Ny mobiltelefon till flickvännen för 2000-3000 kr.

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon till flickvännen för 2000-3000 kr.

Hej nu är det så att snart så fyller min flickvän år och hennes telefon som hon har nu är både gammal och har massa fel så jag kom på varför inte köpa en telefon!

Men som jag är så vill jag ha en bra mobil för pengarna så jag kom och tänka att ni här på sweclockers forum borde vara prima på att ge ett bra svar.

Jag har inte många krav på mobilen.

Pris: 2000-3000kr
Det ska inte vara en "mini" mobil och sist men inte minst den ska vara smidig att skriva sms med då hon gör det väldigt mycket.

hoppas ni har några bra förslag till mig!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Hej nu är det så att snart så fyller min flickvän år och hennes telefon som hon har nu är både gammal och har massa fel så jag kom på varför inte köpa en telefon!

Men som jag är så vill jag ha en bra mobil för pengarna så jag kom och tänka att ni här på sweclockers forum borde vara prima på att ge ett bra svar.

Jag har inte många krav på mobilen.

Pris: 2000-3000kr
Det ska inte vara en "mini" mobil och sist men inte minst den ska vara smidig att skriva sms med då hon gör det väldigt mycket.

hoppas ni har några bra förslag till mig!

Xperia Ray kanske? Den är ganska liten men har mycket funktionalitet och högupplöst skärm.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Xperia Ray kanske? Den är ganska liten men har mycket funktionalitet och högupplöst skärm.

Både min mamma och tjejkompis har Xperia Ray och är båda mycket nöjda. Ingen av dom är heller något teknologifenomen, precis

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Hej nu är det så att snart så fyller min flickvän år och hennes telefon som hon har nu är både gammal och har massa fel så jag kom på varför inte köpa en telefon!

Men som jag är så vill jag ha en bra mobil för pengarna så jag kom och tänka att ni här på sweclockers forum borde vara prima på att ge ett bra svar.

Jag har inte många krav på mobilen.

Pris: 2000-3000kr
Det ska inte vara en "mini" mobil och sist men inte minst den ska vara smidig att skriva sms med då hon gör det väldigt mycket.

hoppas ni har några bra förslag till mig!

detta är min ögonsten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=712468

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Spar ihop 1000kr till så har du en Samsung Galaxy S II, har själv en, med uppdaterat OS till Android 4.0.3 o funkar prima!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Spar ihop 1000kr till så har du en Samsung Galaxy S II, har själv en, med uppdaterat OS till Android 4.0.3 o funkar prima!

Tyvär så har jag inte möjlighet till det

Permalänk
Medlem

Någon annan som har något bra förslag? upskattar alla svar som jag kan få

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Någon annan som har något bra förslag? upskattar alla svar som jag kan få

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008938

Permalänk

En Nokia N9 får man för under 2700:- nu. Snygg och läcker mobil.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Synd att du missade kompletts rea som dom hade under gårdagen, hade bland annat HTC Sensation för 2800:-

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THURGOOD:

Spar ihop 1000kr till så har du en Samsung Galaxy S II, har själv en, med uppdaterat OS till Android 4.0.3 o funkar prima!

har din batteri tid försämrats efter det..?
det är det enda felet på min.. Förr höll det ca 24 h med 3 h speltid plus lite annat på mobilen. Och då snackar vi krävande spel som Modern combat 3 och dessa spel.
Nu däremot så håller den knappt nånting..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd

win mobile är ju redan på utdöende

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

win mobile är ju redan på utdöende

Snarare på intågande. Mycket enkelt och snabbt operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Snarare på intågande. Mycket enkelt och snabbt operativsystem.

Jag vet att det ska vara bra och snabbt och så men har aldrig varit riktigt förtjust i hur win mobile ser ut.

Permalänk
Skrivet av Niklason:

Jag vet att det ska vara bra och snabbt och så men har aldrig varit riktigt förtjust i hur win mobile ser ut.

Nu var det ju din flicka som skulle ha den så det är ju vad hon tycker som bör spela roll
Och så du vet i framtiden Windows mobile = det som dör ut, Windows phone= det nya med stora fyrkanter.

Om WP7 ändå går bort så är mitt råd att titta på sonys telefoner, Inte de mest robusta men de har ofta okej kamera och hyffsat bra design. Brukar vara saker tjejer prioriterar över dualcore osv (Om man får generalisera lite ), Sen har dom rätt många modeller inom din prisklass.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu var det ju din flicka som skulle ha den så det är ju vad hon tycker som bör spela roll
Och så du vet i framtiden Windows mobile = det som dör ut, Windows phone= det nya med stora fyrkanter.

Om WP7 ändå går bort så är råd att titta på sonys telefoner, Inte de mest robusta men de har ofta okej kamera och hyffsat bra design. Brukar vara saker tjejer prioriterar över dualcore osv (Om man får generalisera lite ), Sen har dom rätt många modeller inom din prisklass.

Håller med dig. Vill också slå ett slag för Lumia 710. Snabb och stabil. Fungerar som det ska.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Skicka in henne i köket först och be henne make you a sandwich^^ haha för mycket 9gag, Lumia 710 låter som en kanon ide!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Skicka in henne i köket först och be henne make you a sandwich^^ haha för mycket 9gag, Lumia 710 låter som en kanon ide!

Du menar väll 4chan ;O

Jo det kanske är en bra telefon får väll ta och kolla på den.

Permalänk
Inaktiv

Du kan ju köpa Omnia 7 hos Tre.se och låsa upp den hos FastGSM för en hunka. Totalt blir det runt 1750. Fick hem min nyligen och kan säga att byggkvalitén är utmärkt, i metall. Hal som en ål, men du kan inte köpa en mobil med bättre byggkvalité för den summa pengar. Skippa Android-träsket, antingen iOS eller WP7.5. Kravet är att det alltid ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

win mobile är ju redan på utdöende

Nja, men lite tvärtom eller? När MS får ut Win8 som crossplatform till allt så blir det nog en intressant kamp mellan Android, Win8 och iOS på mobilmarknaden.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Skrivet av DrDuke:

Nja, men lite tvärtom eller? När MS får ut Win8 som crossplatform till allt så blir det nog en intressant kamp mellan Android, Win8 och iOS på mobilmarknaden.

För att förtydliga:

Windows Mobile = utdöende
Windows Phone = framtiden

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

Går det ens att köpa en ny telefon med Windows Mobile? Windows Phone kom oktober 2010.

Permalänk
Avstängd

Det här windows phone tugget börjar låta som applefanboys

http://www.swedroid.se/samsung-gar-om-nokia-och-blir-varldens...

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Det här windows phone tugget börjar låta som applefanboys

http://www.swedroid.se/samsung-gar-om-nokia-och-blir-varldens...

Vilket smart argument. Du skulle säkert kunna få ur dig följande mening "jag är inte fanboy alla andra är det, Kolla android är bäst för samsung gick om nokia!" Samsung tillverkar föresten wp7 telefoner också.
Kan inte se någon som varit särskilt fanboyaktig så förstår inte vad du ska börja gnälla om, vi har gett råd om att titta på det som ett alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

win mobile är ju redan på utdöende

Tur att Windows Phone tagit över.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Lumia 710 billig, bra och framförallt enkel att lära sig. Framtidens mobila OS skulle jag säga. Men oberoende vad du köper åt henne blir hon nog glad. När jag köpte Lumia 800 åt frun så blev hon jätteglad, hon tyckte nämligen att hennes Samsung Galaxy S bara var sopor. Men smaken är olika,hade själv en zte blade och var ganska nöjd med den, tills jag köpte Lumia 800 åt mig själv. Kommer aldrig att gå tillbaka till android.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumia 710 låter som ett bra val.
För en Android skulle jag föreslå Huawei Honor:
http://www.idg.se/2.1085/1.445393/huaweis-hedertelefon-slapps...
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/huawei-swe/pressreleas...

Personligen har jag en Nokia Lumia 800 men då får man gå ett snäpp i pris.