Ute efter vassaste andridtelefonen, oavsett pris

Permalänk
Medlem

Ute efter vassaste andridtelefonen, oavsett pris

Hej !

Det är så att jag ska välja ut en mobil att ha på jobbet. Det innebär att dom betalar, och jag får välja precis vad jag vill. Jag är inte intresserad av en iPhone, utan jag vill ha den bästa Android-telefonen som går att få istället. Jag är väldigt dåligt insatt i smartphone-marknaden då jag sitter med en gammaldags stupidphone idag. Jag skulle därför tacksamt ta emot tips om vad jag bör kolla på för telefoner, och vad jag bör tänkta på vid val av (Android)telefon, för en som har noll erfarenet av smartphones och vill göra ett smart val

Tack på förhand!
/Fulafisken

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Avstängd

Vänta på Samsung Galaxy S III

Permalänk

Som det ser ut nu så är det nog HTC One X som är den vassaste och kan du vänta några veckor så kommer Samsung med sin Galaxy S3 snart. Annars är Samsung Galaxy Nexus en skön lur också.
Sonys nya modeller är jag inte så insatt i så enligt mig ska du satsa på någon av de jag nämnde först.

Visa signatur

| CM Silencio 550 | i7 2600K | MSI Z68A-GD55 (G3) | Corsair XMS3 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX 580 OC WFx3 | Corsair HX-650W 80+ Modular | Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 är en av de vassaste. Dock så skulle jag nog väntat på S3, som släppas i maj om jag inte minns helt fel.

Permalänk

Kan varmt rekomendera sony xperia s... det är frugans telefon och är den bästa smartphonen jag känt på i allafall.
Själv kör jag jag motorola razr och jag skulle rekomendera det om det inte var för att den är extremt obehaglig att hålla p.g.a sin tunnhet och skarpa kanter.
Skulle tippa på att sonyn håller rätt jämt med htc`s nya i det mesta i och med att det inte finns så mkt för en quad att göra än.

Permalänk
Skrivet av Krass:

Samsung Galaxy S2 är en av de vassaste. Dock så skulle jag nog väntat på S3, som släppas i maj om jag inte minns helt fel.

I vilken galax är galaxy s2 en av de vassaste lurarna?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saindrenan:

I vilken galax är galaxy s2 en av de vassaste lurarna?

Av android telefoner är den det, eller vad menar du ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Av android telefoner är den det, eller vad menar du ?

Luren kom för 1 år sen. DesireHD är typ lika bra.... Nexus, Sony och HTCs lurar är bättre för tillfället.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Av android telefoner är den det, eller vad menar du ?

Nexus och Note är ju ändå starkare och bättre. Högre upplösning & snabbare CPU iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Kan varmt rekomendera sony xperia s... det är frugans telefon och är den bästa smartphonen jag känt på i allafall.
Själv kör jag jag motorola razr och jag skulle rekomendera det om det inte var för att den är extremt obehaglig att hålla p.g.a sin tunnhet och skarpa kanter.
Skulle tippa på att sonyn håller rätt jämt med htc`s nya i det mesta i och med att det inte finns så mkt för en quad att göra än.

Fast på så sätt är väl Rasz den "vassaste" telefonen?



hööö...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Som sagt innan så vänta på SGS III, det är press event den 3 maj. Sen kan du bestämma dig.
Annars är det HOX som är vassat men SGS III ska inte ha några problem att slå den.
Ser mest ut som Quad Core A9 (A15), Mali T604 finns inget som slår den om det kommer med det.

Permalänk

Testa, sg2 är hypad, men själv tycker jag mest den är plastig och gul i tonen, htc känns gedigna, men lite mycket problem och sur support när man har något av problemen (*host* incredible s *host*).
Skulle säga Xperia S, snygg, bekväm, otroligt skön skärm, klarar vad som nu inte alla andra telefoner på marknaden klarar, samt att sony har siktet högt på android vad det ser ut som med uppdateringar osv.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har en Sony Xperia S och jag talar varmt om den med alla jag känner. Bra, snabb, pigg, riktigt snygg design och den har fantastisk batteritid. En av dom bästa skärmarna på marknaden, dundersnabb processor, och tydligen den bästa kameran(?) inte jätteinsatt i just kameradelen för jag brydde mig inte om den när jag köpte luren. Sony satsar fullt ut med den.

Permalänk

Gå och känn på telefonerna. Testa HTC One X, Galaxy Nexus, Galaxy Note, Sonys senaste (och Galaxy S3 när den kommer).

Personligen har jag aldrig gillat byggkvaliten på Samsung lurarna, känns alldeles för plastiga och lätta.
HTC lurarna har nästan alltid haft lite "barndoms sjukdomar". Men har alltid gillat dem.
Har bara testat sonyericsson x10 och x10 mini så kan inte uttala mig om deras nya då Ericsson inte längre är med.
Detta är personliga åsikter! Testa i butik när s3 har kommit

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Vänta på Galaxy S3 Sen roota den och använd Stock Android 4.0 elr CyanogenMod 9 (Android som Google utvecklade det) och inte något "skin" på det som HTC sense elr Samsung TouchWiz

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Vänta på Galaxy S3!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fisk1n:

Jag är inte intresserad av en iPhone, utan jag vill ha den bästa Android-telefonen som går att få istället. Jag är väldigt dåligt insatt i smartphone-marknaden då jag sitter med en gammaldags stupidphone idag.

Finns det en större hata Apple-kult än en Apple-kult?

OT:Jag skulle personligen ta en Samsung Galaxy Note 32GB. Mest värde ekonomiskt. Najs med skitstor skärm.

Permalänk
Medlem

skulle du kunna tänka deg en win telefon? alla glömmer dom

Permalänk
Skrivet av shady93:

skulle du kunna tänka deg en win telefon? alla glömmer dom

Undrar samma sak som honom..
Är supernöjd med min Samsung Omnia W (Windows Phone 7.5)
Tycker den är mer användarvänlig med gränssnittet än Android. (Har tidigare kört med en Wildfire S, ingen skrytmobil, men fortfarande samma OS)

Vad för jobb är det du har och ska använda telefonen för?
Om du håller på en hel del med Outlook och använder dig av en kalender hela tiden inom jobbet, då skulle jag faktiskt föreslå en Windows Phone.

Jag jobbar som IT-Tekniker, och använder Outlook och Kalender hela dagarna, använder även Microsoft Office OneNote en hel del för allt mitt arbete då jag ofta behöver ta anteckningar, och den här telefonen är enligt mig helt suverän för sådant.

Den fungerar även riktigt bra för sociala medier som t.ex. Facebook och Twitter, allt samlas på ett och samma ställe, man behöver inte gå in på flera olika appar och kolla vad som händer, och man behöver inte ta upp en skärm av dessa "hemskärmar" som Android har med en widget för att hålla koll på vad som händer.

Inte inne för att få dig att ändra till Windows Phone över Android då detta är ditt eget beslut, men många glömmer bort att just dom telefonerna finns, och faktiskt fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha det vassaste man kan ha, så får du nog vänta till "galaxy S3"(ryktas om att den kommer heta något annat) kommer. När den kommer vet ju ingen, men förhoppningsvis får vi veta lite mer den 3 maj. Den kommer vara ett rent monster!!! troligen 2Gb ram, deras egna fyr-kärniga cpu, super amoled plus skärm, NFC, 4G mm. Ett rent jävla monster helt enkelt, fattas bara att dom säljer den med extern vattenkylning eller nått!!!

Permalänk
Medlem

Väldigt självklart att vänta på Samsung galaxy s 3, då s2 spöade allt när den släpptes...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Just nu: HTC One X
Ganska snart: Samsung Galaxy S3 (Troligtvis)

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit en One S av det som finns att välja på nu. Rappare än one x, trevligare material och mer lätthanterlig sett till storleken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Galaxy s2 eller htc one x. Galaxy s2 har ju Amoled skärm och det har inte htc one x..

Vad jag har hört så drar One X mycket batteri.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Galaxy s2 eller htc one x. Galaxy s2 har ju Amoled skärm och det har inte htc one x..

Vad jag har hört så drar One X mycket batteri.

Ja S2 har Amoled skärm men One X har "Super IPS LCD2" skärm, 4,7-tum upplösning 1280 x 720. Den du

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Har en HTC One X, är grymt nöjd med den, förutom att jag är en av de som fått en med kass GPS, och batteritiden är väldigt bra, klarar mig ledigt två arbetsdagar med den. (Kör för det mesta med W-lan av, eftersom jag inte har nytta av det på jobbet.) Men å andra sidan så suger den batteri som bara den när man spelar! Skärmen är den absoluta höjdpunkten, den absolut bästa där är på mobilmarknaden idag!

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen starkt rekomendera samsung galaxy note om du vill ha en stor skärm men endå grymt mycket prestanda. Min lur är helt underbar, jag studerar ochd en är prefekt att göra uppdragslista och ta snabba anteckningar med och på bussen hem är det underbart att kolla på film på den men den stora vackra super amoled skärmen. och den är även sjukt snabb. men som sagt om du inte har plats för en stor mobil eller har så jätte stora händer borde du köra på nexus

Permalänk
Medlem

HTC one X har väl tegra 3 så den borde vara snbbast egentligen ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 800 är nog en av de vassaste moblier jag sett. Nästan så man kan skära sig på dess skarpa kanter!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Just nu: HTC One X (eller möjligen Galaxy S2 LTE för att den har 4G). Galaxy Note förtjänar ett omnämnande för pennan och skärmen, många verkar vara supernöjda med den.
Snart kommer Galaxy S3, mums.