Galaxy SII eller SIII?

Permalänk

Galaxy SII eller SIII?

Hej!!

Så här ligger det till, jag skaffade en Galaxy SII i januari och var väldigt nöjd med den. Tyvärr blev jag av med den för några veckor sedan :(. Har nu fått pengarna från försäkringsbolaget och ska troligtvis införskaffa en ny, MEN såg nu att Galaxy SIII är runt hörnet. Den presenteras den 3 maj i London. Det jag undrar och vill ha hjälp med är, när tror ni att den kommer lanseras i Sverige (baserat på erfarenheter av tidigare "presentation till lansering" för Samsung eller liknande)? Är det värt att vänta på den?

Det ska väl sägas att jag inte ROOT:ar mina telefoner utan kör dem som de är och att jag främst spelar och ser på video när jag inte har något annat att göra, alltså ingen hardcore gaming/media mobilanvändare.

Så, tips? Tankar?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Hej!!

Så här ligger det till, jag skaffade en Galaxy SII i januari och var väldigt nöjd med den. Tyvärr blev jag av med den för några veckor sedan :(. Har nu fått pengarna från försäkringsbolaget och ska troligtvis införskaffa en ny, MEN såg nu att Galaxy SIII är runt hörnet. Den presenteras den 3 maj i London. Det jag undrar och vill ha hjälp med är, när tror ni att den kommer lanseras i Sverige (baserat på erfarenheter av tidigare "presentation till lansering" för Samsung eller liknande)? Är det värt att vänta på den?

Det ska väl sägas att jag inte ROOT:ar mina telefoner utan kör dem som de är och att jag främst spelar och ser på video när jag inte har något annat att göra, alltså ingen hardcore gaming/media mobilanvändare.

Så, tips? Tankar?

Galaxy Note.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Galaxy Note.

Det är synd att dom inte införde en "Ogilla" knapp, för ditt inlägg tillför ju verkligen inte ett skit.

TS: Precis som det står på övriga webben så verkar S3an riktigt mäktig, på pappret. Det återstår fortfarande att se hur pass den fungerar hos övriga användare.
Självfallet kommer den vara bättre än S2an. Om man tittar på hårdvaran. Upplevelsen kommer nog inte vara särskilt annorlunda. En S2a är inte seg eller slö.
Jag är taggad på S3an. Men väntar tills den funnits ute ett tag. Det finns ALLTID mobiler runt hörnen. Inget säger att just S3an blir någon super lur bara för att s2an har varit nice. Men mycket är det ju säkert att tacka reklam för. Tycker S2ans mjukvara (ICS) är skräp i jämförelse mot t.ex 2.x.x.
Blir la att se någon review och sedan bilda sig en uppfattning, eller klämma lite hos t.ex elgiganten osv.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Kanske låter tråkig men, du borde fråga dig själv vad din sgs2a INTE klarar av som motiverar att köpa en DYRARE telefon.

Permalänk
Medlem

Tja... Du tjänar ju ganska mycket pengar på att bara välja en ny S2:a, de är ganska prispressade nu med tanke på vad man får. S3 kommer naturligtvis vara bättre på alla sätt och vis, men förvänta dig ett pris liknande One X - runt 6000 vid release (ungefär)

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av Jakelol:

Galaxy Note.

Gå och lägg dig! Eller svara seriöst.

Skrivet av XrOo:

Det är synd att dom inte införde en "Ogilla" knapp, för ditt inlägg tillför ju verkligen inte ett skit.

TS: Precis som det står på övriga webben så verkar S3an riktigt mäktig, på pappret. Det återstår fortfarande att se hur pass den fungerar hos övriga användare.
Självfallet kommer den vara bättre än S2an. Om man tittar på hårdvaran. Upplevelsen kommer nog inte vara särskilt annorlunda. En S2a är inte seg eller slö.
Jag är taggad på S3an. Men väntar tills den funnits ute ett tag. Det finns ALLTID mobiler runt hörnen. Inget säger att just S3an blir någon super lur bara för att s2an har varit nice. Men mycket är det ju säkert att tacka reklam för. Tycker S2ans mjukvara (ICS) är skräp i jämförelse mot t.ex 2.x.x.
Blir la att se någon review och sedan bilda sig en uppfattning, eller klämma lite hos t.ex elgiganten osv.

Sant som du säger att det alltid finns en ny lur runt hörnet. Och bara för att S2 fick 10/10 hos M3/IDG/PC FÖR ALLA så betyder inte det att S3:an kommer få det. Dessutom måste jag ju lägga till extra då, när den nu kommer (juni så väl som november), den kommer kosta typ 6000kr minst. Medan S2:an får jag ju för pengarna jag fick tillbaka då den nu bara kostar 4000kr. Så lutar starkt åt en S2:a veckan om ingen lyckas få mig på andra tankar!!
Tack för svaret!!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Oj, hann komma fler svar medan jag skrev Ja, det är väl så som emahex säger. Och även om S3:an skulle klara massor mer fil format för video eller vad det nu kan bli för fina funktioner behöver JAG det? Nä, det blir nog en S2:a i veckan.
Tack för hjälpen!!!

EDIT: Vet inte riktigt vad jag hoppades att denna tråden skulle ge mig egentligen Kanske innerligt vill ha en S3:a men vill inte sitta och vänta till november på Sverige releasen. Hoppades väl att någon skulle komma och säga att den släpps i slutet på maj och är awesome så vänta!! Vet att den kommer bli awesome, men är nog inte värt det just nu. Och när SGS2 inte längre lever upp till mina krav finns kanske S5:an ute

Tack igen alla!!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillzore:

Hej!!

Så här ligger det till, jag skaffade en Galaxy SII i januari och var väldigt nöjd med den. Tyvärr blev jag av med den för några veckor sedan :(. Har nu fått pengarna från försäkringsbolaget och ska troligtvis införskaffa en ny, MEN såg nu att Galaxy SIII är runt hörnet. Den presenteras den 3 maj i London. Det jag undrar och vill ha hjälp med är, när tror ni att den kommer lanseras i Sverige (baserat på erfarenheter av tidigare "presentation till lansering" för Samsung eller liknande)? Är det värt att vänta på den?

Det ska väl sägas att jag inte ROOT:ar mina telefoner utan kör dem som de är och att jag främst spelar och ser på video när jag inte har något annat att göra, alltså ingen hardcore gaming/media mobilanvändare.

Så, tips? Tankar?

Säger en sak: Samsung galaxy nexus. spelar du så är även htc one x en stark kandidat.

Har ägt SGSII'an, samt den 'nya' motorola razr som kom också, kan säga att jag ångrar inte bytet till galaxy nexus det minsta.
så jag rekommenderar den varmt

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Skrivet av tfwo:

Säger en sak: Samsung galaxy nexus. spelar du så är även htc one x en stark kandidat.

Precis som första inlägget så var ditt inte alls svar på min fråga, och ingen utav telefonerna du nämner är intressanta för mig. Sitter på en gammal HTC som jag hade innan SGS2:an och är så trött på HTC Sense. Och då Nexus bara kör rå android är inte heller den speciellt intressant, dessutom större och ligger inte riktigt lika gött i handen tycker jag. Och ingen utav dem är "Världens bästa telefon". Men tack ändå.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Kanske låter tråkig men, du borde fråga dig själv vad din sgs2a INTE klarar av som motiverar att köpa en DYRARE telefon.

NFC (ej lte-versioner), bättre skärm och kamera. Sist men inte minst: En betydligt större e-penis-faktor!

Om det sista är ett argument av vikt eller ej är väl upp till var och en. Själv tycker jag det är kul att ligga i framkant. Men det är ju för min egen skull och bör inte förknippas med e-penis-argumentet där det handlar mer om att ha bättre saker än andra.

Jag ser fram emot S3:an. Det ska rätt mkt till för att den inte ska hamna på mitt nattduksbord snarast möjligt efter släpp. Eventuellt om Iphone5 visar sig vara bättre...

TS: Har du en telefon som du klarar dig med i 2-3 månader samt uppskattar mervärdet (vi iaf får hoppas kommer) hos S3 tror jag det kan vara värt att vänta. Om en månad vet du ju iaf hur specsen ser ut och slipper basera valet på rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Precis som första inlägget så var ditt inte alls svar på min fråga, och ingen utav telefonerna du nämner är intressanta för mig. Sitter på en gammal HTC som jag hade innan SGS2:an och är så trött på HTC Sense. Och då Nexus bara kör rå android är inte heller den speciellt intressant, dessutom större och ligger inte riktigt lika gött i handen tycker jag. Och ingen utav dem är "Världens bästa telefon". Men tack ändå.

Den var världens ev bästa, den tiden är tyvärr förbi. dock är den fortfarande bra.

Har själv ägt SGS2 samt LG optimus X2 som konkurrerade med varandra.
Tiden går och bättre kommer ut, en lur som jag kan reka är Xperia S som kom ut nyss,ta en titt på den.
Har världens bästa skärm,bra mycket bättre än SGS2 och bättre prestanda,bättre kamera osv, jag är mer nöjd med denna än dom andra.
En riktigt nice lur

Ta en titt åtminstånde.

Permalänk
Medlem

En S2 skulle jag säga duger fint då den flyter så smidigt. S3 och alla andra mobiler finns alltid runt hörnet. På papperet låter de bättre men är i praktiken inte så stor skillnad mot innan då få spel och program drar nytta utav det.

Skrivet av Skillzore:

Så, tips? Tankar?

Om du är som mig och gillar att prova vad marknaden erbjuder så är ett alternativ att köpa Lumia 800 som du kan hitta för under 4000kr. Jag kan starkt rekommendera Windows Phone.
Windows Phone flyter oerhört bra och dess appmarknad växer till och med snabbare än Microsoft vågat tro på. Även för windows mobiler finns det alltid en ny runt hörnet, närmare bestämt Lumia 900 i dagsläget.
Windows Phone får uppdateringar lång tid framöver (antagligen även wp8) men har ett svagare apputbud än konkurrenterna i dagsläget.

Edit:
På tal om appar kan jag tillägga att det inte kan jämföras rakt av. I Windows Phone är en och samma app både trial och fullversion till skillnad från iOS och Android där de ofta är två olika appar eller i vissa fall ännu fler.
Körde MIcrosoft som de andra hade de säkerligen haft över 120 000 appar redan.

Permalänk
Skrivet av Jakelol:

Galaxy Note.

Instämmer, för det du gör passar den perfekt, riktigt aelskar den och pennan är najs som bara fungerar på den:S

all den prestandan behöver du inte, menar noten är 1.4 vs s2 är 1.2ghz och det flyter på bra utan ICS alltså den kör på 1 kärna istället för 2 som ICS gör.

edit: du verkade inte gilla Noten, men S2 är annars given, har en hemma och byte bara pga att noten har högre ppi och större skärm.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av jika:

NFC (ej lte-versioner), bättre skärm och kamera. Sist men inte minst: En betydligt större e-penis-faktor!

Om det sista är ett argument av vikt eller ej är väl upp till var och en. Själv tycker jag det är kul att ligga i framkant. Men det är ju för min egen skull och bör inte förknippas med e-penis-argumentet där det handlar mer om att ha bättre saker än andra.

Jag ser fram emot S3:an. Det ska rätt mkt till för att den inte ska hamna på mitt nattduksbord snarast möjligt efter släpp. Eventuellt om Iphone5 visar sig vara bättre...

TS: Har du en telefon som du klarar dig med i 2-3 månader samt uppskattar mervärdet (vi iaf får hoppas kommer) hos S3 tror jag det kan vara värt att vänta. Om en månad vet du ju iaf hur specsen ser ut och slipper basera valet på rykten.

Det var väl lite denna typ av inlägg jag hoppades få Jag funderar på att avvakta till 3 maj iaf för att se specsen och någon tidig review/test. Förhoppningsvis kommer väl Sverige datumet annonseras ganska snabbt efter det. Skulle vara surt att ha suttit och väntat och så visar den sig inte leva upp till förväntningarna, som nu tyvärr är ganska höga. Blir nog inte ett beslut/köp i veckan längre iaf. Tack för inputen!!!

Skrivet av Bulltazar:

Den var världens ev bästa, den tiden är tyvärr förbi. dock är den fortfarande bra.

Har själv ägt SGS2 samt LG optimus X2 som konkurrerade med varandra.
Tiden går och bättre kommer ut, en lur som jag kan reka är Xperia S som kom ut nyss,ta en titt på den.
Har världens bästa skärm,bra mycket bättre än SGS2 och bättre prestanda,bättre kamera osv, jag är mer nöjd med denna än dom andra.
En riktigt nice lur

Ta en titt åtminstånde.

Faktum är att det fortfarande inte släppts en lur som fått 10/10 från M3 efter det. Men det är klart att rent hårdvarumässigt har det kommit bättre telefoner med vassare skärmar eller quad-processorer. Dock har ingen hittills fått lika bra kritik som SGS2:an vilket får mig att tro att de lurarna saknar vissa andra grejer. Xperia S kan jag tänka mig inte klara lika många video format som SGS2 och One X skulle jag tror har sämre batteri tid (Detta är bara exempel/gissningar så inget ni behöver hänga mig för). Grejen är att jag inte är ute efter luren som har bästa skärmen eller högst pixeltäthet eller vassaste processorn eller bäst för t.ex spel. Jag vll ha en som är riktigt bra (bäst) på allt, vilket Galaxy S-serien är. Sen att jag är helt android frälst, alltid varit anti-apple av princip och nu inte längre tycker om något annat interface än TouchWiz hör väl också lite till saken och gör att det hela för mig helt enkelt står mellan S2 och S3 precis som tråden säger. Men tack ändå!

Skrivet av Motsols:

En S2 skulle jag säga duger fint då den flyter så smidigt. S3 och alla andra mobiler finns alltid runt hörnet. På papperet låter de bättre men är i praktiken inte så stor skillnad mot innan då få spel och program drar nytta utav det.

Om du är som mig och gillar att prova vad marknaden erbjuder så är ett alternativ att köpa Lumia 800 som du kan hitta för under 4000kr. Jag kan starkt rekommendera Windows Phone.
Windows Phone flyter oerhört bra och dess appmarknad växer till och med snabbare än Microsoft vågat tro på. Även för windows mobiler finns det alltid en ny runt hörnet, närmare bestämt Lumia 900 i dagsläget.
Windows Phone får uppdateringar lång tid framöver (antagligen även wp8) men har ett svagare apputbud än konkurrenterna i dagsläget.

Edit:
På tal om appar kan jag tillägga att det inte kan jämföras rakt av. I Windows Phone är en och samma app både trial och fullversion till skillnad från iOS och Android där de ofta är två olika appar eller i vissa fall ännu fler.
Körde MIcrosoft som de andra hade de säkerligen haft över 120 000 appar redan.

Tyväär är jag inte en prova på kille och inte alls intresserad av Windows Phone, men tack ändå!

Skrivet av toxicstone:

Instämmer, för det du gör passar den perfekt, riktigt aelskar den och pennan är najs som bara fungerar på den:S

all den prestandan behöver du inte, menar noten är 1.4 vs s2 är 1.2ghz och det flyter på bra utan ICS alltså den kör på 1 kärna istället för 2 som ICS gör.

edit: du verkade inte gilla Noten, men S2 är annars given, har en hemma och byte bara pga att noten har högre ppi och större skärm.

Ja, Noten är alldeles för stor för min smak. Lite av slogan för den är ju "mellantinget mellan smartphone och surfplatta" och det är inte vad jag är ute efter, vill ha något som man bara behöver en näve till om man känner för det.

Tack alla för er input!! Blir nog till att avvakta till 3 maj och sen ta ett beslut!!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

I ditt läge hade jag plockat på mig en SIII lätt.
Du sitter med pengar som du kan man säga sålde din SII för.
Lite krasst och simpelt tänkt så kommer en SIII bara kosta dig typ 2-3000kr i och med pengarna för din SII som i normala fall inte hade funnits i din ficka.

Själv kommer jag donera min SII till min fur och skaffa en SIII om den är så het som ryktena säger.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

I ditt läge hade jag plockat på mig en SIII lätt.
Du sitter med pengar som du kan man säga sålde din SII för.
Lite krasst och simpelt tänkt så kommer en SIII bara kosta dig typ 2-3000kr i och med pengarna för din SII som i normala fall inte hade funnits i din ficka.

Själv kommer jag donera min SII till min fur och skaffa en SIII om den är så het som ryktena säger.

Bra tänkt inte sett det på det sättet! Tack!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Bra tänkt inte sett det på det sättet! Tack!

Your welcome

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Håller med RainesX och tycker att du gott kan vänta på SGS3 då det är en förbättring av SGS2 på flera punkter samt tillför nya funktioner som SGS2. Visst, SGS3 kommer inte direkt vara billig men å andra sidan har du ju några månader på dig att spara tills dess.

SGS2 är ett bra köp, det vet alla men orkar du vänta ett litet tag till kan det bli så att du får tag på Årets Mobil 2012

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Så vad tycker vi nu då när vi fått veta mer om S3:an? Än så länge verkar det inte kommit några reviews eller riktiga tester, dock så släpps den ju inte för än den 29 maj. Men riktigt gött att den kommer så snart :D! Blir liksom belöningen efter sista tentorna :D.
Några spekulationer på batteri tid och benchmarks?? Jag har googlat lite men inte hitta mycket alls förutom det som presenterades i torsdags (3 maj). All ny input om S3:an är välkommen. Lever den upp till förväntningarna? Osv.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Skrivet av Skillzore:

Så vad tycker vi nu då när vi fått veta mer om S3:an? Än så länge verkar det inte kommit några reviews eller riktiga tester, dock så släpps den ju inte för än den 29 maj. Men riktigt gött att den kommer så snart :D! Blir liksom belöningen efter sista tentorna :D.
Några spekulationer på batteri tid och benchmarks?? Jag har googlat lite men inte hitta mycket alls förutom det som presenterades i torsdags (3 maj). All ny input om S3:an är välkommen. Lever den upp till förväntningarna? Osv.

Hej! Kolla in Nordichardwares korta men matnyttiga genomgång här:

http://www.nordichardware.se/smartphone/45818-samsung-galaxy-...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej! Kolla in Nordichardwares korta men matnyttiga genomgång här:

http://www.nordichardware.se/smartphone/45818-samsung-galaxy-...

Trevlig genomgång! Läst ett antal liknande hands-on artiklar runt om på nätet.
Tycker telefonen verkar riktigt intressant. Jag vill självklart gå och känna på den i butik först, men och så ett par riktiga tester.
Det som väger tungt är hur batteri tiden visar sig vara. Hoppas på något i klass med s2 som trotts allt har grym batteri tid redan utan det extra stora batteriet. Tror dock det kommer bli en S3:a, i värsta fall får man väl köpa ett extra batteri

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Har nu beställt en SIII från CDON med rabetten för Sweclockers på 400:- Tack för all hjälp!!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||