Iphone 3Gs klent batteri

Permalänk
Medlem

Iphone 3Gs klent batteri

Hej,
Har Jailbreakat min iphone 3gs så jag ska kunna låsa upp operatörslåset...(telia suger)
Den har senaste firmware (5.1) allt fungerar fint förutom att betteriet tar slut extremt snabbt droppar ibland flera procent i minuten!
Har sökt runt lite men verkar bara som folk med 4s har detta problem men jag har ju en 3Gs.. Så va kan jag göra? Försökte downgrade till 5.0.1 med Ifaith
men det fungerar inte...
Någon med liknande problem??

Permalänk
Medlem

Byte telefonen till annan utav valfritt märke förutom Iphone så löser det sig....

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Byte telefonen till annan utav valfritt märke förutom Iphone så löser det sig....

mm precis, för alla vet ju att apple har den absolut sämsta batteritiden...

Permalänk
Sötast
Skrivet av thexps:

Byte telefonen till annan utav valfritt märke förutom Iphone så löser det sig....

Hah.. snacka om fail

Permalänk
Medlem

Mmm funderar fan på det hatar Apple i överhuvudtaget på alla fronter!Fick denna gratis bara därför jag har den... man kan tex inte kopiera kontakter till sim, lägga till musik till jailbreakad telfon(dock lyckades ja tack vare ett program), sjukt slö processor, laggar upp sig, sämst kamera, liten skärm Osv osv...........
DÖ APPLE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Mmm funderar fan på det hatar Apple i överhuvudtaget på alla fronter!Fick denna gratis bara därför jag har den... man kan tex inte kopiera kontakter till sim, lägga till musik till jailbreakad telfon(dock lyckades ja tack vare ett program), sjukt slö processor, laggar upp sig, sämst kamera, liten skärm Osv osv...........
DÖ APPLE!

Skylla på Apple för att du inte använder officiell programvara och något går fel? Att processorn är slö och att kameran är halvkass beror på att telefonen har ett par år på nacken nu.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Mmm funderar fan på det hatar Apple i överhuvudtaget på alla fronter!Fick denna gratis bara därför jag har den... man kan tex inte kopiera kontakter till sim, lägga till musik till jailbreakad telfon(dock lyckades ja tack vare ett program), sjukt slö processor, laggar upp sig, sämst kamera, liten skärm Osv osv...........
DÖ APPLE!

Funderar du på att byta till annan telefon kan jag starkt rekommendera Nokia Lumia 800. Gick själv från en Iphone4. Och jag är super duper nöjd!
Tyckte i och för sig att Iphonen var en ganska bra telefon, men inget jämfört med Lumian och dess Windows Phone.... Underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Hej,
Har Jailbreakat min iphone 3gs så jag ska kunna låsa upp operatörslåset...(telia suger)
Den har senaste firmware (5.1) allt fungerar fint förutom att betteriet tar slut extremt snabbt droppar ibland flera procent i minuten!
Har sökt runt lite men verkar bara som folk med 4s har detta problem men jag har ju en 3Gs.. Så va kan jag göra? Försökte downgrade till 5.0.1 med Ifaith
men det fungerar inte...
Någon med liknande problem??

Vad använde du (eller använder) när du låste upp telefonen? Hade själv en 3GS för ett tag sedan och den har ju inte världens bästa batteri men om du tex använde Hackactivate när du JBade kan det vara ett av problemen! Om du har sparat SHSH på iOS 5.0.1 så skulle jag rekommendera att köra på det! Annars återställ telefonen helt, JBa med senaste Redsn0w och när du har alternativet Install Cydia se till att du trycker på Deactivate så får du stoppa in ngt Telia sim och aktivera den! Sedan använd Cydia -tweaket SAM för att låsa upp! Googla programmen så ska det gå perfa! Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ang storlek på skärm, jag och många vill inte ha en 4,6 tums skärm på en mobil

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

5.1 drar rätt mycket ström på min 3GS så jag har stängt av platstjänster på allt jag inte använder ofta. Prova det. Det dubblade min batteritid.

Permalänk
Medlem

Upptäckte att den dör vid 70% batteri vilket jag har efter 1 timme ungefär
så har återställt den nu men det är fortfarande 5.1 vill 5.0.1 då batteriet troligen inte kommer krångla då..Det går inte eller aktivera telefonen även fasst jag har ett teliasim i :S
Har testat ifaith men verkar inte fungera att downgrada :/
Någon så han någon clue?