Galaxy Note, Nexus eller annan? Nyteckning!

Permalänk

Galaxy Note, Nexus eller annan? Nyteckning!

Ska slå till på Tre's nya kampanj där man får välja nästan vilken mobil som helst + 3Total för 349kr/mån.

Är egentligen Android-geek men ska plugga applikationsutveckling på Malmö högskola till hösten och jag har redan en 7" Android-platta, så man kanske skulle ta en iPhone?

Dock gillar jag att "mecka" med custom-roms och sånt och jag hade nyss en Lumia 800 men sålde den pga. WP7. Klarar inte av att vara så låst.

Man kan alltså välja nästan vad man vill, det enda undantaget jag hittade var 32GB iPhone 4s. Ska jag ta en Nexus? Den har ju rätt fin support om man nu ska välja ett 24mån-abonnemang. Dock verkar alla som har en Note väldigt nöjda med den.

Ber om ursäkt om topic verkar luddig. Jag vill iallafall ha era synpunkter, pros&cons och erfarenheter av ovannämnda lurar eller förslag på andra!

Permalänk
Medlem

Om du tycker Wp är låst och Iphone ännu mer låst än vad wp är. Sen är Nexus precis en "dev" telefon för utvecklare att utveckla apps till och passar förmodligen dina krav.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Eftersom att du har en 7'' Android-platta verkar det ju onödigt att köra på Note. Ta Nexusen!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

Jag skulle gå på en HTC One X

Dvs. quadcore, fet kamera, med mera.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Ska slå till på Tre's nya kampanj där man får välja nästan vilken mobil som helst + 3Total för 349kr/mån.

Är egentligen Android-geek men ska plugga applikationsutveckling på Malmö högskola till hösten och jag har redan en 7" Android-platta, så man kanske skulle ta en iPhone?

Dock gillar jag att "mecka" med custom-roms och sånt och jag hade nyss en Lumia 800 men sålde den pga. WP7. Klarar inte av att vara så låst.

Man kan alltså välja nästan vad man vill, det enda undantaget jag hittade var 32GB iPhone 4s. Ska jag ta en Nexus? Den har ju rätt fin support om man nu ska välja ett 24mån-abonnemang. Dock verkar alla som har en Note väldigt nöjda med den.

Ber om ursäkt om topic verkar luddig. Jag vill iallafall ha era synpunkter, pros&cons och erfarenheter av ovannämnda lurar eller förslag på andra!

Jag skulle rekomendera Nexus har den själv och är jävligt nöjd och så skulle jag rekommendera den för det är den mest simplaste med att roota och hålla på och så har CyanogenMod sagt att dom ska göra CyangenMod 9 först till den, kör själv nightly bulid på min

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Kan rekommendera noten:) Bytte upp mig från en 4s och tror aldrig jag kan gå tillbaka till en sån liten skärm.

Permalänk
Medlem

Haft en galaxy nexus nu typ två månader och är faktist lite missnöjd, skärmen visar vita färger som grått, och på låg ljusstyrka är den kornig. Även kvaliteten på skärmglaset verkar dåligt då jag redan har mängder av små repor i den trotts att den bara legat i en ficka med en läderplånbok mer eller mindre.

Kommer mängder av mobiler i början av sommaren med 1080p upplösning och quad core som du kanske bör vänta på. Galaxy Nexus känns redan lite gammal faktist.

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem

Själv äger jag en Galaxy S2 och farsan en Note.
Jag har använt båda flitigt då vi bytt lite då och då.
Av dessa två säger jag lätt S2:an.
Noten känns ALLT för stor för mig personligen. Jävligt häftigt stor skärm, till en början.
Med tiden tröttnar man och att prata i telefon med den känns som att hålla en bärbar dator mot örat.

Permalänk
Medlem

Ta en Nexus då du redan har en surfplatta.
Har själv en Note och den är verkligen perfekt men köpte den för att ersätta laptop, surfplatta och min gamla mobil.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag har haft S2 och äger numera en Note. Skulle dock vänta på SGS3 som verkar släppas när som helst... om man ska tro specarna så verkar det bli en mördarmaskin!

http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2011/12/Sams...

1080p + LTE + 4 cores plus att jag älskar att hela mobilen består av skärmen. dvs. 4,8 tum som troligtvis inte blir större än gamla SGS2.

Är så sugen på en sån men om jag köper den kommer min fru lacka sönder...

Permalänk
Medlem

Galaxy Note <3

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av lucifer579:

Jag skulle gå på en HTC One X

Dvs. quadcore, fet kamera, med mera.

Jupp, skall på ett event nästa vecka och kika på den IRL.

Anledningen till feta utförsäljningar nu är inför nya produktlineup med de telefonerna som presenterades i Barcelona förra veckan.

Top of the line i dag är medioker om några veckor. Personligen siktar jag på HTX One X LTE, om den håller måtten Tegra III <3

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Yup, den går att köpa med erbjudandet via tre.se

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Jupp, skall på ett event nästa vecka och kika på den IRL.

Anledningen till feta utförsäljningar nu är inför nya produktlineup med de telefonerna som presenterades i Barcelona förra veckan.

Top of the line i dag är medioker om några veckor. Personligen siktar jag på HTX One X LTE, om den håller måtten Tegra III <3

Nja. Har ögonen på Xperia S nu också. Dual core på 1,5GHz. Det kommer inte kännas långsamt under det kommande året. Sure, quadcore-lurarna kommer nu men kommer det verkligen gå att känna skillnad?

Skrivet av rhalla:

Ta en Nexus då du redan har en surfplatta.
Har själv en Note och den är verkligen perfekt men köpte den för att ersätta laptop, surfplatta och min gamla mobil.

Jag har ju en 7" tab, men om jag köper Noten så lär den ersätta taben. Allting är så underbart med Noten, skärmen, stödet för alla filmformat och kameran. Den enda nackdelen jag ser är att den fattas NFC...

Det står i princip mellan Galaxy Note och Xperia S. Xperian har sin kamera och NFC samt sjukt hög pixeltäthet, men den fattas det "extrema" som Noten har

Skrivet av heddan:

Jag har haft S2 och äger numera en Note. Skulle dock vänta på SGS3 som verkar släppas när som helst... om man ska tro specarna så verkar det bli en mördarmaskin!

http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2011/12/Sams...

1080p + LTE + 4 cores plus att jag älskar att hela mobilen består av skärmen. dvs. 4,8 tum som troligtvis inte blir större än gamla SGS2.

Är så sugen på en sån men om jag köper den kommer min fru lacka sönder...

Alternativet är att ta en iPhone 4S och lägga den på Tradera och lägga lite i mellan för en GSIII. Men när tror du den släpps? Har du några källor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Nja. Har ögonen på Xperia S nu också. Dual core på 1,5GHz. Det kommer inte kännas långsamt under det kommande året. Sure, quadcore-lurarna kommer nu men kommer det verkligen gå att känna skillnad?

Jag har ju en 7" tab, men om jag köper Noten så lär den ersätta taben. Allting är så underbart med Noten, skärmen, stödet för alla filmformat och kameran. Den enda nackdelen jag ser är att den fattas NFC...

Det står i princip mellan Galaxy Note och Xperia S. Xperian har sin kamera och NFC samt sjukt hög pixeltäthet, men den fattas det "extrema" som Noten har

Alternativet är att ta en iPhone 4S och lägga den på Tradera och lägga lite i mellan för en GSIII. Men när tror du den släpps? Har du några källor?

Vet inte om man kan kalla det för källa men det har börjat trilla in kvalificerade gissningar nu iaf.
http://samsunggalaxys3.se/nya-uppgifter-galaxy-s3-lanseras-i-...

Tror dock att den källan borde stämma eftersom det känns logiskt att lansera deras nya flaggskepp nu då HTC samt Sony mfl. släpper sina.

Edit: Bör också tilläggas att ZDNet också nämnt detta. Då samsung som en av huvudsponsorerna till OS i London vill lansera mobilen i samband med detta event.

Permalänk

Blev en Note

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Blev en Note

Lite gammal tråd men måste bara veta vad du tycker?
Går själv i samma funderingar, dock lite tveksam till om hur den fungerar att hantera med en hand?
Lär man sig?

Verkar awesome speceillt batteritiden! hur upplever du den?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Lite gammal tråd men måste bara veta vad du tycker?
Går själv i samma funderingar, dock lite tveksam till om hur den fungerar att hantera med en hand?
Lär man sig?

Verkar awesome speceillt batteritiden! hur upplever du den?

Jag är nöjd! Den känns lite plastig men det gör ju alla Samsungs mobiler. Dessutom tål den lite mer då, så det är värt det

Det går att hantera den med en hand, jag skriver sms med en hand ibland
n oftast när du ska skiva q eller a eller shift får du skriva det med
fingret underifrån eller flytta mobilen i handen. Oftast skriver man dock med båda händerna och då är det den bästa mobil jag skrivit på, eftersom du har så stora knappar.

En sak jag stör mig lite på är att DPIn är inställd på 340 i stock, vilket är på tok för högt. Jag tror jag kör 240 atm, vilket är perfekt, men nu bråkar Market såklart...

Sjukt bra kamera och bra ljud vid filminspelning! Testade Photoshop Touch med pennan för en stund sedan och det är en fröjd. Riktigt coolt!

Batteritiden är sådär hittills, men då är jag van vid Galaxy Tab som har ett batteri på 4000mah. Dessutom är det kanske inte i sin optimala form ännu. Hur som helst klarar den en dag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Jag är nöjd! Den känns lite plastig men det gör ju alla Samsungs mobiler. Dessutom tål den lite mer då, så det är värt det

Det går att hantera den med en hand, jag skriver sms med en hand ibland
n oftast när du ska skiva q eller a eller shift får du skriva det med
fingret underifrån eller flytta mobilen i handen. Oftast skriver man dock med båda händerna och då är det den bästa mobil jag skrivit på, eftersom du har så stora knappar.

En sak jag stör mig lite på är att DPIn är inställd på 340 i stock, vilket är på tok för högt. Jag tror jag kör 240 atm, vilket är perfekt, men nu bråkar Market såklart...

Sjukt bra kamera och bra ljud vid filminspelning! Testade Photoshop Touch med pennan för en stund sedan och det är en fröjd. Riktigt coolt!

Batteritiden är sådär hittills, men då är jag van vid Galaxy Tab som har ett batteri på 4000mah. Dessutom är det kanske inte i sin optimala form ännu. Hur som helst klarar den en dag!

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, hm just batteritiden är för mig essentiell

Fick fram detta lilla test där noten presterar extremt kasst när man surfar:
batteri test iphone
batteri test galaxy note

Kanske får bli en iphone 4s tillslut, såg dessutom att man kunde synka med google mail.

Visa signatur
Permalänk

Note..

Vill du ha en bra note så skaffa det från Phonehouse, tar max 48h att få den i handen.
Från 3 tar det bara 5 veckor och en massa skit apps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Note..

Vill du ha en bra note så skaffa det från Phonehouse, tar max 48h att få den i handen.
Från 3 tar det bara 5 veckor och en massa skit apps.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag åkte direkt till Phonehouse och skaffade den, fick den i handen på plats

Permalänk

Har en note, skärmen är fantastisk och även prestandan. Men knapp-placeringarna och touchknapparna är in min mening katastrof. Så det kan vara värt att fundera över. Sen har samsung en uppsjö av skitprogram installerade på telefonen vid ankomst, inte heller så kul tycker jag.
Men kan du leva med dessa bekymmer så är note nice! kan inte se en annan telefon utan att skratta lite över hur små skärmarna är. Man tänker inte längre på att note är stor efter några dagar.

Permalänk
Inaktiv

Om du ska ha en ny telefon, så är det HTC One X som gäller.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag åkte direkt till Phonehouse och skaffade den, fick den i handen på plats

Då hade du tur att dom hade det hemma

Jag var in runt 14 något men dom hade inga hemma, så dagen efter ringer killen att mobilen kom hem med posten vid 10.
Det var helt okej, blev en vit.. Har för mycket svart redan, men sen köpte jag orange/rosa hårdskal till baksidan från kjell&co

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB