Permalänk
Medlem

Iphone 4S Råd?

Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpan100:

Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me

Det priset låter som stöldgods. Checka att den inte är spärrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kimpan100:

Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me

Har ingen erfarenhet av jailbreak, men 1200??? Finns det kvitto?????

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av kimpan100:

Hej ska ja köpa iphone 4s imorn en polare vill sälja sin iphone 4s för 1200:- visst ska ja köpa den men hur jailbreakar man den?! help me

Som de tidigare har skrivit. Kolla ordentligt så du inte gör en tabbe och köper stöldgods. Sen har jag för mig att man inte kan jailbreaka 4S än (någon får rätta mig om jag har fel).

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Som dom skriver kolla så den inte är stulen, för 1200kr för en 4s är väldigt skumt..
Annars så använd Absinthe jailbreak men funkar bara upp till 5.0.1 så den nya uppdateringen 5.1 funkar inte så kolla version innan du börjar. du hittar jailbreaket på http://greenpois0n.com/
och sen är det bara att följa instruktionerna.

edit: uppe i högra hörnet hittar du det och ja det funkar för har 4s och använder absinthe nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Som de tidigare har skrivit. Kolla ordentligt så du inte gör en tabbe och köper stöldgods. Sen har jag för mig att man inte kan jailbreaka 4S än (någon får rätta mig om jag har fel).

/S

Beror på iOS den kommer med. 5.0 och 5.0.1 går att Jailbreaka. Men uppdaterar han till den senaste 5.1 så går det inte. Åtminstone inte just nu.

Edit: Ops Herr kanin hann visst före mig

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

tack men nee den är inte stulen! men jag har hört talas om att det är "Micro Sim" i iphone 4/4S är det så eller? tack förs svar

Permalänk

Det bästa rådet jag kan ge dig är att köpa en telefon från butik. Din vän är antagligen väldigt förmögen om han har råd att sälja sin iPhone 4s för endast 1200 sek.

Men om du ändå har bestämt dig för att köpa denna telefon, se då till att få orginalkvitto, plus ett handskrivet kvitto med hans fulla personnummer. Om telefonen är köpt via blocket, tradera eller liknande är sannolikheten stor att den är oärlig.

Vill du vara riktigt säker. Kolla så att orginalkvittot stämmer överens med köparens legetimation. Om inte, se då till att säljaren kan intyga att han har köpt telefonen av ägaren till abonnemanget via kvitto med personnummer och handskrivet kvitto som stämmer överens med orginalkvittot.

Anledningen till att jag är skeptisk är för att jag själv köpte en ny iPhone, som fortfarande var plomberad i dess förpackning via blocket. Efter ca 3 veckor var telefonen spärrad, ägaren hade då stöldanmält telefonen. Senare fick jag reda på att ägaren hade sålt telefonen till en kille som sedan sålde den vidare via blocket. Första ägaren fick en ny telefon, plus de pengarna som den andra köparen betalade, den andra köparen sålde vidare telefonen till mig och tjänade ytterligare någon tusenlapp. I slutändan var det jag som förlorade 4500 kr, och försäkringsbolaget vill inte ersätta detta även fast jag hade orginalkvitto. Detta eftersom den andra säljarens namn inte överensstämde med kvittot jag fick i från honom.

Lycka till.

Permalänk

Ursäkta missen, ja det är Micro - sim i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simoneinbeigi:

Det bästa rådet jag kan ge dig är att köpa en telefon från butik. Din vän är antagligen väldigt förmögen om han har råd att sälja sin iPhone 4s för endast 1200 sek.

Men om du ändå har bestämt dig för att köpa denna telefon, se då till att få orginalkvitto, plus ett handskrivet kvitto med hans fulla personnummer. Om telefonen är köpt via blocket, tradera eller liknande är sannolikheten stor att den är oärlig.

Vill du vara riktigt säker. Kolla så att orginalkvittot stämmer överens med köparens legetimation. Om inte, se då till att säljaren kan intyga att han har köpt telefonen av ägaren till abonnemanget via kvitto med personnummer och handskrivet kvitto som stämmer överens med orginalkvittot.

Anledningen till att jag är skeptisk är för att jag själv köpte en ny iPhone, som fortfarande var plomberad i dess förpackning via blocket. Efter ca 3 veckor var telefonen spärrad, ägaren hade då stöldanmält telefonen. Senare fick jag reda på att ägaren hade sålt telefonen till en kille som sedan sålde den vidare via blocket. Första ägaren fick en ny telefon, plus de pengarna som den andra köparen betalade, den andra köparen sålde vidare telefonen till mig och tjänade ytterligare någon tusenlapp. I slutändan var det jag som förlorade 4500 kr, och försäkringsbolaget vill inte ersätta detta även fast jag hade orginalkvitto. Detta eftersom den andra säljarens namn inte överensstämde med kvittot jag fick i från honom.

Lycka till.

Fan vad trist för dig :/

Bra att du delar med dig av detta!