Verktyg Visningsval
2012-03-29, 16:24   #1

Zero201

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: feb 2011

NU FÅR DET VARA NOG MED REKLAM! HJÄLP!

Hejsan har stört mig på detta j*vligt länge nu! Var och varannan dag får jag nå reklam i statusfältet om "God loves u click here to find out more" "Find out gods love" "Jesus loves u" "Ladda ner tintin spelet här gratis" "Get free download program to your phone" Ja men det mesta är God loves u och jesus love u.
Jag har AVG installerat på mobilen den har inte hittat nå virus jag har stängt av att den inte SKA köra appar från okända källor. i skrivandes stund fick jag nu "special discount up to 75% click here to know more. Jag börjar bli trött på det att mobilen börjar vibrera när sånt kommer och jag tror alltid det är nån som ringer mig eller jag får ett sms.

Vad kan felet vara? Har en Sony Ericsson Arc bara och funderar även på att köpa Xperia S. Men vill reda ut detta jag har som sagt virus sökt mobilen kollat bland inställningar apparna är hämtade från Google play (FD Android market) det enda jag kommer på nu som inte är nerladdat från Android market är Sport TV och Live stream eller jag tror jag laddade ner live stream. Men jag kollade runt på sidan där jag laddade ner Sport tv till mobilen om det var nån skum sida men det var inte det.

Så hur f*n får jag bort detta bombande av reklam till mobilen.
Zero201 är inte uppkopplad
2012-03-29, 16:29   #2

Rådström

Medlem

Rådströms avatar

Plats: Gävle

Registrerad: sep 2005

Leta bland de lite skummare apparna efter dåliga kommentarer. Det är inte malware, bara väldigt aggressiv reklam.

Du kan även posta en lista från play.google.com så kanske du får något tips.
Rådström är inte uppkopplad
2012-03-29, 16:30   #3

lhffan

Medlem

lhffans avatar

Plats: GÄLLIVARE

Registrerad: jul 2004

ta bort appar du inte andvänder?
2012-03-29, 16:30   #4

Ludenben

Medlem

Plats: Västra hamnen

Registrerad: okt 2008

"jag har stängt av att den inte SKA köra appar från okända källor"
Du menar att du har stängt av att den ska köra appar från okända källor, right?

Det är inte så att du har hemsidor uppe?
Prova stäng av pushfunktioner.
Ludenben är inte uppkopplad Folding
2012-03-29, 16:31   #5

joi93

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2010

Det är appar som du har installerat som orsakar detta, kolla kommentarerna för alla appar du har installerade och avinstallera appen som orsakar problemet.
joi93 är inte uppkopplad
2012-03-29, 16:33   #6

Itchy Trojan

Medlem

Itchy Trojans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

http://www.avast.com/free-mobile-security
2012-03-29, 16:37   #7

Zero201

Medlem

Nix jag har inga sidor öppna i bakgrunden har stängt ner allt med Advance taskkiller. Jag har suttit o rensat appar som jag inte använder överhuvudtaget. Jag har kollat genom dem apparna jag laddade ner gjorde det innan jag laddade ner dem och såg bara positiva kommentarer.

Hur postar man lista över sina appar hittar inget sånt alternativ eller ska jag ta en screenshot?
2012-03-29, 16:43   #8

Mögel

Medlem

Mögels avatar

Plats: Boden

Registrerad: aug 2007

Löser det sig inte på annat sätt kan du ju alltid roota och installera AdFree
Mögel är uppkopplad nu
2012-03-29, 16:44   #9

Hanrax

Medlem

Registrerad: mar 2012

Testa Addons Detector! Funkade för mig när jag fick irriterande spam. Scan -> Addons -> Push Notifications

Den kommer att visa vilka apps som skapar spam, så att du sedan kan avinstallera appen/apparna.
Hanrax är inte uppkopplad
2012-03-29, 16:49   #10

Zero201

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mögel Visa inlägg
Löser det sig inte på annat sätt kan du ju alltid roota och installera AdFree
Vet inte hur man roota en android mobil o vill inte ge mig inpå nåt som kan skada mobilen sen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hanrax Visa inlägg
Testa Addons Detector! Funkade för mig när jag fick irriterande spam. Scan -> Addons -> Push Notifications

Den kommer att visa vilka apps som skapar spam, så att du sedan kan avinstallera appen/apparna.
Ska testas laddade nyss ner avast men hittade inget virus i mobilen bland appar men ska kolla upp den appen.

EDIT: Testade din app nu och enda som gav ut reklam var Crysis 2 HD wallpaper så jag tog bort appen och få se nu om reklamen försvinner.
2012-03-29, 17:21   #11

dempa88

Medlem

Registrerad: dec 2008

Är någon app som ligger och spökar, bara att rensa. Om du verkligen inte skulle få bort det kan du göra en backup med titanium backup och köra en systemåterställning eller vad det nu heter på din telefon.

ADfree <3
2012-03-29, 17:43   #12

ggustavsson

Medlem

ggustavssons avatar

Registrerad: dec 2006

Väldigt många gratis appar är det reklam i, ta bort dessa, alternativt köp appen så får du den reklamfri,

Jag har däremot inte sett till reklam (tror jag) när jag inte aktivt har startat nån app som ligger uppe.
möjligen räcker det att man har en widget på nått fönster för att det ska poppa upp reklam, men gör det det skulle jag ta bort appen helt
Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711. förstärkare Harmony design EAR 90, Lurar Grado SR225i samt RS1 och AKG701.
http://formtek.se
ggustavsson är uppkopplad nu
2012-03-29, 20:04   #13

Zero201

Medlem

gustav jag stänger alltid av appen via advance task killer om jag trycker på home knappen. Men sen jag tog bort Crysis 2 HD wallpaper så har inge reklam dykt upp i själva statusfältet när mobilen ligger i viloläge. Men får se imorgon eller framöver.
2012-03-29, 20:07   #14

tubbää

Medlem

tubbääs avatar

Plats: Alvesta

Registrerad: jul 2006

fabriksåterställ mobilen så är den som ny i maskinvaran, gjorde det med min htc och det funkade bra, fast glömde ta backup på alla kontakter så det kom ett par väl valda ord, så gör backup på det viktigaste, allt på minneskortet va kvar, men interna minnet var rensat helt.
tubbää är inte uppkopplad
2012-03-29, 20:11   #15

Burks

Medlem

Burkss avatar

Plats: son

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hanrax Visa inlägg

den appen är den ultimatea! har den själv.
Burks är inte uppkopplad
2012-03-31, 12:41   #16

Zero201

Medlem

Bumpar tråden och ville bara tacka för eran hjälp Tack så jätte mycket har inte fått nå spam reklam nu på 2 dagar sen jag tog bort Crysis 2 HD wallpaper och avast har inte hittat nåt på mobilen. Så antagligen är detta borta nu så tack så jätte mycket för eran hjälp
2012-03-31, 22:59   #17

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Registrerad: sep 2010

Måååånga appar med wallpapers ifrån market har sådant störig notification reklam.
2012-03-31, 23:33   #18

creativ

Medlem

Registrerad: jun 2011

För att se vilken app som är boven är dramat är det bara köra https://play.google.com/store/apps/d...hkZXRlY3RvciJd
creativ är inte uppkopplad
2012-04-01, 10:25   #19

Zero201

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av creativ Visa inlägg
För att se vilken app som är boven är dramat är det bara köra https://play.google.com/store/apps/d...hkZXRlY3RvciJd
Tackar men jag löste problemet med Addons Detecator
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb