Citat:
Ursprungligen inskrivet av
jika
NFC (ej lte-versioner), bättre skärm och kamera. Sist men inte minst: En betydligt större e-penis-faktor!
Om det sista är ett argument av vikt eller ej är väl upp till var och en. Själv tycker jag det är kul att ligga i framkant. Men det är ju för min egen skull och bör inte förknippas med e-penis-argumentet där det handlar mer om att ha bättre saker än andra.
Jag ser fram emot S3:an. Det ska rätt mkt till för att den inte ska hamna på mitt nattduksbord snarast möjligt efter släpp. Eventuellt om Iphone5 visar sig vara bättre...
TS: Har du en telefon som du klarar dig med i 2-3 månader samt uppskattar mervärdet (vi iaf får hoppas kommer) hos S3 tror jag det kan vara värt att vänta. Om en månad vet du ju iaf hur specsen ser ut och slipper basera valet på rykten.
Det var väl lite denna typ av inlägg jag hoppades få

Jag funderar på att avvakta till 3 maj iaf för att se specsen och någon tidig review/test. Förhoppningsvis kommer väl Sverige datumet annonseras ganska snabbt efter det. Skulle vara surt att ha suttit och väntat och så visar den sig inte leva upp till förväntningarna, som nu tyvärr är ganska höga. Blir nog inte ett beslut/köp i veckan längre iaf. Tack för inputen!!!
Citat:
Warrior28
Den var världens ev bästa, den tiden är tyvärr förbi. dock är den fortfarande bra.
Har själv ägt SGS2 samt LG optimus X2 som konkurrerade med varandra.
Tiden går och bättre kommer ut, en lur som jag kan reka är Xperia S som kom ut nyss,ta en titt på den.
Har världens bästa skärm,bra mycket bättre än SGS2 och bättre prestanda,bättre kamera osv, jag är mer nöjd med denna än dom andra.
En riktigt nice lur
Ta en titt åtminstånde.
Faktum är att det fortfarande inte släppts en lur som fått 10/10 från M3 efter det. Men det är klart att rent hårdvarumässigt har det kommit bättre telefoner med vassare skärmar eller quad-processorer. Dock har ingen hittills fått lika bra kritik som SGS2:an vilket får mig att tro att de lurarna saknar vissa andra grejer. Xperia S kan jag tänka mig inte klara lika många video format som SGS2 och One X skulle jag tror har sämre batteri tid (
Detta är bara exempel/gissningar så inget ni behöver hänga mig för). Grejen är att jag inte är ute efter luren som har bästa skärmen eller högst pixeltäthet eller vassaste processorn eller bäst för t.ex spel. Jag vll ha en som är riktigt bra (bäst) på allt, vilket Galaxy S-serien är. Sen att jag är helt android frälst, alltid varit anti-apple av princip och nu inte längre tycker om något annat interface än TouchWiz hör väl också lite till saken och gör att det hela för mig helt enkelt står mellan S2 och S3 precis som tråden säger. Men tack ändå!
Citat:
Motsols
En S2 skulle jag säga duger fint då den flyter så smidigt. S3 och alla andra mobiler finns alltid runt hörnet. På papperet låter de bättre men är i praktiken inte så stor skillnad mot innan då få spel och program drar nytta utav det.
Om du är som mig och gillar att prova vad marknaden erbjuder så är ett alternativ att köpa Lumia 800 som du kan hitta för under 4000kr. Jag kan starkt rekommendera Windows Phone.
Windows Phone flyter oerhört bra och dess appmarknad växer till och med snabbare än Microsoft vågat tro på. Även för windows mobiler finns det alltid en ny runt hörnet, närmare bestämt Lumia 900 i dagsläget.
Windows Phone får uppdateringar lång tid framöver (antagligen även wp8) men har ett svagare apputbud än konkurrenterna i dagsläget.
Edit:
På tal om appar kan jag tillägga att det inte kan jämföras rakt av. I Windows Phone är en och samma app både trial och fullversion till skillnad från iOS och Android där de ofta är två olika appar eller i vissa fall ännu fler.
Körde MIcrosoft som de andra hade de säkerligen haft över 120 000 appar redan.
Tyväär är jag inte en prova på kille och inte alls intresserad av Windows Phone, men tack ändå!
Citat:
toxicstone
Instämmer, för det du gör passar den perfekt, riktigt aelskar den

och pennan är najs som bara fungerar på den:S
all den prestandan behöver du inte, menar noten är 1.4 vs s2 är 1.2ghz och det flyter på bra utan ICS alltså den kör på 1 kärna istället för 2 som ICS gör.
edit: du verkade inte gilla Noten, men S2 är annars given, har en hemma och byte bara pga att noten har högre ppi och större skärm.
Ja, Noten är alldeles för stor för min smak. Lite av slogan för den är ju "mellantinget mellan smartphone och surfplatta" och det är inte vad jag är ute efter, vill ha något som man bara behöver en näve till om man känner för det.
Tack alla för er input!! Blir nog till att avvakta till 3 maj och sen ta ett beslut!!