Köpa iPhone låst till telenor

Permalänk

Köpa iPhone låst till telenor

Hej.

Det är så här att jag har hittat en på Blocket som säljer sin iPhone efter att ha fått en helt ny efter en reklamation.
Hon berättar att det inte finns en enda repa då hon fick den i fredas, den är alltså sprillans perfekt, och att hon har kartongen från sin förra men inte till denna eftersom hon fick ny efter reklamationen.

Låter rätt trovärdigt tycker jag.

Hon har köpt den hos telenor och den är låst till telenor. Låt oss säga jag vill låsa upp den från telenor och skaffa mig något helt annat, tex. Comviq Kompis.
Är det bara att köpa den av henne och sedan låsa upp den?

Var i så fall låser man upp den?

/ Kevin

Permalänk
Medlem

Tror den måste vara typ ett år för att operatören ska låsa upp den.

Förr gick det att låsa upp operatörslåset med jailbreak. Men hur det e nu vet jag inte.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Kan hon uppvisa kvitto på att den blivit utbytt? Serienumret ska stå på kvittot i så fall.
Om hon inte kan uppvisa detta finns risk för att den är stulen och kan då bli låst, vilket gör att du kommer sitta med en dyr tegelsten...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tror det ligger till så här, du har tre alternativ:

1. Vänta tills den ursprungliga bindningstiden är slut och lås upp via Telenor som tar ca 400 kr.
2. Skicka in den till en "mobilverkstad" som kan göra det omgående för ca 1000 kr.
3. Tror också det finns ett sätta att låsa upp via någon form av Jailbreak.

Detta kanske inte hjälper dig så mycket men ändå. Jag reserverar mig för att jag kanske inte har rätt till 100%..

Permalänk

Tack för snabba svar, jag tycker det verkar lite krångligt och känner inte för att ta någon risk och jag ger hellre en tusing mer för en olåst helt ny Iphone 4, inte (s).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Tack för snabba svar, jag tycker det verkar lite krångligt och känner inte för att ta någon risk och jag ger hellre en tusing mer för en olåst helt ny Iphone 4, inte (s).

Det gör du helt rätt i, för den annonsen på Blocket är nog en blåsning.

Permalänk
Hedersmedlem

kolla med http://mobilbanken.se/ dom kanske kan men kan ej lova nåt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Jag tänkte på en sak, om någon ska överföra pengar till mitt SEB konto. Vilket nummer ska jag ge dom så dom kan överföra pengar och vara 100% säker på att dom inte kan rensa mig på pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Jag tänkte på en sak, om någon ska överföra pengar till mitt SEB konto. Vilket nummer ska jag ge dom så dom kan överföra pengar och vara 100% säker på att dom inte kan rensa mig på pengar.

Personen som skickar kan alltid ta tillbaka pengarna.
Eller så kan den som skickar ha kapat ett ID och du blir polisanmäld för bedrägeri.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14759821.ab

Cash is King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Personen som skickar kan alltid ta tillbaka pengarna.
Eller så kan den som skickar ha kapat ett ID och du blir polisanmäld för bedrägeri.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14759821.ab

Cash is King!

Men vad säger att dom inte stulit cashen då? Kan ju likaväl vara ett stulet kontokort+kod och tömd bankomat t ex...

Kvitto + rimligt pris = king.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Men vad säger att dom inte stulit cashen då? Kan ju likaväl vara ett stulet kontokort+kod och tömd bankomat t ex...

Kvitto + rimligt pris = king.

Vem bryr sig om man stulit cashen? Cash is cash.

"Kvitto + rimligt pris = king."
Säg det till alla som blivit blåsta på just Blocket som köpt låsta telefoner med kvitto och rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Jag tänkte på en sak, om någon ska överföra pengar till mitt SEB konto. Vilket nummer ska jag ge dom så dom kan överföra pengar och vara 100% säker på att dom inte kan rensa mig på pengar.

Vad yrar du om? Man kan inte ta ut pengar bara för man känner till ngns kontonummer.

Du behöver skicka clearingnnummer och kontonummer till den du vill ska sätta in pengar på ditt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Vem bryr sig om man stulit cashen? Cash is cash.

"Kvitto + rimligt pris = king."
Säg det till alla som blivit blåsta på just Blocket som köpt låsta telefoner med kvitto och rimligt pris.

Det ska nog bra mycket till för att:

  • Fixa ett falskt kvitto med korrekt IMEI på

  • Komma förbi att du som köpare ringer affären som utfärdat kvittot och verifierar kvitto + IMEI

  • Ringer operatör + polisen och kollar att IMEI icke är spärrat

  • Förfalskar orginalkartong med klisterlapp som har korrekt IMEI

  • Givetvis kollar legg på säljare, jag brukar även alltid se till att hämta vara hemma hos säljare, man ska vara bra dum om man försöker blåsa någon från sin hemadress...

Permalänk

Tack för alla svaren.

Nu till en annan fråga, vilken risk finns det att köpa en iphone av en privatperson med kvitto och garanti, osålt och obruten förpackning. Det är väll i princip samma som att gå och köpa den i butik?