Citat:
Ursprungligen inskrivet av
albin967
Så ni tycker att jag ska väja telenor? jag sitter och velar mellan telenor,tele2 och halebop. hur är det med halebop? jag funderar på att ta halebop för att de har gratis sms också men de har bara 0.5Gb surf:/ vilken operatör har ni bäst erfarenhet av bäst teckning, avtal och hur belastat är nätet? jag bor i blekinge om det skulle spela någon roll.
efter att jag har haft halebop i ca 1,5år med 0,5Gb surf, så kan jag säga att det inte var några problem ibörjan... men på slutet så förbrukade jag nästan alltid hela surfmängden bara genom autosynkning o några appnedladdningar... så jag säger minst 2-3Gb för att slippa få hastigheten strypt till noll...
Bytte mobil iochmed tre;s fastpriskampanj (Xperia S) och deras täckning funkar bra. pluggar i skellefteå, reser en hel del söderut och har aldrig haft några problem med täckningen. förutom i en del på alnö utanför sundsvall, men där har halebop bara edge... så är nått skumt med detta hörn...
och jag var utanför uppsala för någon vecka sedan och kunde då streama en av sm-finalerna i elitserien på csports via mobilen utan problem

så tre;s nät och surfhastighet är det fart i, halebops ganska så mycket slöare men bättre täckning.
summa summarum.
Bra täckning = halebop men gå då upp i surfmängd rejällt
annars så ta den där du får obegränsad datamängd. sällan man som mobilanvändare behöver höga hastigheter.
youtube och spotify förbrukar en hel del data, spotify är att rekomendara till synking via wifi så att låtarna lagras i luren