Verktyg Visningsval
2012-03-25, 23:35   #1

DuB-Step

Medlem

DuB-Steps avatar

Registrerad: dec 2010

Iphone 4S Råd?

Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me
DuB-Step är inte uppkopplad
2012-03-26, 00:51   #2

Oldskool

Medlem

Oldskools avatar

Plats: Botkyrka

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kimpan100 Visa inlägg
Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me
Det priset låter som stöldgods. Checka att den inte är spärrad.

Skickades från m.sweclockers.com
"Sverigedemokraternas asylpolitik har sin utgångspunkt i den grundläggande insikten om att vi i Sverige är viktigare än personer som födda i andra länder. Vi vet om att Sverige behöver invandring annars minskar befolkningen men vi ljuger med statistik och överdriver hela tiden. Vi måste därför slå på dem som är svagast i samhället och göra Sverige till ett ruttet och hjärtlöst samhälle.”Sanningen
Oldskool är inte uppkopplad
2012-03-26, 00:52   #3

screamin-daemon

Moderator

screamin-daemons avatar

Registrerad: jan 2005

Citat:
Har ingen erfarenhet av jailbreak, men 1200??? Finns det kvitto?????
2012-03-26, 01:02   #4

Sampabowie

Medlem

Sampabowies avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: apr 2010

Citat:
Som de tidigare har skrivit. Kolla ordentligt så du inte gör en tabbe och köper stöldgods. Sen har jag för mig att man inte kan jailbreaka 4S än (någon får rätta mig om jag har fel).

/S
Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.
Sampabowie är inte uppkopplad Folding
2012-03-26, 01:04   #5

Herr kanin

Medlem

Plats: Svanskog

Registrerad: jan 2008

Som dom skriver kolla så den inte är stulen, för 1200kr för en 4s är väldigt skumt..
Annars så använd Absinthe jailbreak men funkar bara upp till 5.0.1 så den nya uppdateringen 5.1 funkar inte så kolla version innan du börjar. du hittar jailbreaket på http://greenpois0n.com/
och sen är det bara att följa instruktionerna.

edit: uppe i högra hörnet hittar du det och ja det funkar för har 4s och använder absinthe nu.
Herr kanin är inte uppkopplad
2012-03-26, 01:17   #6

Taft

Medlem

Tafts avatar

Plats: Storuman

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sampabowie Visa inlägg
Som de tidigare har skrivit. Kolla ordentligt så du inte gör en tabbe och köper stöldgods. Sen har jag för mig att man inte kan jailbreaka 4S än (någon får rätta mig om jag har fel).

/S
Beror på iOS den kommer med. 5.0 och 5.0.1 går att Jailbreaka. Men uppdaterar han till den senaste 5.1 så går det inte. Åtminstone inte just nu.

Edit: Ops Herr kanin hann visst före mig
HTPC: E350M1 |Cast |Gaming: 360 |PS3 |One |Lek: Nikon D3100 |Xperia Z |iPad 2 |Note III
Taft är inte uppkopplad
2012-03-27, 23:57   #7

DuB-Step

Medlem

DuB-Steps avatar

Registrerad: dec 2010

tack men nee den är inte stulen! men jag har hört talas om att det är "Micro Sim" i iphone 4/4S är det så eller? tack förs svar
DuB-Step är inte uppkopplad
2012-03-29, 11:54   #8

Simon123 eller liknande

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2010

Det bästa rådet jag kan ge dig är att köpa en telefon från butik. Din vän är antagligen väldigt förmögen om han har råd att sälja sin iPhone 4s för endast 1200 sek.

Men om du ändå har bestämt dig för att köpa denna telefon, se då till att få orginalkvitto, plus ett handskrivet kvitto med hans fulla personnummer. Om telefonen är köpt via blocket, tradera eller liknande är sannolikheten stor att den är oärlig.

Vill du vara riktigt säker. Kolla så att orginalkvittot stämmer överens med köparens legetimation. Om inte, se då till att säljaren kan intyga att han har köpt telefonen av ägaren till abonnemanget via kvitto med personnummer och handskrivet kvitto som stämmer överens med orginalkvittot.

Anledningen till att jag är skeptisk är för att jag själv köpte en ny iPhone, som fortfarande var plomberad i dess förpackning via blocket. Efter ca 3 veckor var telefonen spärrad, ägaren hade då stöldanmält telefonen. Senare fick jag reda på att ägaren hade sålt telefonen till en kille som sedan sålde den vidare via blocket. Första ägaren fick en ny telefon, plus de pengarna som den andra köparen betalade, den andra köparen sålde vidare telefonen till mig och tjänade ytterligare någon tusenlapp. I slutändan var det jag som förlorade 4500 kr, och försäkringsbolaget vill inte ersätta detta även fast jag hade orginalkvitto. Detta eftersom den andra säljarens namn inte överensstämde med kvittot jag fick i från honom.

Lycka till.
Simon123 eller liknande är inte uppkopplad
2012-03-29, 11:56   #9

Simon123 eller liknande

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2010

Ursäkta missen, ja det är Micro - sim i telefonen.
Simon123 eller liknande är inte uppkopplad
2012-03-29, 14:22   #10

OllO

Medlem

Registrerad: okt 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av simoneinbeigi Visa inlägg
Det bästa rådet jag kan ge dig är att köpa en telefon från butik. Din vän är antagligen väldigt förmögen om han har råd att sälja sin iPhone 4s för endast 1200 sek.

Men om du ändå har bestämt dig för att köpa denna telefon, se då till att få orginalkvitto, plus ett handskrivet kvitto med hans fulla personnummer. Om telefonen är köpt via blocket, tradera eller liknande är sannolikheten stor att den är oärlig.

Vill du vara riktigt säker. Kolla så att orginalkvittot stämmer överens med köparens legetimation. Om inte, se då till att säljaren kan intyga att han har köpt telefonen av ägaren till abonnemanget via kvitto med personnummer och handskrivet kvitto som stämmer överens med orginalkvittot.

Anledningen till att jag är skeptisk är för att jag själv köpte en ny iPhone, som fortfarande var plomberad i dess förpackning via blocket. Efter ca 3 veckor var telefonen spärrad, ägaren hade då stöldanmält telefonen. Senare fick jag reda på att ägaren hade sålt telefonen till en kille som sedan sålde den vidare via blocket. Första ägaren fick en ny telefon, plus de pengarna som den andra köparen betalade, den andra köparen sålde vidare telefonen till mig och tjänade ytterligare någon tusenlapp. I slutändan var det jag som förlorade 4500 kr, och försäkringsbolaget vill inte ersätta detta även fast jag hade orginalkvitto. Detta eftersom den andra säljarens namn inte överensstämde med kvittot jag fick i från honom.

Lycka till.
Fan vad trist för dig :/

Bra att du delar med dig av detta!
OllO är inte uppkopplad
Sök jobb