Verktyg Visningsval
2012-05-01, 07:22   #1

sunemangs

Medlem

Plats: Lammhult

Registrerad: mar 2008

Stor säkerhetskopia i i iCloud

Jag har bara markerat att kontakterna ska kopieras till iCloud, ändå är storleken på min kopia ändå uppe i nästan 5G. Va beror detta på? Andra kompisar som bara köra kontakter kommer ju inte ens upp i 1G.

Skickades från m.sweclockers.com
sunemangs är inte uppkopplad
2012-05-01, 08:03   #2

zamor

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sunemangs Visa inlägg
Jag har bara markerat att kontakterna ska kopieras till iCloud, ändå är storleken på min kopia ändå uppe i nästan 5G. Va beror detta på? Andra kompisar som bara köra kontakter kommer ju inte ens upp i 1G.

Jag skulle gissa på att det är dina bilder/filmer som tar den platsen, kolla under

Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring - Namnet på din telefon

Finns där kamersrulle påslagen och hur mycket plats tar den?
zamor är inte uppkopplad
2012-05-01, 08:08   #3

sunemangs

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zamor Visa inlägg
Jag skulle gissa på att det är dina bilder/filmer som tar den platsen, kolla under

Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring - Namnet på din telefon

Finns där kamersrulle påslagen och hur mycket plats tar den?
Den är inte påslagen, inte några appar heller

2012-05-01, 08:11   #4

zamor

Medlem

Citat:
Den är inte påslagen, inte några appar heller

Hur stor står det att nästa säkerhetskopia kommer vara? Du har inte fler apple produkter, typ ipad på samma konto?
zamor är inte uppkopplad
2012-05-01, 16:45   #5

sunemangs

Medlem

Den är alltid lika stor. Eller har blivit lite större nu de senaste. Men annars har den hållt sig på 3,5G ett tag. Har bara iPhone, inga andra Apple produktet

2012-05-01, 21:25   #6

zamor

Medlem

Men under Inställningar- icloud - Lagring, säkerhetskopiering - Hantera lagring så ser du ju vad som tar plats på ditt konto, om det bara är din telefon som tar upp 3,5. Klicka på den så får du ju upp en lista i storleksordning på vad som tar plats i din telefon....
zamor är inte uppkopplad
2012-05-02, 17:09   #7

sunemangs

Medlem

Inget är ju i fyllt. Bara kontakterna. Går ju inte se vad som tar upp allt utrymme.

2013-06-24, 16:23   #8

Nucklehead

Medlem

Nuckleheads avatar

Plats: Marieholm

Registrerad: jan 2011

Citat:
Inget är ju i fyllt. Bara kontakterna. Går ju inte se vad som tar upp allt utrymme.

Har exakt samma problem. Ska under morgondagen bli kontaktad utav deras support. Har läst trådar hela dagen om detta och jag får fortfarande inte fram vad det är som tar denna plats eller en lösning för att få bukt med problemet.

"Not even death can save you from me!"
Nucklehead är inte uppkopplad
2013-06-24, 17:33   #9

Agile

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2002

iCloud buggar ibland, ta bort alla säkerhetskopior från din dator (från iCloud-programmet).
Agile är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb