Irriterande plastljud på Nokia Lumia 800

Permalänk
Medlem

Irriterande plastljud på Nokia Lumia 800

Hej,

Har ett extremt irriterande problem på min Nokia Lumia 800.

Ljudet låter som mest ovanför "powerknappen" men låter även på hela högersida och toppen av mobilen.

Det känns även som att den är mer solid på vänstersida jämfört med höger. Plasten verkar vara mer ansluten till skärmen på vänstra, då man kan t.o.m. "trycka in" plasten litegrann på högersida.

Känns väldigt tråkigt då jag haft den under såpass kort tid och nu måste man även betala för denna mobil under 24 månaders tid. Finns det möjlighet att byta ut den/få den fixad? Känns som ett måndagsexemplar... och jag har som sagt bara haft den i tre veckor och detta problem var med från början i princip.

Permalänk
Medlem

Testa med att få den fixad eller utbytt? Min har inga sådana missljud, enda jag stör mig på är knapparna på sidan som inte känns lika solida som telefonen i sig.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Testa med att få den fixad eller utbytt? Min har inga sådana missljud, enda jag stör mig på är knapparna på sidan som inte känns lika solida som telefonen i sig.

Ska testa att byta ut den. Stör mig på detta oerhört mycket. Känns inte gediget alls.

Hoppas bara på att de inte skickar in telefonen till Nokia Care för inspektion för det brukar dröja ett bra tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle nog varit smartare att gått in med den direkt, om du märkte att det var så från början, för när du ska reklamera någonting så ska du egentligen lämna in den så fort felet visar sig, annars kan det räknas som att du accepterat felet, som i detta fallet är lite av ett skönhetsfel, så bäst vore nog om du låtsas att det just uppkommit.

Bör inte vara några större problem att få det fixat, eller ja, troligen får du en ny telefon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Ska testa att byta ut den. Stör mig på detta oerhört mycket. Känns inte gediget alls.

Hoppas bara på att de inte skickar in telefonen till Nokia Care för inspektion för det brukar dröja ett bra tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det förstår jag, hade även jag gjort och varit väldigt missnöjd.
Dock så av vad jag läst runt om på nätet om returer och reparation så lär det gå till Nokia Care. :/

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Long story short (men blir förmodligen lång ändå):

  • Jag lämnade in mobiltelefonen på service (försäljaren sa att det tar upp till två veckor innan jag får den tillbaka)

  • Fick svar att det inte på garantin efter jag väntat omkring en vecka

  • Accepterade kostnadsförslaget jag fick för det var billigare än förväntat att laga telefonen (försäljaren sa detta tydligt)

  • Väntade omkring tre veckor till innan jag gick till butiken igen eftersom de inte hört av sig angående mobiltelefonen

  • Försäljaren kollade alla uppgifter och allt var som det skulle från min sida

  • Försäljaren sa att de ringer servicen och kontaktar mig efter det, men de hörde inte av sig på veckor

  • Fick ta eget initiativ igen, då sa försäljaren att reparationen var pausad och att de skulle ringa och kolla varför och höra av sig (de kontaktade mig aldrig)

  • Gick till butiken igen efter någon vecka, försäljaren sa då att jag måste kontakta servicen själv då butiken inte har något med det att göra

  • Ringde servicen någon dag efter, visade sig att försäljaren sagt fel, kostnadsförslaget var endast för en undersökning och reparationen kostar oerhört mycket mer

  • Gick till butiken och berättade allt, försäljaren skulle kolla med servicen igen och höra av sig

  • Kontaktade mig någon vecka försent med besked att jag kan få tillbaka mobilen ickereparerad eller ringa kundtjänsten

  • Ringde kundtjänst, berättade vad som hänt, de skulle kontakta servicen och butiken och höra av sig senare på kvällen

  • Fick som svar att jag skulle gå till butiken igen och få en lösning

  • Gick till butiken dagen efter, fick som svar att försäljaren kontaktat chefen och att han inte kan svara när de kontaktar mig

  • Någon vecka senare sa de att de kan stå för undersökningen men reparationskostnaden får jag stå för själv

Notera att detta är den korta versionen.

Annan viktig information:

  • Väntat över två månader på deras skitiga service (samtidigt som jag betalat för abonnemanget jag inte kan använda till fullo)

  • Hade endast haft mobilen tre veckor (se ovan för vad som jag hade för problem)

  • Fel information från försäljare, som sa att det första kostnadsförslaget var för hela reparationen (ska det inte stå för det?)

Vad ska jag göra? Jag är inte nöjd ALLS med deras lösning. Har inte kontaktat dem efter deras lösning då jag vill vara förbered så jag får som jag vill.

Permalänk

ARN?

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Long story short (men blir förmodligen lång ändå):

  • Jag lämnade in mobiltelefonen på service (försäljaren sa att det tar upp till två veckor innan jag får den tillbaka)

  • Fick svar att det inte på garantin efter jag väntat omkring en vecka

  • Accepterade kostnadsförslaget jag fick för det var billigare än förväntat att laga telefonen (försäljaren sa detta tydligt)

  • Väntade omkring tre veckor till innan jag gick till butiken igen eftersom de inte hört av sig angående mobiltelefonen

  • Försäljaren kollade alla uppgifter och allt var som det skulle från min sida

  • Försäljaren sa att de ringer servicen och kontaktar mig efter det, men de hörde inte av sig på veckor

  • Fick ta eget initiativ igen, då sa försäljaren att reparationen var pausad och att de skulle ringa och kolla varför och höra av sig (de kontaktade mig aldrig)

  • Gick till butiken igen efter någon vecka, försäljaren sa då att jag måste kontakta servicen själv då butiken inte har något med det att göra

  • Ringde servicen någon dag efter, visade sig att försäljaren sagt fel, kostnadsförslaget var endast för en undersökning och reparationen kostar oerhört mycket mer

  • Gick till butiken och berättade allt, försäljaren skulle kolla med servicen igen och höra av sig

  • Kontaktade mig någon vecka försent med besked att jag kan få tillbaka mobilen ickereparerad eller ringa kundtjänsten

  • Ringde kundtjänst, berättade vad som hänt, de skulle kontakta servicen och butiken och höra av sig senare på kvällen

  • Fick som svar att jag skulle gå till butiken igen och få en lösning

  • Gick till butiken dagen efter, fick som svar att försäljaren kontaktat chefen och att han inte kan svara när de kontaktar mig

  • Någon vecka senare sa de att de kan stå för undersökningen men reparationskostnaden får jag stå för själv

Notera att detta är den korta versionen.

Annan viktig information:

  • Väntat över två månader på deras skitiga service (samtidigt som jag betalat för abonnemanget jag inte kan använda till fullo)

  • Hade endast haft mobilen tre veckor (se ovan för vad som jag hade för problem)

  • Fel information från försäljare, som sa att det första kostnadsförslaget var för hela reparationen (ska det inte stå för det?)

Vad ska jag göra? Jag är inte nöjd ALLS med deras lösning. Har inte kontaktat dem efter deras lösning då jag vill vara förbered så jag får som jag vill.

För man fråga vilken butik det rör sig om?

(så man slipper att gå dit).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiddeflum:

Jag gissar väl på att det är sista utvägen. Något jag bör tänka på om jag vill reklamera? Samt, finns det andra alternativ?

Skrivet av mrvision:

För man fråga vilken butik det rör sig om?

(så man slipper att gå dit).

Säger gärna det efter själva ärendet är "avslutat" här i tråden.

Permalänk
Medlem

Som sagt, ARN..Tro fan det ska gå på garantin..

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Som ovanstående här säger, ARN. Bara absurt om det inte går på garantin!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Gäller att vara på och få allt skriftligt. Blir jobbigt att bevisa annars, ord mot ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Back, win och search knapparna på min 710 låter ibland lite som om det ligger typ salt eller något under som krossas. Riktigt störigt men inget jag orkar krabba med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Back, win och search knapparna på min 710 låter ibland lite som om det ligger typ salt eller något under som krossas. Riktigt störigt men inget jag orkar krabba med.

Var det salt i telefonen från fabrik?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Gäller att vara på och få allt skriftligt. Blir jobbigt att bevisa annars, ord mot ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre att gå till butiken med allt på papper eller skicka ett email till operatörens kundtjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Jag gissar väl på att det är sista utvägen. Något jag bör tänka på om jag vill reklamera? Samt, finns det andra alternativ?

Säger gärna det efter själva ärendet är "avslutat" här i tråden.

Man blir ju rädd när man läser detta. Bra att du tänker berätta "vem" det är.

Permalänk
Medlem

En kommentar på din youtube film säger att han har fått sin N9 fixad på garantin för samma fel.
Har du haft kontakt med Nokia Care eller med annan service företag? (Annovo?)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Testa med att få den fixad eller utbytt? Min har inga sådana missljud, enda jag stör mig på är knapparna på sidan som inte känns lika solida som telefonen i sig.

Håller helt med dig. Förstår inte varför folk förutom sony ericsson fortfarande använder låtsaskromad plast. Lite aluminium så hade kvalitétskänslan höjst extremt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

En kommentar på din youtube film säger att han har fått sin N9 fixad på garantin för samma fel.
Har du haft kontakt med Nokia Care eller med annan service företag? (Annovo?)

Ja. Har varit i kontakt med både Anovo och Nokia Care, dock var inte Nokia Care bundet till mitt ärende.

Anovo sa att det var pga. droppskada och därför går det inte på garantin. De bifogade en bild med en liten skråma som hade uppstått efter 'plastljudsproblemet'.

Jag har bilder och videoklipp med 'plastljudsproblemet' innan denna skråma hade dykt upp för att bevisa detta, som även inkluderar min startskärm med datum och vad jag använder för bakgrundsbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var det salt i telefonen från fabrik?

Va? nej jag ville bara illustrera ljudet. Fast vid närmare eftertanke är det kanske mer knakande.