna sedan ploppade det upp Xperia S inkopplad och det blev som om man pluggar i en extern HDD. Sen är det bara drag and drop som du vill.

Är så på alla android Telefoner, men låter det va osagt

Dock frågade faktiskt telefonen mig om jag vill installera PC Companion (som är sony's syncprogram) Vilket är en nice feature att den berättar för kunden vad den ska ladda ner. Och riktigt nice var att när jag tryckte JA på telefonen så låg installationsfilen för
pc companion i telefonens minne så den startade på datorn och installerade automatiskt. Den hämtar resten av filerna från internet. dvs det tar inte upp massa plats från telefonens minne förutom startfilen.

Skönt för mig som är säljare eftersom vi får väldigt mycket frågor om problem som brukar lösa sig med uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zandr:

Jag plugga bara in den i datorn tog några sec för windows och fixa drivrutinerna sedan ploppade det upp Xperia S inkopplad och det blev som om man pluggar i en extern HDD. Sen är det bara drag and drop som du vill.

Är så på alla android Telefoner, men låter det va osagt

Dock frågade faktiskt telefonen mig om jag vill installera PC Companion (som är sony's syncprogram) Vilket är en nice feature att den berättar för kunden vad den ska ladda ner. Och riktigt nice var att när jag tryckte JA på telefonen så låg installationsfilen för
pc companion i telefonens minne så den startade på datorn och installerade automatiskt. Den hämtar resten av filerna från internet. dvs det tar inte upp massa plats från telefonens minne förutom startfilen.

Skönt för mig som är säljare eftersom vi får väldigt mycket frågor om problem som brukar lösa sig med uppdateringar

Tack för snabbt svar, får nog bli så att man köper en när de släpps. Ser onekligen bra ut!

Permalänk
Medlem

Oj glömde svara på snabbheten ,

Jag tycker det flyter på bra och jag är kräsen, men med sonys standard widgets som ligger på startskärmarna kan man känna VÄLDIGT lite lagg ibland om man som jag flippar fram och tillbaka för att verkligen få den och lagga Men väl inne i menyer/spel/inställningar finns det inget lagg. Så jag tycker den får 9.5/10 där.

Men tanken är ju att telefonen kommer vara optimal när den får 4.0 ice cream sandwich och den uppdateringen är gratis och kommer under Q2. Den levereras med 2.3.7.

Permalänk

Beställde en efter att jag läst lite om den. Ser ju ut att bli en fantastisk telefon! Blir nog en enorm skillnad mot för min trasiga Htc desire som nu även blivit fuktskadad och lever ett eget liv.

Vågar man hoppas på att xperia s klarar sig bra i kyla?