Sidan 3 av 7 12 3 456 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-03-03, 16:00   #61

Son of Qwerty

Medlem

Son of Qwertys avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Lg kan iallafall göra attraktiv desgin från skillnad till Samsung. Min åsikt.
Det är inte bara LG som slänger in det senaste utan de flesta tillverkana gör så.
SGS2 en helt ok mobil idag men alldeles för tråkig desgin och lågupplöst skärm gör den inte intressant.
Tycker att TouchWiz är skitfult och jag gillar inte Samsungs designspråk men jag tycker att Samsung håller sig lagom långt fram medan LG gör allt för att vara först. Bara att titta på Optimus 2X: Första mobilen med dual core vilket gav den extrema resultat i benchmarks men har aldrig sett någon som är nöjd med den just för att de stressade fram den för att vara först med dual core.

I en undersökning på Swedroid.se (http://www.swedroid.se/kan-du-tanka-...-undersokning/) svarar 75% att de inte kan tänka sig köpa en LG-telefon.

Det jag försöker säga är att Sony antagligen skulle tjäna på att ligga lite längre fram även om de självklart inte ska lägga sig så långt fram att mjukvaran blir lidande.
2012-03-03, 16:43   #62

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Son of Qwerty Visa inlägg
Tycker att TouchWiz är skitfult och jag gillar inte Samsungs designspråk men jag tycker att Samsung håller sig lagom långt fram medan LG gör allt för att vara först. Bara att titta på Optimus 2X: Första mobilen med dual core vilket gav den extrema resultat i benchmarks men har aldrig sett någon som är nöjd med den just för att de stressade fram den för att vara först med dual core.

I en undersökning på Swedroid.se (http://www.swedroid.se/kan-du-tanka-...-undersokning/) svarar 75% att de inte kan tänka sig köpa en LG-telefon.

Det jag försöker säga är att Sony antagligen skulle tjäna på att ligga lite längre fram även om de självklart inte ska lägga sig så långt fram att mjukvaran blir lidande.

Jo, jag har varit med i många disskutioner där.
Vissa gillar att hata och personligen tycker jag LG får överdrivet med smutskastning utan substans.
Kolla bara på utländska forum etc, inte samma mängd smutkastning för Optimus 2X som lilla swedroid.

Optimus 4X HD, LG verkar ha jobbat med mjukvaran bland annat, ser rikigt bra ut. Ta en titt på youtube

Inte omöjligt att det blir en Samsung SGS3 för mig om de har ändrat designen och har minst 720p upplösning etc.
RobCar är inte uppkopplad
2012-03-03, 20:01   #63

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RobCar Visa inlägg
Det är inte någon avgörande för köp för de flesta skulle jag tro. SoC presterar rätt lika prestandad mässigt. I praktiken lär man knappt märka något.

Som sagt:
Designen
Skärmens upplösning
Kameran

Är väl de stora grejerna som är bättre på Xperia S, visst utseende är en smakfråga men Xperia S har verkligen något extra.
Nej, Soc presterar inte likvärdigt prestandamässigt. Det är ett faktum, sen om det märks eller ej kan man dividera hur mkt som helst men prestandan ä qualcomm S3 är inte mkt att hurra för. Det är samma arkitektur som S1/2, dvs. samma arkitektur som i Nexus One/Desire.

Design och annat är en fråga om smak och tycke, det finns inga rätt och fel. Smaksak.

Menar inte att Xperia S är en skit lur, men det är ett faktum att hårdvaran är inne på sista versen(samma som i HTC sensation tex.) och för dom pengarna kan man få nåt annat som enligt mig är bättre.
thereal_twisted är uppkopplad nu Folding
2012-03-03, 22:05   #64

RobCar

Medlem

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Visa inlägg
Nej, Soc presterar inte likvärdigt prestandamässigt. Det är ett faktum, sen om det märks eller ej kan man dividera hur mkt som helst men prestandan ä qualcomm S3 är inte mkt att hurra för. Det är samma arkitektur som S1/2, dvs. samma arkitektur som i Nexus One/Desire.

Design och annat är en fråga om smak och tycke, det finns inga rätt och fel. Smaksak.

Menar inte att Xperia S är en skit lur, men det är ett faktum att hårdvaran är inne på sista versen(samma som i HTC sensation tex.) och för dom pengarna kan man få nåt annat som enligt mig är bättre.
Som du mycket väl vet så presterar Nexus one och desire så dåliga att de inte är jämför bara mot Adreno 220.
Du räknar inte in minskad tillverkningteknik, fler kärnor och betydligt bätter GPU? Konstigt.

Det är skillnad i praktiken än att gloo sig blint på benchmarks, Mali-400MP på SGS2 kommer alltid ha högra FPS eftersom den har så sunken upplösning bland annat mot Xperia S.

Om GPU:n är jätte viktig för köparen så är det nog bättre att vänta på SGS3 som kommer förmodligen vara kungen med deras nya SoC

Edit: artikeln som texten var tagen ifrån verkar vara fel så tog bort det.

Senast redigerad av RobCar 2012-03-03 klockan 22:53.
RobCar är inte uppkopplad
2012-03-05, 12:35   #65

Epyon

Medlem

Epyons avatar

Plats: Skaulo & Linköping

Registrerad: okt 2003

review från verge
Epyon är inte uppkopplad
2012-03-06, 03:11   #66

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Har sony låst bootloader eller ej???
2012-03-06, 15:44   #67

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
Har sony låst bootloader eller ej???
Du kan läsa mer här: http://unlockbootloader.sonymobile.com/ . Vad jag hört ska bootloadern i Xperia S gå att låsa upp.

/Samuel
Sony Mobile
Samuel-SonyXS är inte uppkopplad
2012-03-06, 16:33   #68

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Samuel-SonyXS Visa inlägg
Du kan läsa mer här: http://unlockbootloader.sonymobile.com/ . Vad jag hört ska bootloadern i Xperia S gå att låsa upp.

/Samuel
Sony Mobile
Ok, så.. Med största sannolikhet om operatören tillåter? Finns det någon svensk operatör som satt käppar i hjulen tidigare?
Har en sgs2 o kommer inte byta men det är ändå intressant.
2012-03-06, 16:43   #69

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Boss302 Visa inlägg
Ok, så.. Med största sannolikhet om operatören tillåter? Finns det någon svensk operatör som satt käppar i hjulen tidigare?
Har en sgs2 o kommer inte byta men det är ändå intressant.
Precis. Har tyvärr lite dålig koll på det. Men jag kan tänka mig att telefonerna som är operatörslåsta/anpassade kan bli svårare att låsa upp. Ska kolla lite vidare och se om jag hittar något!

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-06, 23:15   #70

club01

Medlem

club01s avatar

Plats: Gävle

Registrerad: nov 2002

Är sjukt sugen på denna lur själv. Sitter just nu på en sg2 och funderar på om jag kommer bli nöjd med sonyn. Vill främst ha den för skärmen som ser sjukt mycket bättre ut samt kameran. Är dock lite rädd att jag kommer bli besviken och eventuellt tycka telefonen är slö i menyer/spel. Sg2 är ju som bekant helt underbar när det kommer till allt som har med snabbhet att göra och man har liksom vant sig vid en viss standard. Vore ju fruktansvärt om man gick tillbaka i utvecklingen tekniknörd som man är :-P

Skickades från m.sweclockers.com
2012-03-08, 09:36   #71

s73N1s

Medlem

s73N1ss avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: mar 2011

Ifall man köper den ifrån cdon så fick man ju den 500kr billigare, men läste nått om att den var bunden till 3... stämmer detta?
Jag har just nu en mobil med telia kontantkort, kommer det att fungera eller hur är det egentligen?
För jag vill ha samma nummer, och fria sms/surf som jag har köpt till.
s73N1s är inte uppkopplad
2012-03-08, 10:20   #72

roggan83

Medlem

Plats: Alvesta

Registrerad: jul 2009

Hej! Är lite sugen på en av Sonys antingen U , P eller S. känner väl att S kanske är i största laget för min del o därför sugen på U men kollar man lite på specsen så skiljer inte mer än skärmen på de tre telefonerna o storleken givetvis dock så har U 512mb ram?! medans P och S har 1gbram, ngn som har en kvalificerad gissning på vad de extra eller mindre 512mb ram kan ha för effekt på användandet i telefonen? Har ingen koll på det men skulle vilja ha U pga storleken men vill inte dra ner på prestandan alltför mycket o funderar därför på P om ram:et kan ha inverkan på tex slöhet osv i navigering på telefonen. Tacksam för svar! Mvh Roger
:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::
roggan83 är inte uppkopplad
2012-03-09, 16:22   #73

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av club01 Visa inlägg
Är sjukt sugen på denna lur själv. Sitter just nu på en sg2 och funderar på om jag kommer bli nöjd med sonyn. Vill främst ha den för skärmen som ser sjukt mycket bättre ut samt kameran. Är dock lite rädd att jag kommer bli besviken och eventuellt tycka telefonen är slö i menyer/spel. Sg2 är ju som bekant helt underbar när det kommer till allt som har med snabbhet att göra och man har liksom vant sig vid en viss standard. Vore ju fruktansvärt om man gick tillbaka i utvecklingen tekniknörd som man är :-P

Skickades från m.sweclockers.com

Har svårt att tro att du kommer tycka den är slö

Enklast är nog om du besöker någon butik kikar på telefonen så kan du bilda dig en egen uppfattning.

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-09, 16:24   #74

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av s73N1s Visa inlägg
Ifall man köper den ifrån cdon så fick man ju den 500kr billigare, men läste nått om att den var bunden till 3... stämmer detta?
Jag har just nu en mobil med telia kontantkort, kommer det att fungera eller hur är det egentligen?
För jag vill ha samma nummer, och fria sms/surf som jag har köpt till.
Enklast är nog om du tar detta med CDON. Jag vet inte

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-09, 16:33   #75

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av roggan83 Visa inlägg
Hej! Är lite sugen på en av Sonys antingen U , P eller S. känner väl att S kanske är i största laget för min del o därför sugen på U men kollar man lite på specsen så skiljer inte mer än skärmen på de tre telefonerna o storleken givetvis dock så har U 512mb ram?! medans P och S har 1gbram, ngn som har en kvalificerad gissning på vad de extra eller mindre 512mb ram kan ha för effekt på användandet i telefonen? Har ingen koll på det men skulle vilja ha U pga storleken men vill inte dra ner på prestandan alltför mycket o funderar därför på P om ram:et kan ha inverkan på tex slöhet osv i navigering på telefonen. Tacksam för svar! Mvh Roger
Den ska absolut inte vara slö på något sätt. U är en mindre och billigare telefon och har således lite mindre ram. Den har också som du säger mindre skärm med lite lägre upplösning, så det krävs inte lika mycket ram för att den ska flyta på bra. Enklast är nog om du när den lanserats går till en butik och kikar, så kan du själv jämföra

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-13, 23:56   #76

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Plats: hemma (i Stockholm)

Registrerad: jan 2010

Funderar på denna, gillar sony och gillar telefonen - dock är den väldigt stor och plastig?
Xperia P och U verkar mer intressanta, men orkar inte vänta för länge och är inne på Tele2's erbjudande.

När kommer de modellerna komma till svenska butiker? 3 har ju sitt erbjudande i drygt en månad till, vet inte riktigt hur bra dem är på teckning osv men fler modeller kanske glider in som man kan välja på från Sony?

Senast redigerad av chainzaw 2012-03-14 klockan 00:02.
chainzaw är inte uppkopplad
2012-03-14, 14:11   #77

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chainzaw Visa inlägg
Funderar på denna, gillar sony och gillar telefonen - dock är den väldigt stor och plastig?
Xperia P och U verkar mer intressanta, men orkar inte vänta för länge och är inne på Tele2's erbjudande.

När kommer de modellerna komma till svenska butiker? 3 har ju sitt erbjudande i drygt en månad till, vet inte riktigt hur bra dem är på teckning osv men fler modeller kanske glider in som man kan välja på från Sony?

Stor? Beror på vad man jämför med . Plastig? Byggd av plast men inte någon plastig känsla. Swedroid la idag upp ett test av S'en och det verkar som de är överens med mig gällande "plastigheten". Gå till en butik och be att få känna och klämma lite på S så kan du bilda dig en egen uppfattning, tror det är bäst.

Xperia P och U planeras att lanseras tidigt under andra kvartalet. Har tyvärr inget närmare datum!

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-14, 16:08   #78

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Plats: hemma (i Stockholm)

Registrerad: jan 2010

Citat:
Stor? Beror på vad man jämför med . Plastig? Byggd av plast men inte någon plastig känsla. Swedroid la idag upp ett test av S'en och det verkar som de är överens med mig gällande "plastigheten". Gå till en butik och be att få känna och klämma lite på S så kan du bilda dig en egen uppfattning, tror det är bäst.

Xperia P och U planeras att lanseras tidigt under andra kvartalet. Har tyvärr inget närmare datum!

/Samuel
Sony Mobile
Ska ha den i byxfickan mycket, och den ska ju vara bra i handen också . Ska kolla på den imorgon, annars är ju P och U modellerna inte långt ifrån
chainzaw är inte uppkopplad
2012-03-14, 17:25   #79

manturr

Medlem

manturrs avatar

Plats: Sverige

Har mobilen i handen nu, men den åker in i väggen snart. Hur fan ska jag få skiten att förstå att det är rätt lösenord till mitt gmail konto?
2012-03-14, 17:26   #80

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av manturr Visa inlägg
Har mobilen i handen nu, men den åker in i väggen snart. Hur fan ska jag få skiten att förstå att det är rätt lösenord till mitt gmail konto?
Det är inte så att du skrivit in användarnamn@gmail.com istället för enbart användarnamnet?

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-14, 17:31   #81

manturr

Medlem

manturrs avatar

Citat:
Det är inte så att du skrivit in användarnamn@gmail.com istället för enbart användarnamnet?

/Samuel
Sony Mobile
Har försökt båda, skriver jag enbart användarnamn så lägger den till "@gmail.com" automatiskt.
2012-03-14, 17:36   #82

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Har försökt båda, skriver jag enbart användarnamn så lägger den till "@gmail.com" automatiskt.
Låter märkligt värre faktiskt. Du har inte aktiverat tvåstegsverifiering på ditt gmailkonto? I så fall kan du behöva verifiera en extra gång. Mer info här: http://support.google.com/accounts/b...9588&ctx=topic

Om du tidigare har aktiverat, men avaktiverat, kan du behöva slå det av/på en gång igen. Vet inte varför, men det har löst liknande problem tidigare.

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-14, 17:45   #83

manturr

Medlem

manturrs avatar

Citat:
Låter märkligt värre faktiskt. Du har inte aktiverat tvåstegsverifiering på ditt gmailkonto? I så fall kan du behöva verifiera en extra gång. Mer info här: http://support.google.com/accounts/b...9588&ctx=topic

Om du tidigare har aktiverat, men avaktiverat, kan du behöva slå det av/på en gång igen. Vet inte varför, men det har löst liknande problem tidigare.

/Samuel
Sony Mobile
Tack Samuel. Hade 2stegsskiten aktiverad på gmail. Blodtrycket sjunker äntligen till normalare nivåer. Tusen tack! Allt funkar nu.
2012-03-14, 17:47   #84

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Tack Samuel. Hade 2stegsskiten aktiverad på gmail. Blodtrycket sjunker äntligen till normalare nivåer. Tusen tack! Allt funkar nu.
Skönt att höra! Hojta till igen om det är något annat du undrar över

/Samuel
Sony Mobile
2012-03-14, 21:20   #85

Goransson10

Medlem

Plats: Södra Norrland

Registrerad: sep 2010

Vilken skärm! Dock så gillar jag inte fördröjningen på bakåt home och settings knapparna, man trycker och så tar det ca 2 sek innan det händer något. Har hänt flera gånger att jag backar allt för långt bak. Ska kolla om det går att ändra men även om det inte går så har ni lyckats med den här mobilen! Får be att gratulera till en fantastisk mobil.

Kan även jag intyga att den inte alls känns plastig! Härligt att jag också kan använda den utan sim kort! (Väntar på att få hem micro-sim) Gick inte på min HTC desire. Jag kan göra allt förutom att ringa och smsa och eftersom jag är hemma så använder jag wi-fi.
Nu är det bara att vänta på ICS!

Steam: william_goransson Origin: SwedenSaysHi
Goransson10 är inte uppkopplad
2012-03-14, 21:38   #86

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

swedroid recension.
"Sony Xperia S är lämplig för dig som:
* Vill ha en androidtelefon med en skärm av absolut toppklass
* Vill ha androidmarknadens just nu bästa kamera
* Vill ha finfin prestanda såväl vad gäller spel, webbläsare och appkörning
* Vill ha en bra videospelare med rikligt format-/codecstöd
* Lägger stor vikt vid en modern och unik design

Sony Xperia S är inte lämplig för dig som:
* Frustreras av missade knapptryckningar (ej skärmtryckningar)
* Absolut måste ha det allra senaste i hårdvaruväg (quad core)
* Ställer extremt höga krav på material-/kvalitetskänsla samt passform
* Kräver en batteritid långt utöver det vanliga"

http://www.swedroid.se/sony-xperia-s-recension/
Den ser ut att kunna bli helt okej.
2012-03-14, 23:13   #87

Goransson10

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Sony Xperia S är inte lämplig för dig som:
* Frustreras av missade knapptryckningar (ej skärmtryckningar)
Agreed, missar hela tiden "knapparna". Men om några veckor så bör jag ju ha vänjt mig. Skulle dock vart bättre med knappar tycker jag

2012-03-14, 23:28   #88

Goransson10

Medlem

Det står i specsen att det ska vara 1gb ram, men när jag kollar upp det på min mobil så står det att 164 mb används och att det är 414 mb ledigt av ramet. Antingen är jag skit kass på matte, eller så är det inte 1 gb ram på min mobil

Samuel kan du vara snäll och kolla upp om det ska vara såhär?

2012-03-15, 00:25   #89

Azpol

Medlem

Azpols avatar

Plats: Philadelphia

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Goransson10 Visa inlägg
Det står i specsen att det ska vara 1gb ram, men när jag kollar upp det på min mobil så står det att 164 mb används och att det är 414 mb ledigt av ramet. Antingen är jag skit kass på matte, eller så är det inte 1 gb ram på min mobil

Om jag inte har helt fel så ser man inte allt ram utan det som är kvar efter OS har tagit upp sin del.
Stationär MSI Z77A-S03 inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 8GB Kingston Beast series | Asus GTX 660Ti 1150/1280/7100 PL:123% | Samsung SSD 840-Series 120GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite | Tyvärr kvar i Sverige innan jag kan få hit den på ett smidigt sätt...
Laptop Sketen HP mini Mobil Sony Xperia Z | LG Lucid
Azpol är inte uppkopplad
2012-03-15, 09:06   #90

Samuel-SonyXS

Sony Xperia Support

Samuel-SonyXSs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Goransson10 Visa inlägg

Som någon skrev här ovan så stämmer det. Xperia S har 1gb ram, men en del av det minnet är dedikerat åt OS'et (Android). 164mb är alltså det dina appar du använder just nu använder, och 414 har du kvar att använda. Det är med andra ord helt normalt i din telefon. Min S använder just nu 294mb och jag har ungefär 300mb kvar.

/Samuel
Sony Mobile
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb